Menü

Biztonságos mozgásformák kismamáknak

Várandósság alatt sem kell lemondanunk a sportról

Home » Gasztro és Sport » Sport » Biztonságos mozgásformák kismamáknak - 12.2019

A terhesség alatt is rendkívül fontos a rendszeres testmozgás, azonban ebben az időszakban jobban át kell gondolnunk, hogy milyen sportot válasszunk. Alábbiakban megmutatjuk, hogy melyek a legajánlottabbak.

  1. Aqua aerobik

A vízben elvégzett gyakorlatok egyik előnye, hogy nem terhelik túl az ízületeinket. Kismamáknak pedig azért is rendkívül ajánlott, mert a vízben könnyebben tudnak mozogni a nagy pocakjukkal.

  1. Jóga

A könnyed jóga nem csupán a testünket tartja fitten, de a lelkünket is egyensúlyba hozza, sőt, kismamák esetén akár a szülésre is felkészíthet. A speciálisan várandósoknak kifejlesztett jóga során nagy hangsúlyt fektetnek ugyanis a medencét átmozgató gyakorlatokra.

 

HOME OFFICE GYEREKKEL

  1. Úszás

Aki nem szereti a csoportos mozgásokat, annak az úszás jelenthet érdemi alternatívát, hiszen az aqua aerobikhoz hasonlóan itt is kihasználhatjuk a súlytalanságot, viszont nem függünk másoktól, és annyit úszunk, amennyit csak szeretnénk.

  1. Csikung

Erről a sportról, ami a meditáció és a speciális mozgások kombinációja, feltehetőleg kevesebben hallottak. A kínai gyógyászat egyik ága, melynek a lényege, hogy serkenti a csi keringését a testben, aminek következtében jobb lesz az egészségünk.

  1. Walking

A terhesség ideje alatt sokkal jobb, ha a futást felváltja az intenzív séta, amely során kevésbé rázkódik a hasunk, és kisebb a sérülések esélye is.

6 ŐSZINTE TANÁCS ÚJDONSÜLT ANYUKÁKNAK

  1. Biciklizés

A mindennapokban nyugodtan válasszuk a tömegközlekedés helyett a kerékpárt, így biztos, hogy fitten tartjuk magunkat. Természetesen csak akkor tegyük ezt, ha a pocakunk ellenére még biztonságban érezzük magunkat a biciklin, és kényelmesen elférünk rajta.

  1. Izomépítés

Aki a várandósság előtt edzőterembe járt súlyzós edzésre, izomépítésre, az nyugodtan folytassa ezt a sportot. Azonban nagyon figyeljen oda, hogy sokkal kisebb súlyokkal eddzen, hagyja ki a hasizom gyakorlatokat, a pulzusszáma pedig ne emelkedjen 140 fölé.

  1. Tai chi

A tai chi gyakorlatok során a testünk, a légzésünk és az elménk teljesen ellazul, így ezen sport gyakorlása rendkívül ajánlott kismamák számára. Nem csupán megtanuljuk testünk és légzésünk szabályozását, illetve ellazítását, de ezek következtében a belső energiánk, azaz a chi is elkezd áramolni bennünk, aminek hatására kialakul a belső egyensúly.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk