Active Beauty
Ételek, amelyek csökkentik a leégés kockázatát
Szöveg: Sándor Alexandra

Bőrvédő finomságok

Ételek, amelyek csökkentik a leégés kockázatát

Tudtad, hogy léteznek olyan tápanyagok, amelyek segítenek ellenállóbbá tenni a bőrödet az UV-sugarak káros hatásaival szemben? Persze, attól még ugyanúgy használnod kell a kedvenc fényvédődet – de legalább tudod, mit érdemes falatoznod a szép és feszes napbarnított bőr érdekében.

Számít, hogy mikor eszed őket


A bőrvédő táplálkozás egyik alapszabálya a gondosan időzített étkezés. A nap közben, megfelelő rendszerességgel fogyasztott – antioxidánsokat, vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazó – ételek könnyebben beépülnek a szervezet természetes regenerációs folyamata során. Ha rendszeres időközönként eszel, akkor ugyanis segíted a tested belső órájának működését, ellenkező esetben nem biztos, hogy annyira jól tudnak hasznosulni az értékes tápanyagok. Fontos tehát, hogy a megszokott étkezések részévé tedd a következőket!

Áfonya


Ez a mennyei bogyós gyümölcs tele van antioxidánsokkal, így hozzájárul a bőröregedés folyamatáért felelős, sejtkárosító szabadgyökök semlegesítéséhez. A flavonoidok mellett rengeteg C-vitamint is tartalmaz, ami sejtmegújító hatásának köszönhetően számos bőrvédő kozmetikum alapanyaga.


Görögdinnye


Biztos hallottad már, hogy a paradicsomban lévő likopin igazi „csodaszer”, nagyon erős növényi antioxidáns. Azzal is sokan tisztában vannak, hogy a paradicsom ennek köszönheti a szép, piros színét. Ugyanakkor kevésbé közismert tény, hogy a görögdinnye még több likopint tartalmaz, márpedig ez a vegyület képes az UVA- és UVB-sugarak káros hatásainak semlegesítésére – bár van egy kis csavar a dologban. Néhány hétbe is beletelhet ugyanis, mire kialakul ez a belső védelem, tehát érdemes kitartóan dinnyét enned!

Dió- és mogyorófélék, olajos magvak


A dió, a mogyoró, a lenmag, a kendermag és a chia mag a szervezetünk működésének szempontjából nélkülözhetetlen omega-3 zsírsavakat tartalmaz. Ezek nem csupán a szívnek, az érrendszernek és az idegrendszernek tesznek jót, hanem a bőr szépségéhez is hozzájárulnak, ráadásul gyulladáscsökkentő hatásuk révén segítenek megbirkózni a napsugárzás hatásaival.

Sárgarépa és zöldlevelűek


Az emberi test A-vitaminná alakítja a béta-karotint, ami olyannyira fontos a bőr folyamatos megújulásához, hogy számos bőrápoló készítmény tartalmaz A-vitamint (retinolt). Nemcsak külsőleg használható, hiszen kutatások bizonyítják, hogy 10 hétnyi rendszeres béta-karotin pótlással ellenállóbbá tehető a bőr az UV-sugarakkal szemben. A sárgarépa és a leveles zöldségek pompás béta-karotin forrásnak számítanak, fogyaszd bátran őket!