Active Beauty
4 tipp, ha nem iszik eleget a gyerek

Többé nem okoz gondot a folyadékpótlás

4 tipp, ha nem iszik eleget a gyerek

Nagyon sok gyerek nem fogyaszt elegendő folyadékot, aminek akár komoly következménye is lehet, főleg ebben a nyári melegben. Az alábbi tippek viszont segíthetnek a probléma megoldásában.

Tudni kell, hogy 1 éves kortól napi 1 liter folyadékra van szüksége gyermekünknek. Amennyiben kevesebbet iszik, akár kiszáradhatnak a nyálkahártyái, ennek következtében pedig megnőhet a fertőzésveszély. Annak érdekében, hogy gyerekünk fitt és egészséges maradjon, elengedhetetlen, hogy egyensúlyban tartsuk vízháztartását. Ha viszont nem akar inni, akkor gyorsan kétségbe esünk. Ilyenkor kerülnek elő a különféle itatópoharak és cumisüvegek, annak reményében, hogy azokkal sikerrel járunk. Ezen felül megrohamozzuk a gyerekes ismerőseinket, hátha ők már rájöttek a titok nyitjára. De ha onnan sem jön megoldás a problémára, feltétlenül próbáljuk ki az alábbi tippeket.

1. tipp

Sose kényszerítsük gyermekünket ivásra. Inkább legyen mindig szem előtt az innivaló, és naponta többször kínáljuk meg vele. A gyerekek – és néha mi, felnőttek is – tudat alatt is tiltakozunk az olyan dolgokkal szemben, melyekről azt érezzük, hogy kötelezőek. Ha ilyen élményt társul az iváshoz, még ritkábban fog a gyerkőc önszántából a pohár után nyúlni. A ehetőséget kínáljuk fel neki több ízben kedvesen. Ha csak minden harmadik alkalommal elfogadja, máris beljebb vagyunk.

5 TIPP, HOGYAN TANÍTSUK MEG ORROT FÚJNI A GYEREKET

2. tipp

Néha már azzal is sikerrel járhatunk, ha nem egy egyszerű pohárból adjuk neki az innivalót, hanem egy színes, vicces mintákkal díszítettből. Sőt! Akár egyetlen szívószál is meghozhatja a kedvét, hiszen azzal rögtön játékosabb az ivás.

 

3. tipp

Ha gyermekünk egyszerűen nem hajlandó meginni a vizet, akkor adjunk neki vízzel hígított gyümölcsleveket vagy akár babáknak készülő gyümölcsteákat. Ezekből akár készíthetünk neki színes “koktélokat”, melyek szintén meghozhatják a kedvét az iváshoz.

HA ISKOLÁBA MEGY A GYEREK

4. tipp

Amikor a napi folyadékmennyiségről van szó, sokan hajlamosak túlzásba esni azzal, hogy 2-3 liter víznél húzzák meg a határt. Pedig a folyadékigényt nem csak a csapból fedezhetjük. Adjunk bátran a kicsinek magas víztartalmú gyümölcsöket, zöldségeket, kompótot, hozzáadott cukor nélküli gyümölcspüréket vagy esetleg tejitalt. Utóbbi kettőt akár útközben is könnyedén tudják fogyasztani, így amellett, hogy változatosságot kínálnak, rendkívül praktikusak is.