Menü

Hogyan támogassuk gyermekünk immunrendszerét?

Tippek a kicsik egészségéért

Home » Család » Gyereksarok » Hogyan támogassuk gyermekünk immunrendszerét? - 08.2020

Folyamatosan beteg a gyermekünk? Tippjeinkkel erősíthetjük immunrendszerüket, megelőzhetjük a betegségeket és az allergiák kialakulását.

A gyermek immunrendszere különbözik az anya és apa immunitásától, mivel először képesnek kell lennie arra, hogy megfelelően kialakuljon és fejlődjön. Ez az oka annak, hogy a gyermekek általában hajlamosabbak a megbetegedésre, mint a felnőttek: “Évente három-négy fertőzés gyermekeknél teljesen normális” – mondja Dr. Michaela Lehmann orvos. “Sajnos a gyerekeknek ezen át kell esniük, mert csak így lehet kialakítani az immunrendszer memóriasejtjeit. Miután megjegyzik a megfelelő antigéneket, a következő alkalommal már gyorsan reagálhatnak rájuk.”

A szülők is hozzájárulhatnak a gyermek immunrendszerének erősítéséhez oly módon, hogy később kevésbé vagy egyáltalán ne alakuljon ki a kicsiknél allergia. Hogyan tudjuk ezt megtenni?

MIÉRT SÍR A BABA?

Amiket szülőként megtehetünk:

  1. Lábfürdő

A Kneipp nevéhez köthető hidroterápiás módszert már egészen kicsi korban elkezdhetjük. Öntsünk kb. 18 Celsius-fokos hideg vizet egy tálba vagy lavórba, ezután lassan, először a lábujjakkal kezdve engedjük gyermekünket belelépni. A gyerekek általában ezt nagyon szeretik, a hatás eléréséhez pedig 1 percet is elég a hideg vízben állva tölteni. ”Ez a módszer – ha rendszeresen alkalmazzuk – javíthatja az immunrendszert. Biztosítja a fokozott véráramot, az immunrendszer aktívvá válhat, mivel az immunsejteken keresztüli védelem is aktívabbá válik. ”

  1. Ne vigyük túlzásba a higiéniát!

Ha a szülők minden lehetséges baktériumot távol tartanak a gyermek környezetétől, akkor az immunrendszer nem stimulálódik. Ahhoz, hogy az aktív legyen, antigénekre van szüksége. „Minél több anyaggal találkozik a szervezet, annál kevésbé alakulhat ki allergiás reakció. Ha erre nem kerül elégszer sor, az immunrendszer olyan ingerekre is reagál, amelyek valójában nem igényelnek túlzott reakciót.” Egyszerűbben fogalmazva: minél sterilebben nőnek fel a gyerekek, annál valószínűbb, hogy allergiás reakciók alakulnak ki náluk. Egy olyan környezet, amelyben baktériumok is megengedettek, elősegíti az allergia megelőzését.

  1. Mozgás a friss levegőn

A játék és mozgás a természetben az egyik legjobb dolog, amit gyermekünk immunerősítéséért tehetünk! Nem csak biztosítjuk, hogy mindenféle baktériummal találkozhasson szervezetük, de a testüket is fitten és energikusan tartja.

Néhány tipp segít gyermekünk immunrendszerének támogatásában

 

Kisgyermekek immunerősítése

  1. Elegendő alvás

Csecsemők és kisgyermekek esetén ügyeljünk arra, hogy napi tizenkét órát aludjanak. Nekik több alvásra van szükségük, mint a felnőtteknek és az idősebb gyermekeknek.

  1. Érintés és masszázs

Az érintés nagyon fontos a gyermek fejlődéséhez, és így immunrendszerük kialakulásához is.  A szülőkkel való jó kapcsolat elengedhetetlen, mivel a gyermeket ez megerősíti – pszichésen és fizikailag egyaránt. „Annak érdekében, hogy egyensúlyban érezze magát gyermekünk, az érintés fontos szerepet játszik. Ezt a kapcsolatot a pszichoneuroimmunológiában kutatják: minél jobban érezzük magunkat, annál jobb az immunrendszerünk működése ”– meséli a szakértő. Fontos, hogy a csecsemőket az anyának és apának is sokat kell kézben tartania, hevederek és kendők segítségével.

A masszázs szintén jótékony hatással vannak az erős immunrendszerre. A láb reflex zóna masszázsa például beépíthető a babamasszázsba.

  1. Extra védelem anyatejjel

Mivel az anyatej már tartalmaz antitesteket, erősíti az immunrendszert és jó védelmet nyújt a gyermeknek a szoptatás során. A csecsemő saját immunrendszere már szoptatás alatt aktív, de valójában csak a szoptatás után jelentkeznek számára a kihívások.

BABAMASSZÁZS

Nagyobb gyermekek immunerősítése

  1. Táplálkozás

Minél több friss, helyi és nyers élelmiszer fogyasztása ajánlott, kerüljük a feldolgozott ételeket.

  1. Megfelelő alvási ciklus

Az iskolás gyerekeknek is nagyon fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás. „Körülbelül tíz óra alvásra van szükségük ahhoz, hogy a test megfelelően regenerálódjon.” A gyerekeknek a lehető legkevesebb időt kell esténként a mobiltelefonnal vagy TV előtt tölteniük, mert ezek zavarják az alvási ritmust.

  1. Szauna

A kisiskolás gyermekeket már elvihetjük szaunába, ez is egy jó módszer az immunrendszer erősítésére. Csak annyi időt töltsenek a szaunában, amennyi jól esik nekik, akkor is, ha ez csak 5 perc. Szauna után fontos, hogy sokat pihenjenek.

  1. Házi praktikák

„ A gyermek immunrendszerének otthoni erősítésére sokféle mód van, ilyen például a hagyma és a méz bevetése. Ehhez vágjuk a hagymát apróra, és adjunk hozzá barna cukrot vagy mézet. Hagyjuk, hogy egész éjjel álljon, így szirup képződik, amelyet kanállal adhatunk a gyermekeknek ”– tanácsolja Dr. Lehmann, aki szerint ez segít megfázás esetén is. Készíthetünk immunitást erősítő teát kakukkfűből, lehetőleg kissé édesítve, mivel a kakukkfű keserű ízű lehet a gyerekek számára.

A gyógynövények nagy segítségünkre lehetnek, bátran kísérletezzünk, hogy a gyerekek is kitapasztalhassák, mi különösen jó nekik. Figyelem! Gyerekeknél feltétlenül ügyeljünk arra, hogy ne adjunk erős illóolajokat nekik, például mentolt vagy kámfort, mert ezek görcsöket okozhatnak a gégében.

További cikkek egészség témában:

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk