Menü

Együk meg a napi vizet!

A legjobb nyári folyadékpótló élelmiszerek

Home » Életmód » Egészség » Együk meg a napi vizet! - 07.2018

Általános egészségügyi tanács, hogy naponta 2-3 liter vizet igyunk meg, nyáron pedig még többet is. Azonban ez sokaknak szinte lehetetlen feladatnak tűnik. Gond egy szál se, szerencsére rengeteg magas víztartalmú élelmiszer rendelkezésünkre áll, a napi szükséges folyadék körülbelül 20 százalékát pedig egyébként is evéssel visszük be szervezetünkbe. Nézzük, melyek a legjobb nyári folyadékpótló finomságok!

Uborka

Ennek a nyári zöldségnek van a legnagyobb folyadéktartalma a szilárd élelmiszerek között: 96,7 százalék. Tökéletes salátákba, köretekbe vagy zöldséges ételekbe (pl. humusszal keverve). Hogy még jobban felturbózzuk hidratáló és egészségre jótékony hatását, csináljunk belőle levest, vagy készítsünk uborkás limonádét.

 

Jégsaláta

Bár étkezésünk tápanyagtartalma miatt a jégsaláta helyett sokszor ajánljanak inkább több rostot tartalmazó, vitaminokban gazdagabb, sötétzöldebb árnyalatú salátaféléket, ha folyadéktartalomról van szó, verhetetlen ez 95,6 százalékban vizet tartalmazó, sokoldalúan felhasználható zöldség. Dobjunk mellé néhány táplálóbb, rostban gazdagabb zöldség- vagy gyümölcsfélét kevert salátának. Tegyünk belőle bátran a reggeli szendvicsünkre, és ne hagyjuk ki a nyári grillezések alatt a hamburgerekből sem.

 

5 EGÉSZSÉGES DZSÚSZ

Zeller

A zeller igazi szuperétel: 95,4 százalékos folyadéktartalma mellett rostokat, valamint A-, C-, és K-vitamint tartalmaz, mindezt pedig szinte semmi kalóriával, így a nyári fogyókúránkhoz is tökéletes társ. Sőt, magas rosttartalma miatt igencsak telít, így nagyban csökkenti éhségérzetünket is, amely egy újabb jó pont ennek a frissítő zöldségnek.

 

Paradicsom

A felkockázott vagy szeletelt paradicsom mindig is salátáink, szószaink és szendvicseink egyik leggyakoribb alapanyaga lesz. Azonban a 94,5 százalékban vízből álló gyümölcs koktél- és szőlő változatban is kapható, melyek nem csak a legfinomabb szószok és ketchupok összetevői, de tökéletes nyári nasiként vagy vendégváró falatokként is szolgálhatnak. A paradicsom – főleg főzött változata – ezenkívül a ráksejtek ellen harcoló, likopin nevű antioxidánsban is igen gazdag. Fogyasszuk hát bátran egészségünk megőrzésének érdekében.

8 EGÉSZSÉGES NASI ESTE 8 UTÁNRA

 

Görögdinnye

A görögdinnye igazi nyári finomság, amely 91,5 százalékos víztartalma mellett a már említett jótékony likopinban is gazdag, sőt gazdagabb, mint a nyers paradicsom. Bár a görögdinnye magában is jóízűen fogyasztható, vizünket is ízesíthetjük vele. Készítsünk görögdinnye kockákat tartalmazó limonádét, így még vonzóbb lesz a nyári hidratáció.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk