Active Beauty
Tombol a kuponmánia

Csak ennyi?!

Tombol a kuponmánia

Mára divatossá váltak a különböző kuponnapok és villámakciók, ami nagyon jó hír, hiszen ilyenkor egy kis szemfülességgel rengeteg pénzt spórolhatunk meg. Mégis: a kuponozás – bár egyre elterjedtebbé válik – hazánkban még mindig gyerekcipőben jár néhány országhoz képest. Reméljük, ami késik, nem múlik.

Tényleg olcsóbb?

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a kuponozás egyre népszerűbbé válik, többen és többen veszik igénybe a velük érvényes akciókat, és követik nyomon a különféle engedmények időpontjait. Vásárlóként persze elgondolkozhatunk: miért éri ez meg a boltoknak? Szerencsére a kereskedők mai gyakorlata azt mutatja, hogy a nagy átverések korszaka lejárt, vagyis tényleg nem szemfényvesztésről van szó, valóban kevesebbért kapjuk meg a kuponos termékeket. Az üzletek pedig nem másért hajlandók lemondani bevételük ezen részéről, mint a jó reklámért. Amikor kuponnal vásárlunk, jó élménnyel távozunk a boltból – hiszen pénzt spóroltunk –, ha pedig tetszett a termék, a kezdeti pozitív löket sokakat ösztönözhet arra, hogy legközelebb is ugyanott és/vagy ugyanazt a terméket válasszák.

INTERJÚ TÓTH MÓNIVAL

Itthon

Itthon még főként a szezonális leárazások alkalmával ’nyerhetünk’ a legtöbbet vásárlás közben, azonban egyre népszerűbbek – főleg a bevásárlóközpontokban – a heti szintű kuponakciók is. Bizonyos plázákban például a hónap egy kijelölt napján jó pár üzlet ad kedvezményt vásárlóinak a pláza saját kuponfüzetében található kuponok ellenében. Ezen kívül jelen vannak a mára már mindenki számára ismerős, népszerű női magazinok által kihirdetett kuponnapok is: ilyenkor 30-50 százalék engedménnyel is hozzájuthatunk bizonyos termékekhez és szolgáltatásokhoz.

Megszokott dolog még, hogy a hiper- és szupermarketek, illetve nagyobb üzletláncok hetente megjelenő, postán kiküldött kiadványokba foglalják következő heti engedményeiket, vagy konkrét kuponfüzetet küldenek az akciós árukra. Egy-egy nagyobb kedvezmény alkalmával érdemes résen lennünk, mert a remek ár-érték arány meglehetősen sokakat vonz, így ha nem kelünk korán, könnyen lemaradunk a jó üzletről. Ma már azonban nem csak papíralapon kuponozhatunk, hiszen egyre több erre szakosodott weboldalt is fellelhetünk egy gyors keresés alkalmával. Ezek legtöbbje vagy webshopok kuponkódjait kínálja, vagy kedvezményes utazásokat, élményeket és szolgáltatásokat gyűjt egy helyre.

És itt sem ér véget a sor, hiszen nem csak cetlikkel és kódokkal spórolhatunk pénzt, hanem kártyákkal is. Egyre népszerűbbek a különféle cashback és payback rendszerek – mint amilyen a dm hűségprogramja is. Ezek lényege, hogy egy üzletlánc, vagy egy, több üzletláncot és márkát tömörítő, pontgyűjtő rendszerekkel foglalkozó cég kártyákat bocsát ki vásárlói részére. Azokkal aztán vagy bizonyos összegek elköltése után, vagy minden vásárlásuk értékének bizonyos százalékában kvázi visszakapják pénzünk egy részét. Ezt az összeget pedig gyűjthetjük, és későbbi vásárlásaik alkalmával felhasználhatják. Máris megéri hűségesnek maradni, nem igaz?

MINDENT A FENNTARTHATÓ VÁSÁRLÁSRÓL

És kint

Igaz, ha szemmel tartjuk az akciókat, itthon is sokat tudunk spórolni egy-egy kuponos engedménnyel, néhány külföldi országban azonban egészen hihetetlen méreteket öltött a kuponozással való megtakarítás. Az USA-ban például a kuponozást már-már életvitelnek nevezhető szintre emelkedett: kuponfüzetek és akciókat tartalmazó üzletlánci kiadványok tucatjaira lehet előfizetni, vagy letölteni azokat az internetről, az igazán tapasztalt kedvezményvadászok pedig dupla vagy tripla engedményeket is kihasználhatnak. A fanatikusok heti több órát is eltöltenek újonnan érkezett kuponjaik vagdosásával, rendszerezésével és beváltásával, ami persze sokak számára meg is éri, hiszen heti 2-3 óra kuponozással, valamint okos és alapos tervezéssel akár több száz dollárt is spórolhatnak bevásárlásaik alkalmával.