Menü

Anya lettem!

A leghasznosabb tanácsok az első hónapra

Home » Család » Baba-Mama » Anya lettem! - 02.2021

Az első hetek egy kisbabával egy hullámvasútra hasonlítanak, méghozzá nem csak lelkileg, hanem testileg is. Ilyenkor jól jön pár tipp, melyek segítenek átvészelni, sőt mi több, élvezni ezt a kezdeti időszakot.

#1 – Merjünk segítséget kérni!

Az első hónapban, de akár még később sem tudunk mindenre időt találni. Ez teljesen normális, hiszen minden a kisbabánk körül forog, ő irányítja a napjainkat. Épp ezért vannak olyan teendők – például a mosogatás, a porszívózás vagy a tusolás –, melyek egyszerűen luxusszámba mennek. Ekkor azonban nem kell kétségbeesnünk, inkább legyünk leleményesek, és kérjünk segítséget a családunktól vagy a barátainktól. Ha épp gyereknézőbe jönnek a szeretteink, akkor nyugodtan kérjük meg őket, hogy vigyázzanak 10 percig a kisdedre, amíg mi lezuhanyozunk. Biztosan szívesen segítenek-

Természetesen profi segítséget is kérhetünk, ha például a szoptatással akadnak gondjaink, hiszen az internetnek hála rengeteg fórum létezik, ahol szakemberek adnak tanácsokat.

#2 – Készítsünk egy napirendet

Tény, hogy ekkor a kisbabánk irányítja a mindennapjainkat, ennek ellenére próbáljunk kialakítani egy napirendet, amihez nem kell foggal körömmel ragaszkodnunk, de legalább ad némi iránymutatást. Ennek hála jobban látjuk, hogy mikor lesz egy kevés időnk, amikor például nyugodtan le tudunk ülni egy kicsit. A kisbabánk is hálás lesz ezért, hiszen egy napirend biztonságot ad neki. Nagyon sok anyuka az „evés-alvás-játék” sorrendet szereti, míg mások az „evés-játék-alvás”-t részesítik előnyben. Természetesen egy sajátot is kialakíthatunk, így legalább egy kicsit visszakapjuk az irányítást ebben a kaotikus időszakban.

ÉDES BABASZOBA

#3 – Szabad percek

Ha legalább 30-40 percet magunkra tudunk szánni egy nap, akkor sokkal jobban fogjuk érezni magunkat, továbbá nem lesz az az érzésünk, hogy elveszítettük önmagunkat. Ezt az időt természetesen bármire felhasználhatjuk, amihez kedvünk van: pihenhetünk, netezhetünk, sminkelhetünk, tornázhatunk…

#4 – Egészséges étkezés

Nagyon sok nő nehezen éli meg, hogy a szülés után nem azonnal változik vissza a teste a várandósság előtti állapotba, ami a kedvükre is rányomja a bélyeget. Ilyenkor gyakran érezzük azt, hogy már úgyis mindegy, így bármit és bármikor megehetünk. Ez teljesen érthető, hiszen mindenki szívesen eszik gyorskaját vagy sütiket, ennek ellenére sokkal jobban fogjuk érezni magunkat, ha egészséges és tápanyagokban gazdag élelmiszereket fogyasztunk. Olyan ételeket részesítsünk előnyben, melyeket egy kézzel is könnyedén meg tudunk enni, és az elkészítésük nem igényel sok időt. Ezekhez az egészséges ételekhez pedig természetesen minél több vizet igyunk.

APÁS SZÜLÉS

#5 – Babahordozó

Az első hetekben a legtöbb baba imádja, ha reggeltől estig cipelik, ebben pedig nagy segítségünkre lesz egy babahordozó. Ebben a babánk biztonságban érzi magát, hiszen hallja a szívverésünket, nekünk pedig nem szakad le a karunk. A másik nagy előnye, hogy rengeteg dolgot el tudunk így intézni közben, legyen szó mosogatásról vagy takarításról.

#6 – Nem tart örökké

Mindenkinek vannak olyan napjai, amikor nagyon belefárad a pár óránkénti etetésbe, a kevés alvásba, a sok sírásba. Ez teljesen normális, de ilyenkor se feledkezzünk meg arról, hogy ez az időszak nem tart örökké, azaz lesznek könnyebb időszakok is. Fő a pozitív gondolkodás!

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk