Menü

6+1 hatékony tipp macskajajra

Bevált módszerek másnapra

Home » Szabadidő » Tippek és trükkök » 6+1 hatékony tipp macskajajra - 01.2019

Mindenkivel előfordul néha, hogy kicsit többet iszik a kelleténél, elveszíti a mértéket, másnap pedig borzalmas fejfájásra, szédülésre, hányingerre ébred. Szerencsére macskajajra is vannak bevált tippjeink!

A macskajaj a szervezetünk jelzése arra vonatkozóan, hogy a kelleténél több alkoholt ittunk, aminek a lebontásához több időre és energiára van szüksége. Másrészt a tünetek arra figyelmeztetnek, hogy szervezetünk dehidratálódott, vércukor-szintünk leesett, és kialvatlanok vagyunk. Tipikus tünet a fejfájás, a hányinger, a hányás és a szédülés. Az elfogyasztott alkohol az emésztőrendszeren keresztül a véráramba jut, ami aztán az az egész szervezetbe, így az agyba is elszállít, ahol az idegsejtek közötti információátadást negatívan befolyásolja. Ez észlelési és koncentrálási zavarokhoz, valamint a reakcióképesség csökkenéséhez vezet.

Ha nem tehetjük meg, hogy egész nap ágyban maradunk, akad néhány hasznos trükk, mely segít lerövidíteni a macskajajos periódust, és enyhíteni a kellemetlen tüneteket is.

21 TIPP A JOBB KÖZÉRZETÉRT

  1. Ne üres hassal igyunk!

Soha ne igyunk éhgyomorra alkoholt. Ha tudjuk, hogy inni fogunk, előtte együnk mindig rendesen, és az este folyamán, italozás közben is csipegessünk. Így az alkohol lassabban szívódik fel, nem vág fejbe bennünket.

  1. Amennyi alkohol, annyi víz

Alapszabály, hogy egy pohár alkohol mellé mindig meg kell inni ugyanennyi vizet. Ezzel megelőzzük, hogy teljesen kiüssük magunkat, és azt is, hogy az alkohol kiszárítsa a szervezetünket.  A másnaposság egyik kellemetlen tünetének, a kínzó fejfájásnak sokszor ugyanis pont a dehidratáltság az oka.

  1. Alkoholt ne keverjünk!

Soha ne keverjünk különböző típusú italokat. Ha mégis megtesszük, együnk a kettő között pár falatot, és igyunk meg legalább egy nagy pohár vizet. A pezsgő különösen veszélyes ital, nagyon gyorsan a fejünkbe száll, és a legrosszabb választás, ha utána iszunk még mást is. A bölcsek szerint az italok sorrendje sem mindegy. Ismerjük a mondást, miszerint „borra sör meggyötör, sörre bor mindenkor”.

  1. Kerüljük a cukros alkohol-féléket!

A bólék és a forralt bor nagy mennyiségű hozzáadott cukrot tartalmaznak. A cukor a szervezetben megakadályozza az acet-aldehid lebontását, ami az alkohol bomlásterméke, és felelős a másnaposságért. Ezért gyakran különösen súlyosak a másnap reggeli tünetek az ilyen italok fogyasztása után.

  1. Másnaposságra együnk húslevest!

Ha másnaposak vagyunk, a gyomrunknak gyógyír a húsleves, amely minden fontos alapanyagot tartalmaz, amire a testünknek szüksége van a regenerálódáshoz: folyadékot, ásványi sókat egyaránt. Könnyen emészthető, nyugtatja a gyomrot és gyorsan hidratál.

  1. Lúgosítsunk!

Másnaposságra kitűnő választás a paradicsomlé vagy a limonádé (cukor nélkül). Mindkettő segít visszaállítani az emésztőrendszerünk felborult sav-bázis egyensúlyát. Amit ilyenkor felejtsünk el, az a kávé, ez ugyanis tovább savasít, ráadásul fokozza a dehidratáltságot.

A SIKERES NŐK 4 KÖZÖS TULAJDONSÁGA

+1 Tipp: Egy kiadós séta a friss levegőn ugyancsak nagyon jót tesz, mert serkenti a vérkeringést és fokozza a méregtelenítési folyamatot, lerövidíti a „szenvedős” időszakot.

Ami nem segít

Tévhit, hogy ha zsírosat eszünk, az felszívja az alkoholt, mint ahogy a C-vitamin beszedése sem segít. Ugyancsak értelmetlen, ha valaki fájdalomcsillapítót vesz be a buli kezdetén, hogy megelőzze a másnaposságot.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk