Active Beauty
7 étel a ráncok ellen

Botox helyett paradicsom

7 étel a ráncok ellen

Paradicsom
A paradicsom egy természetes fényvédő: rengeteg A-vitamint és likopint tartalmaz, melyek egyfajta szűrőt képeznek a bőrön, aminek köszönhetően nem jutnak be a káros UV-sugarak. Több kutatás is arra a következtetésre jutott, hogy amennyiben sok paradicsomot fogyasztunk, akkor lelassul a ráncképződés, továbbá sokkal kisebb a napégés esélye.

Dió
A diónak rendkívül magas az Omega-3 tartalma, ezen kívül pedig rengeteg fehérje és alfa-linolénsav található benne. Utóbbi egy esszenciális zsírsav, ami nedvességgel látja el a bőrt, és megelőzi a ráncok kialakulását. Ezen kívül jótékony hatással van az alvásra, ami szintén fontos a bőrünk egészsége szempontjából.
 

A zöld tea 7 csodálatos hatása



Avokádó
Az avokádó pozitív hatással van a koleszterinszintre, ugyanis rengeteg jótékony zsírt tartalmaz, így pozitívan hat a szív- és érrendszerre, továbbá enyhíti a gyulladásokat és a bőrt is szebbé varázsolja. Ennek oka, hogy a zsírok hatással vannak a sejtekre, aminek következtében fiatalosan üde és friss lesz a bőrünk.
 
Kakaó
Igen, ez valóban igaz: a kakaó pozitív hatással van a bőrünkre. Ez azonban nem azt jelenti, hogy csokoládét kellene egyfolytában ennünk! Tudni kell, hogy minél sötétebb a kakaó annál több antioxidáns és flavonoid található benne, melyek pedig megvédik a bőrt a károsodástól. Sőt mi több, ezek a hatóanyagok azokat a szabad gyököket is leküzdik, melyek köztudottan felelősek a bőröregedésért. Azt fontos megemlíteni, hogy míg a cukrozatlan kakaó jótékony hatással van a bőrre, addig a cukrozott csokoládé nem.

Kókusz
A kókuszvízben nagyon sok antioxidáns található, többek közt például kinetin. Több kutatás is bebizonyította, hogy ennek köszönhetően a már meglévő ráncok is eltűnhetnek. Számos kozmetikum épp ezért tartalmazza ezeket az anyagokat. Az előbb említett pozitív hatáson kívül az sem elhanyagolható, hogy nedvességgel látják el a bőrt, illetve a szabad gyökökkel szemben is fellépnek.
 

A levesek 5 előnye



Sötét bogyós gyümölcsök
A sötét bogyók antocianinokat tartalmaznak, melyek olyan színpigmentek, amiknek gyulladáscsökkentő hatásuk van és egyben antioxidánsok is. Minél sötétebb a színük, annál több található meg bennük. Az sem elhanyagolható tény, hogy már egy kis mennyiségű bogyós gyümölccsel is be tudjuk vinni a szükséges napi C-vitamin mennyiséget. Ezeknek a tulajdonságoknak hála javul a bőr rugalmassága, sőt mi több, még az emésztésünk is.

Olívaolaj
Az antioxidánsokban, telítetlen zsírsavakban és E-vitaminban gazdag olívaolaj jelentősen lelassítja a bőrsejtek öregedését. Ha rendszeresen főzünk olívaolajjal, akkor számos, az időskorral járó betegség kialakulása előzhetjük meg. Arra azonban figyeljünk, hogy az olajat ne hevítsük túlzottan, ugyanis azzal nagyon fontos anyagok mennek kárba.