Menü

6 dolog, amit lefekvés előtt tehetünk a jobb holnapért

A pihentető alvás titkai

Home » Életmód » 6 dolog, amit lefekvés előtt tehetünk a jobb holnapért - 06.2017

Az élet túl rövid ahhoz, hogy folyton a fáradtságra hivatkozzunk. Ugyanakkor kinek van ideje eleget aludni? A megoldás: az alvással töltött idő minőségét maximalizálni kell, hogy reggelente energikusan, kipihenten és jókedvűen ébredjünk! És hogy ezt hogy érhetjük el? Lefekvés előtt ne felejtsük el megtenni az alábbiakat…

A lefekvés ideje
Az első és legfontosabb dolog, amelyet a jobb alvás érdekében tehetünk, az az, ha meghatározzuk a lefekvés idejét – és tartjuk is magunkat ahhoz. Igen, még hétvégén vagy a nyaralás alatt is! A legjobbat persze akkor tesszük magunkkal, ha nem akarunk harcolni az egyéni bioritmusunkkal. Vannak, akik úgy vannak “programozva”, hogy bírják az éjszakázást, mások pedig inkább a koránkelésben erősek. A lefekvési idő meghatározásakor tehát tartsuk szem előtt a testünk igényeit!

A vacsora összetétele…
Sajnos az emberi test nem úgy lett kitalálva, hogy egyszerre tudjon emészteni és aludni, így a legegyszerűbb, ha a nehéz, zsíros ételeket száműzzük a vacsoramenünkről. Válasszunk helyettük zsírszegény, könnyen emészthető fogásokat, amelyek nem okoznak álmatlanságot, és nem is gyarapítják kilóink számát.

…és az innivalók!
Természetes, hogy lefekvés előtt kerülni kell a koffeintartalmú italok fogyasztását, de tudta, hogy az alkohol is megakadályozhatja a pihentető alvást? Mert bár könnyen álomba merülünk tőle, az éjszaka második felét zavartabbá teszi számunkra.

Kütyük kikapcsolása
A kékes fény, amellyel a számítógépünk vagy az okostelefonunk világít, éberen tart minket, éppen ezért lefekvés előtt két órával érdemes kikapcsolnunk őket. Ez azért is hasznos, mert így könnyebben kitisztíthatjuk a fejünket egy-egy nehezebb nap után.

A megfelelő környezet
A testünk számára az a legideálisabb, ha hűvös, sötét és csendes helyen hajtjuk álomra a fejünket, így érdemes mindenféle zajtól és fénytől mentesíteni a hálószobánkat. Arról nem is beszélve, hogy a hűvösebb hónapokban mennyit spórolhatunk a fűtésszámlán azzal, ha éjszakára lejjebb vesszük a fűtést. Természetesen a kényelmes ágy is alapfeltétele a jó alvásnak, ezért nem érdemes garasoskodni egy jó minőségű matrac és párna beszerzésén sem!

Nyújtás
Ez akkor különösen fontos, ha a nap jelentős részét egy számítógép előtt görnyedve töltjük, hiszen nyújtás nélkül könnyen merevvé válhatnak az izmaink. Érdemes hát néhány ágyban is végezhető jógagyakorlatra időt szánnunk. Például ezt: feküdjünk a hátunkra, talpainkat érintsük össze, térdünkkel és vállainkkal pedig közelítsünk a talaj felé. Hunyjuk le a szemünket, szívjuk be a levegőt az orrunkon keresztül, miközben lassan elszámolunk négyig, majd kilégzéskor kezdjünk el visszafelé számolni. Nagyjából 10 perc alatt teljesen el lehet lazulni így.

Mentés

Mentés

Share
Vissza az oldal tetejére
Mint minden weboldal, az activebeauty.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen része, amikor az oldalunkon jár. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulását adja, hogy elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban talál. Értem