Menü

Biotin

Mit tud ez a szépségvitamin?

Home » Életmód » Egészség » Biotin - 03.2021

Állítólag szebbé teszi a bőrünket és a hajunkat a biotin. Mit kell tudni erről a vitaminról, és hogyan használhatjuk a dm-ben is kapható biotint a szépségünk érdekében?

Igyál elegendő mennyiségű vizet, kövess tápláló étrendet vagy hámlassz rendszeresen – néhány tipp az egészséges és gyönyörű arcbőrért. De ismered már a biotint is? A B-vitamin, amely egyes dm termékekben megtalálható, állítólag pozitív hatással van a bőrünkre. De ez még nem minden, hiszen a haj és a körmök is profitálnak a biotinból, erősebbek és egészségesebbek lesznek. Nem csoda, hogy a B-vitamint szépségvitaminnak is nevezik.

Miért érdemes táplálék-kiegészítőket szedned?

MINDENT A CSONTHÉJAS GYÜMÖLCSÖKRŐL

BEAUTY BOOSTER BIOTIN: ITT A 4 LEGFONTOSABB KÉRDÉSRE A VÁLASZ

Mi is az a biotin?

A biotin vízben oldódó vitamin, és a B-vitaminok csoportjába tartozik. B7- vagy H-vitamin néven is ismert, és létfontosságú a szervezet számára. Testünk a bélbaktériumok segítségével maga is előállíthatja a biotint. A többit kiegyensúlyozott étrenddel vagy – ha szükséges –  étrend-kiegészítőkkel visszük be szervezetünkbe.

Miért tekintik szépségvitaminnak?

A biotin nemcsak testünk számára fontos, hanem a gyönyörű bőr, az egészséges haj és körmök előfeltétele is. A dm-nél a biotin számos kozmetikai tablettában és szépségápolási termékben van jelen, beleértve bizonyos samponokat és hajápoló spray-ket.

 

Pozitív hatással van a haj szerkezetére is. Erre nincs egyértelmű tudományos bizonyíték, de egy 2015-ös felmérés résztvevői megerősítették ezt a hatást. 90 napig szedtek biotin kapszulákat, majd megállapították, hogy több lett a hajuk, és csökkent a hajhullásuk is, továbbá tapasztalatuk szerint a repedezett körmökön is segített.

Miben található meg a biotin?

A biotin számos élelmiszerben megtalálható. Testünk különösen jól fel tudja szívni a vitamint növényi eredetű termékeken keresztül, mivel – szemben az állati ételekkel – közvetlenül képes feldolgozni. A zabpehely, a gomba, a búzacsíra, a dió és a szójabab biotinban különösen gazdag. A napi B-vitamin szükségletet általában ezekkel az étellel jól tudjuk fedezni.

VITAMIN-KISOKOS

Kinek van szüksége étrend-kiegészítőkre?

Ritka esetekben előfordulhat biotinhiány. Ezt általában csak későn veszik észre, mivel annak jelei, például hajhullás és izomfájdalom formájában jelentkeznek. Azok, akik speciális étrendet követnek, bizonyos gyomor-bélrendszeri betegségekkel küzdenek vagy sok nyers tojást fogyasztanak, nagyobb veszélynek vannak kitéve, mivel ezek gátolják a B-vitamin felszívódását. Ilyen esetekben az étrend-kiegészítők segíthetnek a biotin egyensúly helyreállításában. Ne aggódj! A túladagolás nem lehetséges, mivel a B7-vitamin vízben oldódó. Kombinált készítményekkel azonban jobb az ajánlott adagot bevenni. Fontos, hogy előzetesen mindig konzultálj erről orvosoddal.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk