Menü

Lassan nő a hajad?

Így segíts rá!

Home » Szépség » Frizura » Lassan nő a hajad? - 08.2020

Már régóta arról álmodozol arról, hogy derékig érő hajad lesz, eddig azonban még sosem nőtt tovább a válladnál? Az első és legfontosabb, hogy ne ess kétségbe. Inkább próbáld ki az alábbi 5 trükköt!

  1. Fejbőrünk ápolása

Ahhoz, hogy minél több és hosszabb hajszálunk legyen, nagyon fontos a fejbőrünk megfelelő ápolása. A korpa vagy a gyulladt szőrtüszők például felerősíthetik a hajhullást, így ezek ellen mindenféleképp tennünk kell. Rendszeresen használjunk peeling hatású pakolásokat, melyek serkentik a fejbőr vérkeringését, ezáltal beindul a hajnövekedés. Hetente egyszer szánjunk erre időt, továbbá használjunk hajtonikot is, ami megszabadítja a fejbőrünket a felesleges faggyútól, véget vetve ezzel a zsíros korpának.

HAJMOSÁSI ÚTMUTATÓ

  1. Hajvégek vágása

Ezt a tippet már valószínűleg mindenki hallotta, ennek ellenére kevesen hiszik el, hogy a hajvégek rendszeres vágásával serkentjük a hajnövekedést. Pedig ez valóban így van! Ha hosszú hajat szeretnénk, sűrűn kell fodrászhoz járnunk, ellenkező esetben a hajvégek töredezettsége feljebb vándorol, aminek következtében lehet, hogy egészen rövidre kell vágatnunk a hajunkat.

Néhány trükk hozzásegíthet a hosszú hajkoronához
  1. Kell a szünet!

Az örökös szárítás, egyenesítés és göndörítés égési sérüléseket okozhatnak, ezen kívül pedig a hajgumi is károsíthatja a hajszálainkat. Épp ezért ajánlott legalább hetente egyszer lemondani ezekről, a nedves hajunkat pedig nyugodtan hagyjuk a levegőn száradni.

  1. Étkezés

Tény, hogy a bombaalakért le kell mondanunk a szénhidrátról, a hajunk szempontjából azonban ez nagy hiba. Tudni kell, hogy a hajunk a testünk egyik leggyorsabban növekvő szövete, épp ezért rengeteg energiára van szüksége, amit olyan élelmiszerekkel érdemes bevinnünk, mint a teljes kiőrlésű termékek vagy a hüvelyesek.

A HAJTÖREDEZÉS MEGELŐZHETŐ!

  1. Legfontosabb tápanyagok

  • Az A-vitaminnak nagy szerepe van a hajnövekedésben, így együnk minél több répát, paprikát, édesburgonyát, mézdinnyét és sárgabarackot.
  • A B-vitamin erősíti a hajszálak szerkezetét, serkenti a hajhagymák anyagcseréjét, továbbá felel az egészséges fejbőrért. Olyan élelmiszerek tartalmazzák, mint a csirke- és a pulykahús, a makréla, a banán, az avokádó, a spenót, a lencse és a szezámmag.
  • Együnk minél több káposzta- és citrusfélét, hiszen ezekben nem csak rengeteg C-vitamin található, de a bevitt vas is azonnal eljut a hajgyökerekhez.
  • A vas egy nagyon fontos nyomelem, hiszen az összes sejt növekedéséért felel. A hús a legjobb forrása, de a tonhalban és a kagylóban is magas a koncentrációja. Ezeken kívül a bab, a répa, a borsó és a petrezselyem fogyasztásával is vasat viszünk be a szervezetünkbe.
  • Mivel a hajunk 90 százalékban fehérjéből áll, így elengedhetetlen a fehérjedús étkezés. Ebédre együnk halat vagy fehér húsokat, esetleg valamilyen tojásos ételt. Ez azért nagyon fontos, mert dél körül a legaktívabbak a hajsejtek.

További cikkek hajápolás témában:

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk