Menü

Arctorna

Minden nap egy kis mozgás a ráncok ellen

Home » Gasztro és Sport » Sport » Arctorna - 09.2020

Ki gondolná, hogy nem csak a testünket kell edzeni, hanem az arcunkat is?! Pedig, ha az a célunk, hogy minél tovább fiatalos és ráncoktól mentes legyen a bőrünk, akkor muszáj lesz időt szánnunk némi arcgimnasztikára!

Ehhez a fajta sporthoz nem lesz szükségünk semmilyen eszközre, se súlyokra, mindössze a mimikánkat kell intenzíven használnunk. Ismerjük meg a leghatékonyabb gyakorlatokat!

  1. feladat – Szemöldök

Húzzuk fel a szemöldökünket, amennyire csak tudjuk úgy, mintha nagyon meglepődnénk valamin. Ezt az arckifejezést tartsuk 5 másodpercig, majd lazítsuk el az arcunkat. Ezt párszor ismételjük meg, majd az edzést folytathatjuk a következő gyakorlattal.

  1. feladat – Orr

Ráncoljuk össze az orrunkat, majd 10 másodpercig minden lehetséges irányba mozgassuk. Ezután pihenjünk egy keveset, majd ismételjük meg.

HOGYAN ÉRTELMEZZÜK A TESTBESZÉDET?

  1. feladat – Puszi

Most következzen a pusziosztás! Ehhez csücsörítsünk legalább 2 másodpercig, majd hirtelen változtassunk az arckifejezésünkön, és mosolyogjunk, méghozzá 2 másodpercig. Ezt a folyamatot 10-15 alkalommal ismételjük meg, viszont mindig tartsunk rövid szüneteket az ismétlések között.

  1. feladat – Homlok

A ráncok megjelenésével kapcsolatban nagyon sokszor lehet azt a tanácsot hallani, hogy ne ráncoljuk össze túl sokszor a homlokunkat. Ehhez a gyakorlathoz azonban pont erre lesz szükségünk: ez azt jelenti, hogy legalább tízszer ráncoljuk össze, így az arcunk ezen területét is meg tudjuk edzeni.

Az arctorna sokat segíthet a ráncok elleni küzdelemben
  1. feladat – Mmmaaa

Ennél a gyakorlatnál már a verbális képességeinkre is szükségünk lesz. Először hangosan és jól artikulálva mondjuk ki a következő betűket: A, O, E, U. Ezt ismételjük meg tízszer. Ezt követően mondjuk azt, hogy „mmmaaa”. Ezt úgy tegyük, hogy az „m” hangnál erősen egymásnak szorítjuk az ajkainkat, míg az „a” hang esetén szép nagyra nyitjuk a szánkat.

  1. feladat – Ceruza

Ezt a gyakorlatot akár az irodában is elvégezhetjük, ugyanis valószínűleg senkinek sem fog feltűnni, hogy épp tornázunk, maximum azt hiszik, hogy nagyon koncentrálunk egy adott feladatra. Tegyünk a felső ajkunk fölé egy ceruzát, majd toljuk fel. Próbáljuk a szánkat, illetve a ceruzát minél tovább ebben a pozícióban tartani.

7 IRODÁRA SZABOTT GYAKORLAT

  1. feladat – Masszázs

Ezzel a gyakorlattal picit át tudjuk masszírozni az arcunkat. Ehhez csukott szájjal fújjunk levegőt az orcánkba, majd az ujjbegyeinkkel óvatosan ütögessük meg az arcunkat. Eközben szépen lassan kiáramlik a levegő az enyhén nyitott szánkból.

További cikkek arcápolás témában:

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk