Active Beauty
Giving Friday: akcióvadászat helyett jótékonyság!

#givingisthenewblack

Giving Friday: akcióvadászat helyett jótékonyság!

A Black Friday azt üzeni, hogy minél több terméket meg kell vásárolnunk – persze a lehető legjobb áron. Nehéz ilyenkor ellenállni a kísértésnek, de ha jobban belegondolunk a valódi szükségleteinkbe, lehet, hogy egyáltalán nem fontos, hogy a sokadik csábító holmi is nálunk landoljon.
Lehet ezt másként is csinálni! A dm-nél a „Black Friday” shoppingnapot idén is „Giving Friday” nappá változtattuk, s az óriási kedvezmények helyett a teljes november 26-i forgalom 5 százalékát jótékony célra ajánlottuk fel. Aki ezen a napon betért a dm-be, vásárlásával automatikusan részese lett egy jó ügynek.

Megtapasztalhatta, milyen az, ha a “kapok” helyett az “adokra” kerül a hangsúly. A Black Friday hatalmas akciói nem illenek a dm-hez, így a vásárlók nem találkozhatnak nálunk százalékos kuponokkal, helyette viszont megtapasztalhatták, milyen az, amikor egy fontos társadalmi ügy mellé állnak, és segítenek. Az ünnepi ráhangolódás már itt elkezdődhetett azzal, hogy átélhették a jótettek örömét, a szolidaritás erejét. Hétköznapi apró tetteink folyamatosan üzennek, és csak rajtunk múlik, hogy mit közvetítünk mások fele.
 
S hogy milyen ügyet támogattak a vásárlók? A #givingisthenewblack mottót használva idén a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnak adományoztuk napi forgalmunk 5 százalékát, hogy közös kampányt indítsunk a fiatalok mentális egészségének megőrzésért. A koronavírus helyzet mindenkinek az életére hatással volt, a kamaszok és fiatal felnőttek krízisei sok esetben sajnos tovább mélyültek. A „Fontos vagy! – Kamasz krízisek a koronavíruson innen és túl” elnevezésű kampány során egy mindenki számára elérhető online programsorozatot indít el a Kék Vonal alapítvány 2022 januárjában, amelynek keretében hasznos cikkekkel, podcastokkal, szakemberekkel készült interjúkkal és online kurzusokon elsajátítható módszerekkel, tippekkel látják el a kamaszokat és szüleiket a fiatalok mentális egészségével kapcsolatban. Az alapítvány lassan 30 éve hallgatja meg a segítségre szoruló gyerekeket, és az értük aggódó felnőtteket. Segélyvonalaikon és online elérhetőségeiken keresztül évente átlagosan 40.000-en keresik meg őket. Kiemelt céljuk, hogy a lehető legtöbb kamasznak segíteni tudjanak abban, hogy a koronavírus-járvány negatív hatásait könnyebben kezelhessék.

 

A Giving Friday programmal most közösen segíthettük az alapítvány munkáját. Ne feledd: #givingisthenewblack!