Menü

5 tipp az önbizalomért

Meg tudom csinálni!

Home » Életmód » Psziché » 5 tipp az önbizalomért - 11.2018

Az önbizalom sajnos nem jön magától az életünkbe, és néha mindannyian kicsit kevésnek érezhetjük magunkat. Akár tisztában vagyunk ennek okával, akár nem, ilyenkor fontos, hogy ne adjuk fel az önbizalomhoz fűzött reményeket, hanem dolgozzunk érte, és így magunkért is egy kicsit. Mutatunk is 5 tippet, amelyeket érdemes elővenni a nehéz időszakokban.

Kis győzelmek

Ahogy párkapcsolatok esetében is jót tesz, ha minél több különleges alkalmat ünneplünk együtt, saját magunktól se tagadjuk meg még a legapróbbnak tűnő elismeréseket se. Ma sikerült felkelni az első ébresztőre? Nagyszerű! A délutáni outfitünk különösen jól sikerült? Csak így tovább! A kis személyes győzelmek megünneplése elkerülhetetlenül jár együtt az önbizalom növekedésével és hangulatunk javulásával.

A SIKERES NŐK 4 KÖZÖS TULAJDONSÁGA

Vizuális megerősítés

Bármennyire is magunk alatt vagyunk, biztosan fel tudunk idézni legalább néhány alkalmat, amikor igenis büszkék voltunk magunkra, elértünk valami különlegeset, gyönyörű helyen jártunk vagy nagyszerű emléket szereztünk. Ne kizárólag a fejünkben tartsuk meg ezeket az eredményeket, hanem olyan helyen jelenítsük meg őket, ahol naponta akár többször is beléjük futhatunk, hogy folyamatosan emlékeztetve legyünk életünk és tetteink pozitívumaira és sikereire. Jelöljünk ki egy falat, ahova kitehetjük a fényképeket róluk, egy polcot, ahová kiállíthatjuk a szuveníreket és díjakat, vagy írjuk le őket pár szóban, és a papírkákat szúrjuk fel egy parafatáblára.

Magunkra koncentrálni

Saját eredményeink, életünk, tulajdonságaink másokéhoz való hasonlítgatása egyenes út a magunkkal szemben felmerülő kétségekhez. Az elszalasztottnak vélt lehetőségek és a félresikerült próbálkozások, bármennyire is fájó pontnak tűnhetnek, segítettek azzá lenni, akik ma vagyunk. Semmi értelme azon töprengeni, hogy egy ismerősünk vagy munkatársunk már elérte azt, amit mi valaha akartunk. Fókuszáljunk a saját utunkra, a jelenlegi céljainkra, és tartsuk észben, hogy mindenki a saját tempójában fog odaérni, ahová kell. Sem előbb, sem később.

Segítsünk valakin!

Lehet egy barát magánéleti problémája, egy családtag küzdelme a munkahelyen, de egy teljesen idegen járókelő egyértelműen szomorú arca is, ami arra sarkall, hogy megpróbáljunk segíteni. Ne riadjunk vissza a kihívástól, valóban próbáljunk meg megoldást keresni, kisegíteni vagy legalább meghallgatni a másikat. A segítségadás ugyanis azon kívül, hogy a másik fél hangulatát is javítja – aminek mi is örülhetünk –, saját önbizalmunkat is képes felturbózni.

 

HOGYAN ÉRTELMEZZÜK A TESTBESZÉDET?

Tanulni és tanulni

Nincs is annál eredményes önbizalom-növelő, mint a sikerélmény. Elérésére pedig fantasztikus módszer a tanulás. Ma már – azon kívül, hogy sok munkahelyen egyre inkább az életen át való tanulás koncepcióját részesítik előnyben – rengeteg lehetőségünk van rá, hogy tanuljunk valamit. Iratkozzunk be egy nyelvtanfolyamra, kezdjünk el táncórára járni, vagy vágjunk bele egy pár hetes főzőkurzusba. Ha ódzkodnánk a tanterem nyomásától, semmi gond, hiszen az internet korában élünk, és oktatóvideók ezreit találhatjuk meg könnyedén, szinte bármilyen területtel kapcsolatban. Vágjunk bele, és figyeljük meg, már pár napon belül érezni fogjuk a siker édes ízét.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk