Menü

Így fogyókúrázz egészségesen

Fő a biztonság

Home » Életmód » Egészség » Így fogyókúrázz egészségesen - 10.2020

Szigorú diéta nélküli fogyás – ilyen létezik? Igen! Ha ügyelünk a kiegyensúlyozott étkezésre, megszabadulhatunk a felesleges kilóktól. Cikkünkből kiderül, hogy mire kell figyelni.

Rengetegen kezdenek bele különféle diétákba, melyekkel rövid távon lehet, hogy elérik a céljukat, azonban az esetekben zömében vissza is hízzák a leadott kilók többszörösét. Annak érdekében, hogy hosszú távon is meg tudjuk tartani az álomsúlyunkat, más módszerre lesz szükségünk! A szakemberek pontosan tudják, hogy a rendszeres mozgás és az egészséges étrend már elegendőek ahhoz, hogy megszabaduljunk a plusz kilóktól, és azokat ne is hízzuk vissza. Lássuk, hogy ennek érdekében mit kell tennünk.

Gyümölcs- és zöldségfogyasztás

Azzal senkinek sem mondunk újdonságot, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás elengedhetetlen részét képezik a gyümölcsök és a zöldségek. Viszont mennyit ajánlott ezekből enni? Naponta legalább 3 adag zöldséget és 2 adag gyümölcsöt. Egy adag kb. egy tenyérnyi mennyiségnek felel meg. Mindennap egy adagot ki lehet váltani egy marék mogyoró- vagy diófélével, de akár egy olyan pohár gyümölcs- vagy zöldséglével is, ami nem tartalmaz hozzáadott cukrot.

Gabonatermékek

A gabonatermékek elengedhetetlen részei az étkezésünknek, amivel nincs is semmi baj, mindössze arra kell figyelnünk, hogy a teljes kiőrlésű termékeket helyezzük előtérbe. Ezekben az élelmiszerekben rengeteg rost található, és sokkal tovább telítenek el minket. Egy nap kb. 4-6 szelet kenyeret ajánlott fogyasztani, ez összesen 300 grammnak felel meg. Ezen kívül egy adag burgonyát, tésztát vagy rizst. Előbbiek esetén egy adag 200-250 grammnak felel meg, míg utóbbi esetén 150-180 grammnak.

TIPPEK A KARCSÚ ALAK MEGTARTÁSÁHOZ

Víz

Naponta legalább igyunk meg 2 liter vizet vagy édesítetlen teát, és kerüljük a cukros, illetve alkoholtartalmú italokat, hiszen ezekkel rengeteg kalóriát viszünk be a szervezetünkbe.

Tej és tejtermékek

Tejtermékek esetén mindig a zsírszegény változat mellett döntsünk. Egy nap megehetünk/megihatunk 200-250 gramm tejet vagy tejterméket, továbbá 2 szelet sajtot. Ezeknél a készítményeknél is figyeljünk arra, hogy olyanokat válasszunk, melyek nem tartalmaznak cukrot.

Zsír

Próbáljunk meg minél zsírszegényebben étkezni, és kerüljük a vajat, illetve az állati zsiradékokat. Ezek helyett használjunk növényi olajokat, mint például repce- vagy olívaolajat. Sajnos számos termék tartalmaz zsírt, így még az édességeknél is fokozottan figyeljünk azok zsírtartalmára, továbbá kerüljük a kolbászokat és készételeket.

Édesség

Az édességek értelemszerűen rengeteg cukrot tartalmaznak, így fogyasztásukat csökkentsük a minimumra! Arról se feledkezzünk meg, hogy számos olyan élelmiszerben található cukor, melyekről sosem gondolnánk, ilyen például a szójaszósz. Épp ezért mindig tanulmányozzuk át az összetevők listáját, hogy pontosan tudjuk, mit viszünk be a szervezetünkbe.

EGYÜK MEG A NAPI VIZET!

Állati eredetű termékek

Hetente kétszer együnk halat, húsból pedig a heti 300-600 gramm ajánlott. Ekkor is zsírszegény húsok mellett döntsünk, és hanyagoljuk a készételeket.

Nyugodt étkezés

Nem csak az fontos, hogy mit eszünk, hanem az is, hogy ezt hogyan tesszük. Az étkezés soha ne stressz alatt történjen. Adjunk időt magunknak, üljünk le egy asztalhoz, és nyugodtan fogyasszuk el az ételt. Ne nézzünk közbe tévét, ne is nyomkodjuk a telefonunkat, hanem az étkezésre koncentráljunk, így ugyanis csökken annak a veszélye, hogy a nap folyamán felesleges kalóriákat tömünk magunkba.

Mozgás

Aki aktív életet él és rendszeresen mozog, az sokkal több kalóriát éget el. Épp ezért olyan fontos, hogy beépítsük a mindennapjainkba a sportot. Már az is nagyon jó hatással lesz ránk, ha például gyalog vagy biciklivel megyünk dolgozni, vásárolni. Ha nem szeretünk egyedül sportolni, akkor találjunk ki valamit a barátainkkal. Egy a lényeg: mozogjunk!

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk