Active Beauty
Mindenki máshogy gyönyörű

Kortól független kortalan szépség

Mindenki máshogy gyönyörű

Minden kornak megvoltak a maga meghatározó szépségideáljai. Manapság azonban nem él a köztudatban egy bizonyos „tökéletes ember” kép, amihez mindenki viszonyítja magát. Most a sokszínűség és az egyéniség éli a virágkorát. A kozmetikai ipar új fejlesztései segítenek nekünk egyediségünk kihangsúlyozásában.

Legyen szó munkáról, szerelem­ről vagy életmódról: a választás szabadsága még sosem volt ekko­ra. Az ismétlődő szerepképek és karriermodellek helyett szám­talan lehetőség kínálkozik az önmegvalósításra. A trendkuta­tók szerint az individualizáció el­érte eddigi csúcspontját, és jelen­tősen átformálta a társadalmat. Méghozzá nemcsak a munka vilá­gát és a privát életünket, hanem a szépség fogalmát illetően is. A szupermodellek – például Kate Moss, Cindy Crawford, Naomi Campbell vagy Claudia Schiffer – által megtestesített ideál régóta nem létezik már, és ez rendjén is van így. Mindig mindent az eszményképek­hez mérni hosszú távon unalmas és frusztráló lehet azok számára, akik azokkal nem tudnak, vagy nem akarnak azonosulni. Viszont ma­ napság már hatalmas a közösségi médiaplat­ formok számtalan csoportjának kínálata. Ma­gasak, alacsonyak, a tetoválás iránt rajongók, sportosak, feltűnő testékszereket viselők, vagy épp a természetesség hívei, online mind­egyik szépségkoncepcióhoz találunk megfele­lő rajongócsoportot. De offline is egyre na­gyobb teret nyer a sokszínűség és a hitelesség.

10 OK, AMIÉRT A KÁVÉ JÓT TESZ NEKÜNK

Az egyéni szépségképlet

Ennek megfelelően a szépségiparban is történt némi átalakulás. Míg korábban a termékek nagy részének az volt a küldetése, hogy eltüntesse a hibákat, és közelebb vigyen minket az ideálképhez, addig manapság egyértelműen a személyes kibontakoztatás áll a középpontban. Az ápo­lótermékeknek és a dekorkozmetikumoknak a természetes szépséget kell hangsúlyozni­uk, és az egyén előnyös vonásait kell előtérbe helyezniük. Magától értetődő, hogy ennek számos módja és eszköze van. Hiszen min­denki más és más kívánságokat, igényeket és előfeltételeket hoz magával.

A jövőintézet jóslása szerint 20 év múlva már genetikai teszteket fognak elvégezni az embereken, méghozzá a legkülönbözőbb területeken. E vizsgálatok eredményeinek köszönhetően az egészségügyben egyénre szabottan tudnák össze­állítani az optimális gyógyszereket és terápiákat, és csökkenteni tudnák a mellékhatásokat. A szépségiparban a génteszteket az egyénhez legjobban illő összetevőket tartalmazó ápolótermékek meghatározására használhatnák.

MEGHAN MARKLE SZÉPSÉGTIPPJEI

Individualitás a tégelyből

Amíg eljutunk erre a szintre, addig a gyár­tók és az üzletek igen széles termékpalettákat bocsátanak a vásárlók rendelkezésére annak érdekében, hogy minden igényt és minden ápolási szükségletet ki tudjanak elégíteni – legyen szó 12 különböző púderszínárnyalatról, vagy a 8 különböző hajfajta ápolására képes samponmárkáról. Ezenkívül találhatunk olyan testápolókat, melyeket a saját illatpreferenciánknak megfelelően keverhetünk ki, napszakhoz alkalmazkodó szépségboostereket, speciális arc­ maszkokat, valamint olyan ajakrúzsokat is, melyek minden szájon különböző színárnyalatot képeznek.

A vásárlók manapság már a termékdesign kialakításába is bele­szólhatnak. Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek azok az on­line konfigurációk, melyekkel a felhasználók szabadon megválaszt­hatják kedvenc termékük színét, formáját és a rajta lévő írás betűtípusát. Így szabhatjuk többek között személyre a Ralph Lauren ruháink vagy akár márkásabb sportcipőink stílusát is.