Menü

5 dolog, amit minden nap tegyünk meg az egészségünkért télen

Így tutira megússzuk a betegségeket

Home » Életmód » Egészség » 5 dolog, amit minden nap tegyünk meg az egészségünkért télen - 01.2020

Télen gyakran teljesen természetesnek vesszük, hogy megfázunk, pedig ennek nem kellene így lennie. Ha az alábbiaknak több figyelmet szentelünk, akkor még az is megeshet, hogy makkegészségesen vészeljük át a téli időszakot.

  1. Rendszeres kézmosás

Az első és legfontosabb tippünk, hogy mindig mossuk meg a kezünket, méghozzá jó alaposan. A legtöbb vírus és baktérium a kezünkön tapad meg, majd onnan jut be a szervezetünkbe, ahol végül elszaporodik. Aki rendszeresen és alaposan, szappan használatával mos kezet, az a legtöbb esetben még időben megszabadul ezektől a kórokozóktól, így nagy valószínűséggel nem lesz beteg.

MINDENT A CSONTHÉJAS GYÜMÖLCSÖKRŐL

  1. Helyes szellőztetés

Sokan nem szeretnek télen szellőztetni, hiszen nem akarják lehűteni a lakásukat. Pedig nagyon fontos, hogy beengedjük a friss levegőt, ugyanis ezzel is meg tudjuk akadályozni a betegségek kialakulását. Azokban a szobákban, ahol időnk nagy részét töltjük, óránként legalább 5 percre nyissuk ki az ablakot, és szellőztessünk ki. Így nem csak felfrissülünk, de búcsút is inthetünk a kórokozóknak.

  1. Folyadékpótlás

Nyáron fokozottan oda szoktunk figyelni a megfelelő folyadékpótlásra, azonban télen erről gyakran megfeledkezünk, pedig hideg időben is rendkívül fontos, hogy elegendőt igyunk, hiszen csak így tud jól működni a szervezetünk, illetve a védekezőrendszerünk. Ha már unjuk a vizet, nyugodtan fogyasszunk sok teát.

  1. Mozgás

A rendszeres mozgásnak szintén nagy szerepe van abban, hogy megbetegszünk-e vagy sem, így érdemes minél több időt a szabadban, a friss levegőn tölteni. Természetesen nem kell lefutnunk egy maratont, de mindenféleképp mozgassuk át a testünket. Ha mindezt napsütésben tesszük, akkor még a szervezetünk D-vitamin termelését is beindítjuk, ami szintén pozitív hatással van az immunrendszerünkre.

NAPFÉNYHIÁNY ELLEN: D-VITAMIN

  1. Kiegyensúlyozott táplálkozás

Télen rendkívül fontos szerepe van a táplálkozásnak, hiszen rengeteg vitaminra és ásványi anyagra van szüksége ahhoz, hogy rendesen működjön, és a védekezőképessége is jó legyen. Együnk sok salátát, zöldséget, gyümölcsöt, halat, húst és teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk