Menü

Szépségrutin 50 felett

Kortalan báj

Home » Szépség » Szépségrutin 50 felett - 04.2020

A szakemberek szerint 50 éves korra az életvitelünk, rossz szokásaink nyomot hagynak a megjelenésünkön. Egyértelműen látszik, ki mennyire figyelt oda magára. A természetes öregedés azonban lassítható. Mutatjuk, hogyan.

Ahogy éltünk, úgy nézünk ki 50 felett

Huszonévesen a legtöbb nő még odafigyel a testére, rendszeresen tornázik, és ha felszalad rá pár plusz kiló, diétázni kezd. Ám ahogy telnek az évek, sokan elengedik magukat és elkezdik hanyagolni vagy teljesen abba is hagyják a mozgást. Pedig az edzés – akár úszás, futás, súlyzós edzés vagy pilates – véd a betegségek ellen, erősíti az immunrendszert, karban tartja a testet, és nem csak azt biztosítja, hogy egészséges maradjon, de azt is, hogy tónusos legyen.

9 PRAKTIKA A FESZESEBB BŐRÉRT

Fiatalkorban a szervezet még képes valamennyire ellensúlyozni a rossz szokások negatív következményeit. A különböző ajzószerek, a kávé, a fekete tea, az alkoholt túlzott fogyasztása, a dohányzás azonban hosszú távon rombolnak: károsan hatnak a testre, rontják a fizikai és szellemi képességeket, és negatívan befolyásolják a megjelenést, például tönkreteszik a bőrt, mivel vizet vonnak el a szervezettől. A helytelen táplálkozás, a sok finomított élelmiszer, cukor fogyasztása is felgyorsítja az öregedési folyamatokat, gyulladást idéz elő a testben, míg a rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban bővelkedő étrend fiatalon tartja a szervezetet. Az éjszakázás, az alváshiány, a stressz ugyancsak negatívan hatnak a testre és betegségeket, bőrproblémákat – többek között mély ráncokat – okoznak.

A szépségrutin átalakítása sokat segíthet a fiatalos külső megőrzésében.

Kötelező szépségrutin 50 felett

Aki 50 felett is jól szeretne kinézni, az ne a csodakrémekkel kezdje a szépségápolást, hanem belülről kifelé haladva. Kenhetünk a bőrünkre bármit, ha létfontosságú vitaminok és ásványi anyagok hiányoznak a szervezetünkből. Éppen ezért a fiatalos, egészséges külső felé az első lépést ezek természetes pótlása jelenti. Minden nap fogyasszunk friss zöldséget, gyümölcsöt és valóban tápláló ételeket. Emellett fontos, hogy hetente háromszor-négyszer – vagy többször –  mozogjunk, és minden nap legalább 7 órát aludjunk.

ZÖLD TEA, A GYÖNYÖRŰ BŐR TITKA

Az egészséges életmód jegyében szokjunk le a dohányzásról, és ne fogyasszunk napi szinten alkoholt. Ha ezeket megfogadjuk, pár hét elteltével a bőrünkön is látni fogjuk a változást, nem is beszélve az általános közérzetbeli javulásról, amelyet az egészséges szokások bevezetése hoz magával.

Természetesen a bőr megfelelő ápolása is nagyon fontos. Bőrgyógyászok, kozmetikusok egybehangzó véleménye, hogy a bőr öregedése sokkal lassabb lesz, ha előre felkészülünk rá, s már a húszas éveinkben elkezdjük a tudatos bőr-, és dekoltázsápolást, amely mindig – életkortól függetlenül – az alapos arctisztítási rutinnal kezdődik. Reggel és este alaposan tisztítsuk meg és tonizáljuk az arcbőrünket és a dekoltázsunkat se felejtsük ki!

50 felett már intenzívebb és koncentráltabb hatóanyag-tartalmú, minőségi kozmetikumokra van szükség. Olyan hidratáló, tápláló és anti-aging szérumokra és krémekre, amelyek retinolt, kollagént, hialuronsavat és Q10 koenzimet is tartalmaznak, viszont mentesek mindenféle szintetikus összetevőtől, adalékanyagtól.

Érdemes hetente egy-két alkalommal gyengéden hámlasztó hatású terméket is bevetni, amely a bőr egyenetlenségeinek az eltüntetésében segít. Ennek kiválasztásában kérjük szakember tanácsát. A legjobb, ha a bőrünket ismerő kozmetikustól vagy bőrgyógyásztól kérdezzük meg, ő milyen terméket javasol.

Célszerű minden héten legalább egyszer nedvességpótló, tápláló arcmaszkot is használni, mely koncentráltabban juttatja a bőrbe a hatóanyagokat, vagy ellátogatni kozmetikushoz, aki megfelelő technológiával – például ultrahanggal vagy rádiófrekvenciával – még mélyebbre tudja vinni a krémek, szérumok értékes összetevőit.

25 éves kor felett ajánlott, 35 felett pedig kötelező a szemránckrém. A szem környékének bőre nagyon érzékeny, és bizony minden meglátszik rajta: a kevés alvás, a túlzásba vitt napozás, a sok alkohol. De azt is jelzi azt is, ha az emésztésünkkel, egészségünkkel nincs minden rendben. Sokszor csak életmódbeli változással tüntethető el a szemkörnyéki ödéma, a puffadtság, és a makacs fekete karika. Persze egy jó nappali és egy szuper éjszakai szemránckrém is „must-have” darabok egy magára valamit is adó hölgy szépségrutinjában. Kérjük szakember – például kozmetikusunk, bőrgyógyászunk – tanácsát, ő milyen krémet javasol erre az érzékeny területre, és ügyeljünk arra, hogy ha megtaláltuk a tökéletes készítményt, akkor mindig tiszta kézzel nyúljunk a tégelybe.

Szépségápolási tippek érett bőrre:

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk