Menü

Tavaszi méregtelenítés

Így csináld, hogy jól csináld

Home » Gasztro és Sport » Táplálkozás » Tavaszi méregtelenítés - 03.2020

A hideg és a fagy búcsút intenek, a nappalok hosszabbak, a hőmérő higanyszála egyre magasabbra szökik, és a természet is kezd felébredni a téli álomból. Ez azt jelenti, hogy elérkezett a tavaszi méregtelenítés ideje, hiszen így tudjuk a leghatékonyabban felfrissíteni a szervezetünket, és új energiával ellátni azt.

Miért méregtelenítsünk?

A tavasz megérkeztével ajánlott a szervezetünket megszabadítani a különféle méreganyagoktól, melyek télen a kevesebb mozgás következtében felgyülemlettek benne, továbbá ilyenkor a hormonjainkat is ismét egyensúlyba kell hoznunk. Télen rövidebbek voltak a napok, és bár ez tavasszal megváltozik, a testünk továbbra is úgy van beprogramozva, hogy korábban fekszünk le. Az átállás eltart egy bizonyos ideig, ezért vagyunk gyakrabban bágyadtak. Ezt nevezzük tavaszi fáradtságnak.

A méregtelenítés alapvető lépései

Minden napot indítsunk egy nagy pohár citromos vízzel, mely serkenti az anyagcserét, továbbá képes semlegesíteni a méreganyagokat. A nap folyamán 2-3 liter vizet kell fogyasztanunk ahhoz, hogy segítsük szervezetünket a méregtelenítésben, és mielőbb távozzanak a kötőszövetekből a káros anyagok. Amennyiben unjuk már a vizet, akkor dobjuk fel annak ízét különböző citrusfélékkel vagy fűszerekkel. Ha pedig csalánteát iszunk, akkor segítjük a máj méregtelenítését, továbbá megerősítjük testünk védekező rendszerét.

MIT EGYÜNK, HOGY EGÉSZ NAP LEGYEN ELÉG ENERGIÁNK?

A természet megújulásával párhuzamosan nagyon fontos szervezetünk felfrissítése, a tavaszi méregtelenítés.

Annak érdekében, hogy még hatásosabb és könnyebb legyen a méregtelenítés, hetente egyszer vagy kétszer ajánlott egy lúgos fürdőt vennünk. Ehhez keverjünk 1 evőkanál nátriumbikarbonátot vagy 1 kg tengeri sót a fürdővízhez, majd feküdjünk bele 30 percre. Meglepő, hogy a testünk milyen intenzíven tud méregteleníteni a bőrünkön keresztül. Lehet, hogy egy ilyen fürdő után erőtlennek és fáradtnak érezzük majd magunkat, így érdemes minél előbb ágyba bújnunk és pihennünk.

5+1 STRESSZGYILKOS ÉTEL

Mindezeken túl a mozgásra is érdemes figyelnünk. Ha sokat tartózkodunk a friss levegőn, akkor oxigénnel látjuk el a testünket, melynek hatására serkentjük az anyagcserénket, egyúttal csökkentjük a stresszt és a feszültséget. Napsütésben még hatásosabb mindez, hiszen így a D-vitamin termelésünk is beindul, ami jótékony az immunrendszerünkre. Mindemellett még a depresszió és más mentális megbetegedések ellen is véd.

További tippek tavaszra

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk