Menü

5 módszer a tavaszi fáradtság leküzdésére

Ébresztő!

Home » Életmód » Egészség » 5 módszer a tavaszi fáradtság leküzdésére - 02.2019

Tél végére mindannyian úgy érezzük, lemerültek utolsó energiatartalékaink is, kedvetlenek vagyunk, és már azok a dolgok sem okoznak örömöt, amiket egyébként szeretünk. Lássuk, mi segíthet, hogy kizökkenjünk ebből az állapotból.

Küzdjük le a vitaminhiányt!

A tavaszi fáradtság egyrészt vitaminhiánnyal magyarázható. A magyar lakosság csaknem 95%-a bizonyíthatóan D-vitamin hiányban szenved a tél végére, ezért a szakemberek azt javasolják, hogy a napfényhiányos időszakban mindenképpen szedjük napi rendszerességgel ezt a vitamint. A B-vitaminokat a szervezetünk ugyancsak nagyon hamar felhasználja, főként, ha sok stressz ér bennünket, ezért ezek pótlására is érdemes odafigyelni. S hogy a felszívódásukat segítsük, szedjünk mellé kalciumot és magnéziumot is, különösen akkor, ha sportolunk. A tavaszi fáradtság leküzdéséhez nélkülözhetetlenek még az A-, C-, E-, és K-vitaminok is, melyeket változatos táplálkozással tudunk pótolni.

A zsírban oldódó vitaminokat főként tej és tejtermékekben, tojásban, halakban és növényi olajokban találjuk meg. A tőkehalmáj, tengeri halak nagyon gazdagok D-vitaminban. A-, és K-vitaminban bővelkednek a sötétzöld levelű zöldségek, a búzacsíra, a teljes kiőrlésű gabonák, a mandula, a dió és a mogyoró pedig kiváló E- és B6-vitamin források. Az állati eredetű élelmiszerek B12-, B6-vitamin- és biotintartalma jelentős. C-vitaminban gazdag a citrusféléken kívül a kivi, a brokkoli, a karfiol, a karalábé, a sóska és a paradicsom.

6 DOLOG, AMIT LEFEKVÉS ELŐTT TEHETÜNK A JOBB HOLNAPÉRT

Mozogjunk minden nap!

Ahogy hosszabbodnak a nappalok, és emelkedik a napsütéses órák száma, úgy érdemes növelni a szabadban töltött időt is. Tartózkodjunk sokat a tiszta levegőn, sétáljunk nagyokat, sportoljunk a szabadban. Az edzőtermi futógépet cseréljük le egy futókörre a közeli parkban, és közben élvezzük, hogy az oxigéndús levegő átjárja a testünket. Egy kiadós kinti séta után még a munka is jobban megy, és elkerülhetjük vele a délután rendszerint jelentkező ólmos fáradtságot. Aki pedig reggel aktív, kezdheti a napot pár perces tornával.

A megfelelő folyadékpótlás segít leküzdeni a fáradtság érzését azáltal, hogy hidratálja szervezetünket

Hidratáljuk belülről a szervezetünket!

A fáradtság elűzésének egyik nagyon hatékony eszköze a megfelelő folyadékpótlás. Mivel testünk nagy része víz, ahhoz, hogy megfelelően működjön, rengeteg folyadékra van szüksége. Sokan hajlamosak rá, hogy csak nyáron, a nagy melegben tulajdonítsanak ennek jelentőséget, pedig télen és tavasszal is éppolyan fontos, hogy testünk hidratáltságáról gondoskodjunk. Ráadásul, ha frissen facsart zöldség- és gyümölcsleveket is iszunk, nem csak a folyadékpótlást, de a vitamin- és ásványianyag-bevitelt is kipipálhatjuk.

SZEMSZÁRAZSÁG: 5 KÉRDÉS ÉS 5 VÁLASZ

Járjunk szaunázni!

A szaunázás nagyon hatékony salaktalanító és immunerősítő kúra. Az izzadás során a szervezetből természetes úton távoznak a méreganyagok, a gőzfürdő pedig éppen ezt a természetes folyamatot fokozza. Ha nem bírjuk a nagyon meleget, válasszuk az infraszaunát, melynek jelentős a bőrszépítő hatása is, ami a bikini-szezon közeledtével egyáltalán nem mellékes szempont.

Utazzunk el!

Amikor az erőtartalékaink végén járunk, a legapróbb dolgokon is felhúzzuk magunkat, és már reggel úgy érezzük, mintha több órát dolgoztunk volna, akkor eljött az ideje egy kiadósabb pihenésnek. Aki megteheti, utazzon napfényes helyre legalább egy hétre, de ha erre nincs lehetőségünk, vegyünk ki pár nap szabadságot, és keressünk fel egy hazai wellness szállodát, vagy üljünk vonatra, autóba, és meg se álljunk a kedvenc hazai városunkig. Akár már egy nap is segíthet, hogy kizökkenjünk a megszokott mókuskerékből. A lényeg, hogy kimozduljunk. A környezetváltozás, a monotonitás megtörése ugyanis jótékonyan hat a kedélyállapotunkra, felszabadultabbnak érezzük magunkat, ezáltal az immunrendszerünk is erősödik, és csökkennek a fáradtság jelei.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk