Menü

Felhőtlen másnap reggel

Legyen ugyanolyan szép

Home » Szabadidő » Tippek és trükkök » Felhőtlen másnap reggel - 08.2019

Túl sokáig bulizott, netán túlzásba vitte a sportolást vagy a napozást? Akkor most érdemes tennie azért, hogy csak a szép emlékek maradjanak meg.

Hosszú séták a természetben, az állóképességünket próbára tevő hegyi túrák, áttáncolt éjszakák vagy egy kellemes délutáni szunyókálás a napon: a nyár számtalan lehetőséget kínál az elemek feltöltésére. Amiben örömünket leljük, és ami a lelkünknek is jót tesz, az a hajunk, a bőrünk és a szervezetünk számára meglehetősen megerőltető lehet. Jó felszereléssel és a megfelelő ápolással azonban megelőzhetünk olyan nemkívánatos mellékhatásokat, mint a duzzadás, a kipirosodás vagy a lábfájás. De még másnap is sok jót tehetünk magunkkal.

Napozás után

Amikor a napsugarak simogatják a bőrünket, az a lelkünket is kényezteti. A fény és a meleg serkentik a D-vitamin termelődését, boldogsághormonokat szabadítanak fel, és még a fáradtságnak is kitűnő ellenszerei. Sajnos a dolognak van egy árnyoldala is, amivel szemben még egy jó UV-védő sem nyújt teljes körű védelmet. Ahhoz, hogy a nap irritálta bőrt ne tegyük ki további terhelésnek, mindent kerülnünk kell, ami szárító hatású vagy ami megtámadhatja a védőréteget. Ide tartoznak a hosszú, forró zuhanyzások, a bőrradírozás, valamint az agresszív tisztító termékek használata is.

A BŐR MEGNYUGTATÁSA: A test regenerációját támogatják a napozás utáni termékek, melyek kellően hűsítenek, nyugtatnak, hidratálnak, és helyreállítják a sérült védőréteget. Kifejezetten jó szolgálatot tesznek a kamilla, a varázsmogyoró, az aloé vera vagy az édesgyökér kivonatai, valamint a kókuszés a jojobaolaj.

A BARNASÁG KONZERVÁLÁSA: A megfelelő ápolás segít a bőr barnaságát a lehető legtovább megőrizni, és megelőzi a bőr érdessé válását és hámlását. A nap okozta pigmentfoltokat az antioxidáns, C-vitamin-tartalmú szérumok segítenek eltüntetni.

A HAJ ÁPOLÁSA: A bőr mellett a haj is károsodást szenvedhet napfürdőzés közben. Annak érdekében, hogy ennek ellenére egészséges és selymes maradjon, az ápolószer-,
só- vagy klórmaradványokat alaposan ki kell öblíteni belőle, méghozzá optimális esetben egy lágy, kímélő samponnal.

A kondicionálók és a hajban maradó készítmények nedvességgel látják el azt, és lezárják a külső pikkelyréteget, valamint a hajvégeket is. Ennél még egy fokkal intenzívebb ápolást nyújtanak a pakolások, melyek a hajszálak belsejébe hatolnak, és belülről javítják azok állapotát.

EGYEDÜL UTAZNI

Parti után

Tulajdonképpen az élet maga is egy nagy buli. Egy jó hangulatú partin úgy érezhetjük, hogy az éjszaka sosem ér véget, és energiától duzzadva tombolunk hajnalig. A forró ütemek, jeges italok és izgalmas beszélgetések közepette aligha jut időnk arra, hogy a másnap reggelre gondoljunk. És a lakásba (vagy az üdülőapartmanba) visszatérve az ágy sokszor sokkal csábítóbb, mint a fürdőszoba, ahol az ápolási programnak kellene kezdetét vennie. Hogy a rövid éjszakáért ne bedagadt szemekkel, sápadt arcbőrrel és piros foltokkal kelljen megfizetnünk, érdemes a bulizás után egy SOS-programot beiktatnunk.

TISZTÍTÁS ÉS VITALIZÁLÁS: Nem jó ötlet sminkkel az arcunkon lefeküdni. Ha ez mégis megtörténne, másnap reggel egy kiadós tisztítással kell kezdenünk a napot.
Egy tisztítózselé leoldja a bőrről a sminkmaradványokat és a piszkot, és felfrissíti az arcbőrt.

ÉLÉNKÍTÉS: Hogy az ébredés után minél hamarabb sikerüljön magunkhoz térni, zuhanyozzunk le egy citrusgyümölcs-, mentavagy zöldtea-aromát tartalmazó tusfürdővel. Napközben pedig néhány fújás az ezeket az illatkomponenseket tartalmazó parfümből gondoskodik a frissességről és a lendületről.

NEDVESSÉGRAKTÁRAK FELTÖLTÉSE: Nemcsak belülről érezzük a testünket egy hosszú partiéjszaka után dehidratáltnak, kívül is gyorsan észrevehetővé válik a szárazság. A legjobb ellenszer: frissítő termálvizes spray, intenzíven ápoló hidratáló pakolások és nagy koncentrációjú szérumok.

A FÁRADTSÁG LEKÜZDÉSE: Hűsítő zselés tapaszokkal és speciális szempakolásokkal tüntethetjük el a szem alatti fekete karikákat és duzzanatokat. Ezek a leghatékonyabban akkor fejtik ki hatásukat, ha közvetlenül a hűtőből vesszük ki őket. A korrektor és a világos szemhéjfestékek pedig még éber tekintetet is varázsolnak.

Túrázás után

Friss levegő, remek idő és álomszép hegyi panoráma: egy hegyi túra feltölti a lelket, edzi a testet, kikapcsol és még a szemet is gyönyörködteti. Fáradtnak, de boldognak érzi magát a legtöbb túrázó, amikor egy hosszú nap után megérkezik a hegyi szállására. Ahhoz, hogy másnap frissen és probléma nélkül folytathassuk utunkat, fontos, hogy pihenjünk egy nagyot, erőt gyűjtsünk, és persze megfelelően regeneráljuk igénybe vett izmainkat.

A RAKTÁRAK ÚJRAFELTÖLTÉSE: Már a túra közben, de utána is rendkívül fontos a folyadékpótlás. Ásványvízzel hígított gyümölcslevek vagy speciális sportitalok segítenek pótolni az elveszített elektrolitokat. A gazdag, sok szénhidrátot és fehérjét tartalmazó étkezések feltöltik az energiaraktárakat. Az izomgörcsöket magnéziummal tudjuk megelőzni. Hogy a szervezetnek ne kelljen a hideg elleni harcra is energiát pazarolnia, érdemes az izzadt ruhadarabokat a lehető leggyorsabban levetni. Akinek a hegyi házikóban lehetősége nyílik arra, hogy lezuhanyozzon, feltétlenül éljen vele. A meleg-hideg váltózuhany ellazítja az izmokat és serkenti a vérkeringést. Ennek egy jó alternatívája lehet egy kellemes, langyos lábfürdő. Egy csepp levendulaolajjal megspékelve különösen nyugtató és fertőtlenítő hatású lesz.

AZ IZMOK KÉNYEZTETÉSE: Az utolsó programelem egy rövid nyújtóprogram az igénybe vett izmok számára, és egy sportbalzsamos masszázs vagy vadgesztenye-kivonatos bedörzsölés a vérkeringés javításáért. Mindkettő ellazít és segít abban, hogy pihentető alvásban legyen részünk az éjszaka.

LÁBÁPOLÁS MAGASFOKON – ÍGY CSINÁLJA!

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk