Active Beauty
5 téma, amit inkább kerüljünk a főnökkel

Tabuk az irodában

5 téma, amit inkább kerüljünk a főnökkel

Ha jó fej, minket támogató és velünk törődő főnököt fogtunk ki, aki valóban törődik velünk, tartsuk magunkat nagyon szerencsésnek, hiszen ritka az ilyen. Elmondhatjuk, hogy a munkahelyek többsége nem ilyen nyitott, egy tradicionálisabb munkakörnyezetben pedig van pár dolog, amit nem szerencsés szóba hozni, ha főnökünkkel csevegünk, hiszen a kiadott információ könnyen ellenünk fordulhat. Nézzük, melyek a tabu témák.

Amit a többiekről gondolunk

Hacsak nem direkt kérdésként szegezi nekünk, okosabb, ha főnökünknek nem taglaljuk részletes megfigyeléseinket és véleményünket kollégáinkról. Ha munkatársainkról kell beszélnünk felettesünkkel, inkább maradjunk a szikár tényeknél, hiszen ha személyes problémánk is van valakivel, vagy egy irodatársunkat igazán nem kedveljük, a főnöknek nincs szüksége rá, hogy ezt hallgassa. Saját személyes véleményeink megosztása másokról udvariatlannak és gyerekesnek tűnhet, ez pedig nem vet ránk jó fényt, főleg nem a munkahelyen.

A BELÜLRŐL JÖVŐ NYUGTALANSÁG

Álláskeresés

Annak ellenére, hogy az őszinteség nagy erény, ha éppen serényen kutatunk egy másik állás után, inkább álljunk ellen lelkiismeretünk hívó szavának, és ne osszuk meg az információt főnökünkkel vagy munkatársainkkal. Nem tudhatjuk milyen reakciót vált ki a hír. Inkább csak akkor hozakodjunk elő a témával, ha már hivatalosan is felajánlottak nekünk egy pozíciót, különben könnyen találhatjuk magunkat a szerencsétlen helyzetben. Például egy sértődött főnökkel, aki a következő hetekben csak arra vár, hogy felmondjunk.

Kinek a hibája volt?

Néha, amikor elindul a lavina egy projekttel vagy feladattal kapcsolatban, jobban tesszük, ha magunkra vállaljuk a felelősséget, különösen, ha az a munkahelyi személyes imázsunk megtartását jelenti. Ha más rontotta is el, általában nem vet ránk jó fényt a felelősség alóli kibújás, mások hibáztatása pedig végképp nem. Inkább próbáljunk meg minél előbb megoldást találni a problémára, hiszen a főnök valószínűleg kevésbé fog arra emlékezni, kinek a hibájából merült fel, mint arra, ki oldotta meg a helyzetet.

A TÖKÉLETES ÖNÉLETRAJZ TITKAI

Anyagi helyzet

Főnökünk valószínűleg tisztában van vele, mennyit keresünk, ez azonban nem jelenti azt, hogy meg kell vele osztanunk pénzügyi helyzetünk pozitív vagy negatív aspektusait. Könnyen lehet például, hogy csökkennek előre lépési esélyeink, ha eláruljuk, hogy párunk milyen jól keres, hiszen a főnök elkönyveli magában, hogy nincs olyan nagy szükségünk a plusz jövedelemre.

Párkapcsolati gondok

Egy kemény szakítás vagy egy mély otthoni hullámvölgy bármelyikünket meg tudja viselni annyira, hogy szinte lehetetlennek érezzük majd ’feltenni a munkahelyi álarcot’, és mintha mi sem történt volna, végezni feladatainkat. Ennek ellenére próbáljuk, mert sajnos a sebezhetőség kinyilvánítása még ma is sokszor negatívan befolyásolja munkahelyi képünket, és munkatársaink vagy főnökünk rólunk alkotott véleményét.