Menü

Nyaralás utazás nélkül

Élvezd otthon a nyarat

Home » Szépség » Nyaralás utazás nélkül - 08.2020

A nyaralás nem egy hely, hanem egy érzés. Hogyan töltheted otthon nyaralásod teljes kikapcsolódás mellett? Ötleteinkkel pihentető lehet a nyaralásod a kertben vagy akár az erkélyen is. A cikkben bemutatunk néhány megfelelő gondolkodásmódra vonatkozó szakértői tippet is.

Reggeli: amikor csak szeretnéd. Vacsora: a teraszon, az étkezőben vagy a szabadban. Repülési idő: nincs. Szoba ára: nulla forint. Jó nyaralási ajánlatnak hangzik? Akkor olvasd el ötleteinket, hiszen az erkélyen vagy akár a kertben is felejthetetlen lehet az otthoni kikapcsolódás néhány ötlettel és pozitív gondolkodásmóddal. Szállj ki a mókuskerékből!

WELLNESS NYARALÁS OTTHON

NYARALÁS AZ OTTHONODBAN: EGY NYÁR, MINT RÉGEN?

Az otthon, mint úticél a pihentető és megfizethető nyári vakációhoz most kiemelten aktuális, de nem egy új felfedezés. Töltsd a napot egy jó könyvvel egy gyümölcsfa árnyékában, nézd meg a régi fotóalbumokat, és fejezd be a napot, egy esti nyugodt beszélgetéssel – ez emlékeztet az Instagram és a WhatsApp előtti időkre. De most is megtapasztalhatunk egy olyan nyarat, mint régen: itt és most. Ehhez nem feltétlenül szükséges kert, sokkal fontosabb követelmény egy olyan készség, ami az elmét megnyugtatja. Christine Hoffmann pszichológus és coach tanácsokat ad arra, hogyan tudjuk mindezt véghez vinni.

Teljes kikapcsolódás a négy fal között

 

4 szakértői tipp a pihenésre vágyó pillanatokhoz az otthonban

1. Tudatosan összpontosítsunk a pillanatra

Christine Hoffmann szerint a tengernél vagy a hegyekben töltött vakáción kerülhetünk igazán pihenő állapotba, hiszen ekkor kiszakadunk a mindennapi életből, és sokkal jobban a jelenre összpontosítjuk figyelmünket. Ezt a tudatos állapotot otthon is elérhetjük úgy, hogy kitörünk a napi rutinból, és tudatosan élvezzük a pillanatokat.

2. Próbálj ki valami újat és ünnepelj

“Egy ismerős környezetben tudatos akaratra van szükség ahhoz, hogy teljes mértékben a jelennek élhessünk” – mondja Hoffmann. A legegyszerűbb módja annak, hogy ez sikerüljön, ha valami újat próbálunk ki. Ez jól működik az otthon töltött vakáció esetében is, mivel még a hozzánk közeli szűk környezetünk is számos lehetőséget kínál új dolgok felfedezésére. Ez lehet például egy szórakoztató játék az egész család számára, vagy akár egy kis kikapcsolódás a teraszon az újonnan vett függőágyunkban.

SZABADIDŐ-STRESSZ

3. Élj a saját belső órád szerint – és ne nézz az órára

Azok, akik leteszik karórájukat, kikapcsolják a mobiltelefonjukat, és terveiket a nap helyzetére és az éhségérzetükre alapozzák, sokkal intenzívebb kikapcsolódást érhetnek el. Tehát van idő spontán tevékenységekre – például sétálni egyet a meleg nyári esőben. Az ilyen szokatlan pillanatok serkenthetik az érzékeinket. Hoffmann pszichológus szerint minden „első alkalmat” különös figyelemmel és intenzitással élünk meg.

4. Élvezd az előre meg-, és meg nem tervezett programokat is

A nem tervezett idő különösen pihentető. Sokáig alszunk, dél körül reggelizünk, és hagyjuk, hogy elménk vándoroljon – ez sok embernek nyaralásnak hangzik. Hoffmann szerint azonban a tervezett, speciális tevékenységek és a nem tervezett, spontán módon alakítható idő keveréke az ideális: „Gyűjtsünk össze ötleteket a különleges programokhoz, mielőtt megkezdjük a nyaralásunkat. Mit tettél a múltban, ami újra örömet okozhat neked? Mit akartál mindig is kipróbálni? ”

Nem kell elutaznod ahhoz, hogy kiélvezd a nyaralás perceit

 

“Mindig is ezt akartam csinálni” – 4 ötlet a nyaraláshoz az otthonodban

  • Fedezd fel szülővárosod vagy egy közeli várost, ahol még soha sem jártál.
  • Fedezd fel a még soha nem látott túraútvonalakat – pl. egy gyógynövényes túrát a helyi üdülőterületen.
  • Tanulj új nyelvet egy online partnerrel.
  • Piknik a kertben vagy egy nagy réten, és az éjszakát töltsd szabadban.
Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk