Active Beauty
5 tanács, ha a párunkkal megyünk nyaralni

A gondtalan pihenésért

Közös utazás a párunkkal: lopott csókok gyönyörű helyszíneken, vicces bénázások idegen nyelven, emlékezetes izgalmak a helyi gasztronómiában. De mindannyian tudjuk, hogy sajnos a sor folytatásában ugyanúgy megtaláljuk a feszült veszekedést a csomagok fölött, a stresszes rohanást a repülőtérre, vagy a világrengető nézeteltérést a szuvenírboltban. Cikkünkben összeszedtünk 5 tanácsot, hogy idén biztosan a pozitív emlékekből legyen több!

Reális elvárások

Hacsak nem vagyunk nemzetközi szupersztárok öt fős vakáció szervező testülettel és három bőrönd cipelő alkalmazottal, valószínűleg be fog csúszni valamilyen baki, vagy váratlan helyzet, ami stresszt fog okozni. Emiatt, ha olyan elvárásokkal vágunk neki az utazásnak, amelyek szerint gondtalan, tökéletes, pihentető és romantikus lesz minden egyes perc, elejétől a végégig, minden valószínűség szerint csalódni fogunk. Barátkozzunk meg ezzel a gondolattal indulás előtt, elvégre attól, hogy nem minden pillanatunk lesz nyugalmas, vagy nem minden nap érezzük majd úgy, mintha egy romantikus tündérmesében lennénk, még nincs bajban a kapcsolatunk, és összességében a nyaralás is fantasztikus élmény lehet.

7 TIPP A TARTÓS BOLDOGSÁGÉRT

Ne foglaljunk el mindent!

Egy utazás során véges az a hely, ahová pakolni tudunk. Akár a reptéri egekbe szökkenő csomagfeladási díjakra gondolunk, akár az autónk csomagtartójára, akár a vonatra, esetleg buszra felcipelhető bőröndök súlyára, a kompromisszumok elkerülhetetlenek. Nőként hajlamosak lehetünk elvárni, hogy sokkal több hely járjon nekünk, azonban ez a szépségápolási termékeken kívül nem megalapozott elvárás, így ne követelőzzünk! Igazából, ha belegondolunk, egy nyaraláson sem vettük fel mind a 12 pár cipőt, amit elcsomagoltunk, ugye? Próbáljunk tüzetesen szelektálni, és tegyük a csomagolást egy közös kihívássá, ahol együttműködhetünk. Külön hasznos lehet, hogy elég lesz egy elosztót, esetleg tusfürdőt, vagy elektromos fogkefét vinnünk, és ha hiányozna valami, ketten tudunk gondolkodni róla, mit is pakoltunk el!

Beszéljünk a pénzről!

A vakációs büdzsék hajlamosak igen könnyedén elszállni, másrészt, ha túl szorosra húzzuk a határokat, az az élmények rovására mehet. Lehet, hogy kényelmetlen téma, főleg, ha egyikőnk jelentősen többet keres a másiknál, ha nem közös kasszán vagyunk, vagy ha eddig még nem került szóba ilyesmi, de mindenképpen jobb döntés, ha még az indulás előtt tisztázzuk, ki mit fizet, hogyan oszlanak meg a költségek és egyikünk vagy másikunk mire hajlandó többet kiadni, ha a helyzet úgy hozza. Feloszthatjuk a felmerülő költségeket étel-szállás alapon, vagy megbeszélhetjük azt is, hogy minden nap másikunk fizet. Húzzunk meg közös határokat, de ha tudjuk magunkról, hogy a tökéletes pár cipőért többet vagyunk hajlandóak otthagyni, mint azt bevallanánk anyukánknak, azt a békesség kedvéért mondjuk el még indulás előtt!

LEGYEN BÉKÉS A PIHENÉS

Én-idő

A nyaralás alatt nem lesz ott az irodánk, a barátnőkkel közös törzshelyünk, vagy az otthonunkban sajátunkként belakott kis sarkunk, azonban – főként hosszabb utak esetében- az ’én időre’ ugyan úgy szükségünk lehet, mint a jól megszokott környezetben. Ne féljünk kifejezni vágyunkat egy kis egyedüllétre, nem kell folyamatosan fognunk egymás kezét ahhoz, hogy jól sikerüljön a közös vakáció. Ugorjunk el a sarki boltba egy kávéért, vagy üljünk ki az erkélyre olvasni egy kicsit – pár perc, de pár óra egyedüllét sem árt semmit a kapcsolatunknak.

Csak kedvesen

Egy veszekedés a nyaraláson ugyan olyan, mint egy kedd esti összeszólalkozás a konyhánkban. Attól, hogy új környezetben vagyunk, nem változnak meg a szabályok, az idegen hely nem igazolja azt, hogy különlegesen drámaian viselkedjünk, vagy a szokásosnál jobban felhúzzuk magunkat, sőt. Nyaralás alatt próbáljuk meg még szigorúbban tartani határainkat, és még megértőbben viselkedni, mint amúgy tennénk. Ne feledjük, semelyikünknek sincs ott a szokásos támogatási rendszere, a barátok, az ismerős helyek, a megnyugtató ízek – inkább engedjük el, elvégre pihenni vagyunk itt!