Active Beauty
6 érdekesség, amit nem sokan tudnak a parfümökről

Illatos furcsaságok

6 érdekesség, amit nem sokan tudnak a parfümökről

Választott parfümjéhez mindenki rövid időn belül hozzánő, hiszen a kellemes illat viselete nem csak a kedvünket hozza meg egy új nap kihívásaihoz, de extra magabiztosságot is ad hozzájuk. Legyünk akár a virágos aromák kedvelői, a citrusos jegyek hódolói, vagy a fás illatok rajongói, van pár dolog, amit eddig még biztosan nem hallottunk az üvegbe zárt önbizalomról.

  1. Királynévíz

A királynévíz – vagy ahogy külföldön hívták: ’magyar víz’ – az első, történelmi leírásokban számon tartott, alkohol bázisú parfüm Európában. Elkészítését a 14. századra datálják, és a legenda szerint Erzsébet magyar királyné kérésére állították össze udvari alkimistái. A királynévíz először 1370-ben jelent meg Magyarországon kívül, mikor V. Károly francia király vásárolt belőle. Az eredetileg rozmaring, kakukkfű és borpárlat desztillálásából készített, a későbbiekben azonban már levendulát, mentát, zsályát, majorannát, narancsolajat és citromot is tartalmazó parfümöt így egész Európa megismerte és használta, egészen a 18. századig, a kölni megjelenéséig.

EGY KIVÁLÓ PARFÜMŐR

  1. Eau de Cigarette

1921-ben a Molinard parfümkészítő cég piacra dobott egy Habanita nevű illatot, amely cigaretták illatosítására készült. A kis aromás tasakokat a cigarettatartóba kellett helyezni, vagy a folyékony állagban vásárolt terméket közvetlenül a szálakra cseppenteni, hogy – ahogy a Molinard fogalmazott – a füstöt egy hosszantartó, ízletes aromával illatosíthassuk’. A Habanita 1924-ben aztán női parfümként jelent meg, és a Molinard egyik legikonikusabb aromája a mai napig.

  1. A legértékesebb orr

Jean Carles, a híres francia parfümkészítő orra valószínűleg a legdrágább szaglószerv volt a világon, hiszen 1 millió dollárra biztosította. Jean Carles-t a parfümök Beethovenjének is nevezik, mivel élete végére elveszítette szaglását. Ennek ellenére olyan ikonikus parfüm-remekeket komponált meg, mint a Miss Dior vagy a Ma Griffe.

  1. Nem csak éneklésben jó

Az R&B királynője, Beyoncé tehetsége nem csak éneklésében, de üzleti érzékében is megmutatkozik. Az övé ugyanis a világ legkeresettebb celeb parfümje, a Heat, mely a hírességek által piacra dobott illatok közül magasan a legtöbb, 400 millió dolláros bevételt hozott, mindezt a piacra kerülése után 3 évvel. A Heat szárnyalásától kedvet kapva a szupersztár azóta számos új illattal jelent meg az üzletek polcain, mindegyikkel sikert aratva.

  1. Jázminos jegyek?

Mivel a parfüm mára tömegtermék lett, rengeteg növényi és állati eredetű összetevőjét más anyagok felhasználásával, szintetikusan állítják elő. A jázminos jegyek nagy részének készítéséhez például nem mást, mint kőszénkátrányt használnak.

A VIRÁGOSTÓL A FÁS ILLATOKIG

  1. Hogy mennyi?

A világ legdrágább parfümjéből 30 ml 120 ezer dollárt, vagyis több mint 3,5 millió forintot kóstál. Nem meglepő, hiszen a Clive Christian No. 1 Imperial Majesty nem csak az üvegen belül tartalmazza a legminőségibb alapanyagokat, hanem kívülről is: a Baccarat kristályból készült üvegcsén 18 karátos arany gallér és 5 karátos gyémánt díszítés található.