Menü

Slow life

Lassíts le!

Home » Életmód » Psziché » Slow life - 04.2020

A slow life – nevével ellentétben – nem sebességbeli változtatást jelent, sokkal inkább az egyensúly megtalálását. Nagy fokú tudatosságot igényel, segítségével azonban egy sokkal kiegyensúlyozottabb és teljesebb életet alakíthatsz ki magadnak, és megakadályozhatod, hogy teljesen felőröljön a felgyorsult világ. Íme, 5 tipp, hogyan csináld.

Kezdd a reggelt is lassabban

Indítsd a reggelt lassabban, hogy az egész napod így telhessen. Kelj inkább 10 perccel hamarabb, hogy legyen időd magadhoz térni, és ne kelljen azonnal kiugranod az ágyból. Utána is adj időt a nyugodt készülődéshez: nyújtózz egy nagyot, vegyél pár mély lélegzetet mielőtt nekiindulsz. Ne csapd össze a reggelit, hiszen ez a nap egyik legfontosabb étkezése. Készíts magadnak gabonakását, adj hozzá gyümölcsöt, diót, mandulát, chiamagot, és igyál mellé meleg gyömbérteát.

Étkezz tudatosan!

Az étkezést ne nyűgként fogd fel, és ne panaszkodj amiatt, hogy az evés elvesz az értékes munkaidődből. Gondolj arra, hogy a rohanva bekapott ebéd elhízáshoz vezethet, míg egy lassabban, tudatos odafigyeléssel “kivitelezett” étkezés feltölthet és segíthet a délutáni munkában. Válassz egy csendes helyet, ahol nyugalomban tudsz enni. Élvezd az étel ízeit, és csak arra összpontosíts. Ne olvass, ne netezz közben. Amikor végeztél, ne ugorj fel azonnal, maradj néhány lélegzetvételnyi ideig, mielőtt elindulnál.

INTERJÚ A BOLDOGSÁG SZAKÉRTŐJÉVEL

Töltődj mozgással

Ha úgy érzed, kibillentél az egyensúlyodból, a mozgás segíthet visszatérni. Határozd el, mit fogsz ma csinálni – legyen az akár egy fél órás séta a munkából hazafelé, futás vagy tánc. Csinálj bármit, legyél tudatos benne! Rakd el a telefonodat, és kapcsolj ki. Bármilyen mozgásformát is válassz, érezd, ahogy a mozgás által boldogsághormonok szabadulnak fel a testedben. Figyeld meg, ahogy az izmaid megfeszülnek, majd elernyednek, tudatosan légy jelen minden egyes mozdulatnál. Ha kint edzel, szívd be a friss levegőt, és élvezd, ahogy oxigénnel telítődik minden sejted.

Szemlélődj!

Próbáld ki, hogy olykor nem kocsival, hanem biciklivel vagy gyalogosan közlekedsz. Teljesen más perspektíva tárul majd a szemed elé. Szemlélődj, és vedd észre a szépséget a városban. Figyeld az embereket, a különböző arcokat, és vedd észre a téged körülvevő kis élőlényeket. Ha tudatosan figyelsz, olyan dolgokat is meglátsz, ami eddig, a nagy rohanásban mindig elkerülte a figyelmedet.

A SIKERES NŐK 4 KÖZÖS TULAJDONSÁGA

A tea mindenre megoldás

Ha úgy érzed, hogy túlhajszolt vagy, és szükséged lenne egy kis pihenőre, ülj le teázni. Adj magadnak pár perc csendet, és tedd el a telefonodat. Élvezd a tea illatát, ízét, hagyd, hogy átjárjon és ellazítson a melege. Egy pörgős napon mindig figyelj oda az apró feltöltődésre. Így lehetsz hosszú távon is egyensúlyban.

+1 tipp: Digitális méregtelenítés

A gyorsuló tempó, a „nincs semmire sem időm” érzése közös emberi tapasztalásunk, amihez az internet és az információáradat nagyban hozzájárul. Ahhoz, hogy lassítani tudj, érdemes rendszeresen kikapcsolnod egy kicsit. Határozz meg tevékenységeket, amikor offline vagy, és csak vacsorázol, sportolsz, utazol, vagy beszélgetsz valakivel.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk