Menü

9 tipp az egészségesebb ünnepekért

Stresszmentes, egészséges karácsonyt!

Home » Életmód » 9 tipp az egészségesebb ünnepekért - 12.2017

Íme 9 remek és pofonegyszerű tipp, amely segít, hogy a karácsonyi ünnepeket (és az azt megelőző időszakot) ne csak túléljük, hanem átéljük ­– ráadásul egészségesebb módon, mint amilyenek ezek a napok általában lenni szoktak.

EGÉSZSÉGESNEK MARADNI ADVENT IDEJÉN

Maradjunk aktívak!
Elfoglaltnak lenni nem egyenlő az aktivitással! A leginkább eseménydús napon is szükségünk van legalább fél óra mozgásra. Ha úgy látjuk, semmi képpen sem fér bele a 30 perces sportolás, akkor osszuk fel: mozogjunk háromszor 10 percet.

Sportolásra az ünnepek alatt is szükség van, így érdmes erre időt szakítani.

Próbáljunk ki egészségesebb recepteket!
Amikor a konyhánk tele van házi készítésű desszertekkel, akkor azokból több kerül a mi bendőnkbe, mint a vendégekébe… Éppen ezért érdemes legalább egy alacsony cukor- és zsírtartalmú édességet készíteni, hogy ha már úgyis nassolunk, akkor az egészséges legyen!

Töltekezzünk fel napfénnyel!
Nemcsak a kedvünk, de az energiaszintünk is jobb lesz a napfénytől – főleg ebben a stresszes időszakban. Napközben engedjünk be minél több természetes fényt a lakásba, és igyekezzünk kellő időt tölteni a szabadban is.

Sétáljunk többet!
Ugyan kinek van ideje sétálgatni a legnagyobb karácsonyi őrületben? Ha a hosszú, kényelmes séták nem is férnek most bele az életünkbe, arról gondoskodhatunk, hogy többet sétáljunk. Parkoljunk például távolabb a plázák bejáratától!

KARÁCSONY PLUSZ KILÓK NÉLKÜL? LEHETSÉGES!

Mossunk gyakrabban kezet!
Az ünnepek egybe esnek a nátha- és influenzaszezonnal is. Hogy távol tartsuk magunkat a vírusoktól és a baktériumoktól, mossunk gyakrabban kezet. Senki sem akar lebetegedni szentestére…

Vásároljunk jóllakottan!
Ha üres gyomorral megyünk be a szupermarketba, akkor garantáltan telepakoljuk a bevásárlókosarunkat felesleges és egészségtelen ételekkel. Ha nincs is időnk rendesen étkezni a bevásárlás előtt, legalább nassoljunk valami egészségeset: aszalt gyümölcsöt, magvakat vagy teljes kiőrlésű kekszet.

Mondjunk nemet!
Csak azért, mert a vendégségben mindenki végigkóstolta az összes süteményt, nekünk még nem kötelező. Nyugodtan mondhatunk illedelmesen nemet. És az sem udvariatlanság, ha csak kisebb adagokat szedünk mindenből.

A nagy készülődések és stresszhelyzetek közben is szükség van egy kis pihenésre, hogy az ünnepek még boldogabban teljenek.

Ne felejtsünk el pihenni!
Ne vonjuk meg magunktól a pihenést az ünnepek alatt! Az év végi hajtás és a karácsonyi készülődés miatt testünk kimerült és a stressz is (nagy valószínűséggel) eluralkodott rajtunk. Tervezzük meg előre a napjainkat, és kalkuláljunk úgy, hogy legalább 7-8 órát tudjunk aludni minden nap.

Igyunk vizet!
A karácsony bővelkedik az alkoholos italokban – a pezsgőtől a tojáslikőrig sok üveg előkerülhet. Nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy ezek mind üres kalóriák, ráadásul az alkohol vizet von el a szervezettől. Éppen ezért fontos odafigyelnünk a hidratálásra: fogyasszunk sok vizet!

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk