Menü

Kivételes vagy!

Erősítsd meg 4 lépésben az önbizalmad

Home » Életmód » Psziché » Kivételes vagy! - 10.2020

Mit szólnál ahhoz, ha a változás érdekében megveregetnéd a saját vállad? Azok, akik ki vannak békülve önmagukkal, erősíthetik önbizalmukat. Kimondanád hangosan, hogy nagyszerű vagy? Vagy akkor arrogánsnak érznéd magad? “Különösen a nők szerények, nem fogadják el a bókokat, amiket kapnak, és nagyon jók az önmarcangolásban” – mondja Dagmar Popp coach. Egy nő nyugodtan beismerheti és kimondhatja, hogy szereti önmagát.

Függetlenül attól, hogy offline vagy online: azok, akik erősítik az önbizalmukat és megtanulják így értékelni önmagukat, tartós változásokat hozhatnak életükbe. A környezetünk pedig automatikusan változik velünk együtt. Azt, hogy milyen irányba változik, csakis rajtunk múlik. Nincs mágikus képlet erre, de van egy szó, ami nagyon fontos: személyes felelősség. Azok, akik megerősödött önbizalommal vállalják a felelősséget magukért, boldogabbak az életben.

ERŐSÍTSD MEG AZ ÖNBIZALMAD 4 LÉPÉSBEN

  1. Lépés: önreflexió naplózással

Minden kezdet nehéz, de segíthet benne az önreflexió. Miben hiszel? A gondolkodásmód és a szokások már gyerekkorban kialakulnak. Például: „Nem vagyok elég jó” vagy „Harcolnom kell a szerelemért”. Az önreflexió észleli ezeket a belső, gyakran negatív üzeneteket.

ÖNBIZALOM-NÖVELŐ SZÉPSÉGTIPPEK

Mit tegyünk?

Próbáld ki a naplózást, mely egyfajta „belső működés” nyilvántartásként funkcionál. Csak egy füzetre van szükséged, amelybe leírod a negatív helyzeteket. Három oszlopba rendezd a mondandódat: Első: Milyen helyzetben vagyok? (Például munkahelyi veszekedés vagy bántó szavak a kapcsolatban.) Második: Milyen gondolataim vannak? Harmadik: Milyen érzéseket vált ki a helyzet belőlem? A jegyzetek elkészítése után a füzetet zárjuk be és rakjuk el. Nem kell órákig töprengeni rajta. “Ez a módszer arról szól, hogy érzékeljük, ami a jelenben van, így nyomon követheted gondolataid és érzéseid” – mondja Martina Petraschka író.

 

  1. Lépés: a negativitás optimizmussá alakítása

A negatív gondolatok azonosítása után azok egyszerűen átalakulhatnak barátságos, optimista belső hanggá.

Mit tegyünk?

Például tegyél egy szép dobozt és egy kis jegyzettömböt a fürdőszobába. Minden alkalommal, mielőtt megmosnád a fogaidat, írj le egy dolgot, ami tetszik magadban, és tedd a dobozba. “Ezzel magadat ajándékozod meg” – mondja Dagmar Popp. Amikor rossz a hangulatod, vess egy pillantást a saját magadnak szóló kis levelekre. Egy egyszerű kis napló is segíthet.

  1. Lépés: Becsüld meg a mindennapi élet kis sikereit

Amikor a hangsúly a gazdagító, pozitív gondolatokra és dolgokra irányul, könnyedén belekerülhetünk egy pozitív körforgásba. Ezt gyakorolhatjuk a mindennapi életben is, ha tudatosítjuk magunkban esténként, mit értünk el aznap, legyen szó akár egy sikeres üzleti találkozóról vagy egy lekvárbefőzésről. Csináljunk olyan dolgokat, amelyek nekünk jók, hogy saját magunk örömforrásává válhassunk.

A SIKERES NŐK 4 KÖZÖS TULAJDONSÁGA

  1. Lépés: Olyan emberek vegyenek körül, akik jót tesznek

Saját magad megfelelő gondozása fél siker. És mi van azokkal a hatásokkal, melyek kívülről érnek bennünket? Ezt is bizonyos mértékben irányíthatjuk, például úgy, hogy inkább olyan emberekkel vesszük körül magunkat, akik kedvesek velünk.

Kérdezd meg magadtól: kit hívjak, ha nem tudom, hogyan tovább? Kihez forduljak csupán kötelességtudatból? Mennyi időt és energiát fektetek egy barátságba egy bizonyos személlyel kapcsolatban, és mit kapok cserébe? Ideje befejezni a barátságot? “A nem valaki másnak gyakran nekem Igen” – mondja Popp szakértő. Ennek semmi köze az önzéshez, sokkal inkább van köze az egészséges öngondoskodáshoz.

 

A közösségi média:

Ez a digitális világban is alkalmazható: vegyük körül magunk olyan csatornákkal és fiókokkal, amelyek inspirálnak bennünket. Milyen dolgok által érzem jól magam? És melyik fiókokat jó megnézni úgy, hogy ne lehúzzon, mert esetleg csak összehasonlítom magam velük? Azok, akik konstruktív érzést keltő tartalmakat követnek, megerősítő környezetet teremthetnek maguk köré.

A személyről

Dagmar Popp tudományos publicista, kommunikátor és etnológus. Martina Petraschka akadémiai szervezetfejlesztő és üzleti közgazdász. A coaching duó a nők online és offline tanácsadására specializálódott. A cél az, hogy a nők megtalálják a visszatérést önmagukhoz, és növeljék saját boldogságukat az életben. Ezenkívül az szakértők támogatják a rákban szenvedő nőket a „Nők a nőkért” társadalmi projektjükkel.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk