Menü

Mit együnk, hogy lassítsuk a hajhullást?

Minden szál számít

Home » Gasztro és Sport » Táplálkozás » Mit együnk, hogy lassítsuk a hajhullást? - 01.2020

A legtöbben dús és egészséges hajkoronára vágyunk, így rendkívül rosszul érint minket, amikor azt tapasztaljuk, hogy egyre kevesebb hajszál van a fejünkön. Ilyen esetben sem kell azonban kétségbeesnünk, hiszen a megfelelő étkezéssel akár meg is állíthatjuk a hajhullást.

Mikor beszélünk hajhullásról?

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy hullik a hajuk, miközben nagy valószínűséggel csak pár szálat veszítenek el. Tudni kell ugyanis, hogy akkor beszélünk tényleges hajhullásról, ha naponta legalább 100 szállal csökken hajszálaink száma. A kiváltó okok közé tartozhatnak a hormonális változások, a stressz és a rossz étkezés is. Utóbbi esetén viszonylag könnyen tudunk ellene tenni, mindössze a kiegyensúlyozott étkezésre, és a szükséges anyagok bevitelére kell figyelnünk.

Lássuk, hogy mit ajánlott fogyasztanunk, ha egyre csak ritkul a hajunk.

  1. Vas

Amennyiben nagyon kevés vas található a szervezetünkben, akkor előbb-utóbb elkezd hullani a hajunk. A vashiányra könnyen fényt lehet deríteni, hiszen mindössze egy vérvétel szükséges hozzá, és azonnal okosabbak leszünk. Ha valóban ez okozza a hajhullást, akkor együnk sok piros élelmiszert – például céklát, paprikát, marhahúst –, vagy igyunk sok kékszőlőlevet.

MILYEN HAJSZÍN ÁLL ÖNNEK A LEGJOBBAN?

  1. B-vitamin

A B-vitamin hiánya szintén vezethet hajhulláshoz, ugyanis a biotinnak fontos szerepe van abban, hogy hajunk egészséges, csillogó és erős legyen. Szedhetjük tabletta formájában is, de az még jobb választás, ha a megfelelő ételekkel juttatjuk a szervezetünkbe. A különböző tejtermékekben, tojásban és a narancsban is rengeteg biotin található.

A megfelelő tápanyagok bevitelével, tudatos táplálkozással akár meg is állítható a hajhullás.
  1. Cink

A cink egy ismert nyomelem, amely keratint képes előállítani, utóbbinak pedig köztudottan fontos szerepe van hajunk egészségének a megőrzésében. Mivel hússal, sajttal és tojással tudjuk a legegyszerűbben feltölteni szervezetünk cinkraktárait, így a vegán étrendet preferálóknak erre kiemelten kell figyelniük.

  1. Omega-3

Az Omega-3 zsírsavak szintén nagy segítségünkre lehetnek a hajhullás leküzdésében. Omega-3 a tengeri halakban és a kiváló minőségű növényi olajokban található, így ajánlott legalább hetente kétszer halat ennünk.

ÁTVÁLTOZÓMŰVÉSZEK

  1. Víz

A vízfogyasztásunk nagy befolyással van a szervezetünk működésére, így nem meglepő, hogy hajhullás esetén sem szabad megfeledkeznünk a folyadékpótlásról. Legalább 2 litert igyunk meg naponta. Ezen kívül kerüljük az alkoholt, illetve az olyan tevékenységeket, melyek károsan hathatnak az egészségünkre – ilyen például a dohányzás.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk