Menü

Az utca a legjobb edzőterem

Hódít a street workout

Home » Gasztro és Sport » Sport » Az utca a legjobb edzőterem - 02.2020

Egyre nagyobb rajongó tábora van az utcai edzésformáknak. Már a legtöbb honi nagyvárosban kedvelt mozgásforma a street workout, amely nem más, mint saját testsúlyos edzés extrém tornagyakorlatokkal, szabadtéri parkokban.

Futás, fekvőtámasz és húzódzkodás

Közeleg a tavasz! Ilyenkor egyre többen hagyják maguk mögött az edzőtermeket, és választják az utcát, a közeli szigetet vagy ligetet, hogy egy kiadós kocogást követően valamelyik útba eső szabadtéri parkban vagy játszótéren végezzék el saját testsúlyos gyakorlatsorukat: húzódzkodásokat, fekvőtámaszokat és tolódzkodásokat.

A street workout már hazánkban is igen népszerű edzésforma, amely azon kívül, hogy igen olcsó, rendkívül hatékony is. Ez a sportág egy saját testsúlyos edzés extrém tornagyakorlatokkal, méghozzá – ahogy a neve is utal rá – szabadtéri parkokban. Népszerűségének fő oka a gyakorlatok szabadságában, a nagyszerű fizikum felépítésének lehetőségében rejlik, illetve bárhol elvégezhető edzést kínál akár egyedül, akár csoportosan. A parkokat mindenki szabadon, saját ügyességének és edzettségének megfelelően használhatja.

TESTMOZGÁS A HÓBAN

A lábunk mindig kéznél van

Az izmoknak igazán mindegy, hogy egy szuper módon felszerelt edzőteremben vagyunk vagy épp az utcán, hiszen amíg rendszeresen, alaposan megdolgoztatjuk őket, jó erőben maradnak. Ha nincs a közelben fitness park, a leghatékonyabb mozgásforma a kocogás. Bárhol és bármikor elkezdhetjük, és edzettségünknek, erőnlétünknek megfelelően határozhatjuk meg az időtartamot és az intenzitást. Csatolhatunk a csuklónkra súlyzót is, így a felsőtestünket is átmozgathatjuk. Gyorsgyaloglás közben végezhetünk bokszoló mozdulatokat, így dolgoznak a karok, a lábak és a hasizom is.

EXTRÉM SPORTOK NŐKNEK

Ha nem szeretünk sokáig futni, edzhetünk intervall módszer szerint is: 5 perc kocogást követően guggoljunk, majd újabb 5 perc futás után végezzünk kitöréseket, és ezeket váltogassuk annyi körben, amennyi időt és energiát rászánunk az aznapi edzésünkre. Soha ne felejtsük el a bemelegítést és edzés végén a nyújtást. Ezzel megelőzzük, hogy az izmaink megrövidüljenek és bemerevedjenek, valamint a sérüléseket is elkerülhetjük.

Használjuk az utca eszközeit!

Egy pad, egy lámpaoszlop, egy játszótéri hinta – mind tornaeszközzé válhat, csak egy kis leleményesség kell hozzá. Láb- és fenékizmainkat edzhetjük fellépésekkel a padra, karizmainkat feszesíthetjük tolódzkodással, és haspréseket is végezhetünk a padon fekve. A hintába beakasztva az egyik lábunkat egylábas kitöréseket hajthatunk végre, ennek váltógyakorlataként egy helyben ugrálhatunk (esetleg guggolásból is felugorhatunk), a lámpaoszlopba kapaszkodva pedig egylábas guggolásokat csinálhatunk. Fekvőtámaszozzunk, húzódzkodjunk, guggoljunk, ugráljunk, csináljunk lábemelést, hidat, járjunk kézen – és még folytathatnánk a sort, hiszen az utcán, a parkokban, játszótereken végezhető gyakorlatok száma szinte végtelen. A lényeg, hogy mozogjunk, és ne a kifogásokat keressük.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk