Active Beauty
5 gyakorlat toka ellen

Ints búcsút állad úszógumijának

5 gyakorlat toka ellen

A toka minden nő rémálma! Kialakulás több tényezőtől is függ, de szerencsére akkor sem kell kétségbeesned, ha már megjelent, hiszen egyszerű gyakorlatokkal tehetsz ellene.

Mi pontosan a toka?
A toka egy rendkívül elterjedt jelenség, amit a bőr alatt található zsírréteg okoz. Számos gyakorlat létezik az eltüntetésére, de előbb nézzük meg, hogyan alakul ki, és milyen okai lehetnek.

A zöld tea 7 csodálatos hatása



Hogyan alakul ki a toka?
A bőr alatt található zsírréteg a legtöbb esetben súlygyarapodás következtében alakul ki, azonban ez nem azt jelenti, hogy csak túlsúlyos személyeknél jellemző. Számos különböző tényező van, ami befolyásolja a toka kialakulását. Ide soroljuk az életkort, az étkezési szokásokat, a genetikát és a testtartást is.
Korunk előrehaladtával a bőr veszít a rugalmasságából, aminek következménye, hogy lógni kezd, és megjelenik a toka. A helytelen étkezés súlygyarapodáshoz vezet, ami sok esetben kedvez a toka kialakulásának. Nőknél egyébként gyakoribb jelenség, ugyanis az ő testükben több a zsír. A testtartás szintén okozhatja toka kialakulását: a folyamatos előre dőlés elgyengíti a nyaki izmokat, a bőr pedig elveszíti a rugalmasságát, ha az izmok nincsenek használva. Utóbbi ellensúlyozására szolgálnak az alábbi gyakorlatok.
 
#1 – Az ököl
Formálj egy öklöt a kezedből, és nyomd neki az alsó állkapcsodnak. Ennek legegyszerűbb módja, ha a könyöködet ráteszed egy asztalra. Ezt a pózt kb. 10 másodpercig tartsd ki, majd pihenj. A gyakorlatot tízszer ismételd meg.
#2 – Keskeny száj
Egyenes háttal ülj le egy székre, majd szívd be az ajkaidat a szádba. Úgy kell kinézned, mintha kiestek volna a fogaid. Ezután így mosolyogj egy nagyot! Ennél a gyakorlatnál a nyakizmokat és ínakat edzed meg. Ezt a pózt szintén tartsd 10 másodpercig, és egy kis pihenés után ismételd meg még kilencszer.
#3 – A nyelvtrükk
Nyújtsd ki a nyelved, annyira amennyire tudod, majd mutass vele az orrod irányába. Ezt a gyakorlatot is tízszer ajánlott elvégezni, minden körben 10 másodpercig kitartva.
#4 – „Csókolj meg” póz
Egyenes háttal ülj le, a hasadat pedig húzd be. Ezután annyira döntsd hátra a fejedet, hogy lásd a plafont, majd csücsöríts úgy, mintha egy nagyon magas személynek szeretnél puszit adni. Ezt a pózt is 10 másodpercig kell kitartanod, és tízszer megismételned.
#5 – Labda az áll alatt
Ehhez a gyakorlathoz egy akkora labdára lesz szükséged, amit egy kézzel könnyedén meg tudsz fogni. Ülj le egy székre, a hátad és a vállaid legyenek lazák. A labdát tedd az állad alá, és told az állad a labda felé. Ezzel a gyakorlattal a nyak és az állkapocs izmait erősíted.
 

Izzadás az erős immunrendszerért