Active Beauty
A legjobb hidratáló ételek nyáron
Szöveg: Sándor Alexandra

Hűsítő finomságok

A legjobb hidratáló ételek nyáron

A bőséges folyadékbevitel több szempontból is fontos – nem csak nyáron. Hozzájárul például a sejtjeid tápanyagellátottságához, a szerveid megfelelő működéséhez, a testhőmérsékleted szabályozásához, az ízületeid „olajozottságához”, illetve az ellenállóképességed megőrzéséhez. Nézzük, milyen magas víztartalmú ételek segíthetnek mindebben!

Görögdinnye és másfajta dinnyék


A görögdinnye nem csupán a nyár egyik jelképe, hanem sok szempontól a legegészségesebb gyümölcsök egyike is. Akár 92%-os víztartalmával élen jár a hidratálásban, ráadásul olyan tápanyagokat tartalmaz, mint az A- és a C-vitamin, a magnézium vagy a likopin. (Utóbbi a piros- és narancsszínű zöldségek és gyümölcsök színezőanyaga, ami erőteljes antioxidáns is egyben). Ha jobban szereted a sárgadinnyét, az is remek választás a legfeljebb 90%-os víztartalmával, plusz elsőrangú kálium-, folsav-, A- és C-vitamin forrás.

Uborka


Az uborka akár 95%-os víztartalmának köszönheti rendkívüli frissítő hatását, emellett K-vitaminnal, magnéziummal és káliummal is ellátja a szervezeted. Könnyen hozzáadhatod salátákhoz, szendvicsekhez, vagy akár magában is eheted. Az uborkaszeletekkel ízesített víz különösen alkalmas elektrolitpótlásra, így még jobban véd a kiszáradástól.



Eper

A mennyei eper tele van antioxidánsokkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal – többek között C-vitaminnal, mangánnal és folsavval. Egyszerűen hozzáadhatod a kedvenc smoothie-dhoz, joghurtodhoz, gyümölcssalátádhoz, de természetesen magában is finom.


Más tökfélék


Leves, főzelék, saláta vagy köret? A tökfélék elképesztően sokféleképpen hasznosíthatóak a konyhában, ami nem meglepő, hiszen ők maguk is változatos színűek és formájúak. A cukkini például pompás C-vitamin-, kálium és rostforrás, és akár 94%-os víztartalommal büszkélkedhet. A főzőtök és a csillagtök (patisszon) is közkedvelt nyári fogás. Tulajdonképpen egyetlen szabály van a tökfélék nyári fogyasztására: kerüld el a bő olajban sütést!



Zöld levelű zöldségek


Nyáron nem véletlenül esik jól minden, ami friss és zöld. A fejes saláta, a spenót, a rukkola és a többi zöld levelű zöldség fajtától függően akár 96% vizet is tartalmazhat. A fejes saláta folsavval, rostokkal, valamint K- és A-vitaminnal látja el a szervezeted. A spenót kiváló vas-, folsav-, kalcium, A- és C-vitamin forrás. A végtelenségig folytathatnánk a felsorolást, egy a lényeg: bármelyik zöld levelű zöldséggel jól jársz.