Menü

Mit együnk, ha babát várunk?

Tippek, hogy mindenkinek jó legyen

Home » Család » Baba-Mama » Mit együnk, ha babát várunk? - 11.2019

A várandósság egy nagyon különleges időszak minden nő életében, amikor nem csupán a teste változik, hanem sok szempontból az életvitele is. Azok is elkezdenek egészségesen táplálkozni, akik előtte nem figyeltek oda erre. De mit ehetünk egyáltalán a terhesség alatt?

Zöldség és gyümölcs

Az emberi szervezetnek rengeteg vitaminra, ásványi anyagra, ballasztanyagra, valamint antioxidánsra van szüksége, és ez a várandósság kilenc hónapja alatt sem változik, sőt mi több, ajánlott minél többet fogyasztanunk ezekből. Szerencsére nincs olyan gyümölcs vagy zöldség, ami tiltott lenne, így bátran vásároljunk be a kedvenc zöldségesünknél.

Néha lehet arról olvasni, hogy terhesség alatt nem ajánlott a hüvelyesek, illetve a különféle hagymafélék fogyasztása, ugyanis ezek nehezebben emészthetőek, így puffadáshoz, esetleges rosszulléthez vezethetnek. Azonban, ha nem tapasztalunk magunkon ilyen panaszokat, akkor ezekről sem kell lemondanunk.

A gyümölcsök és zöldségek fogyasztása során leginkább az elkészítésükre és a származási helyükre ajánlott fokozottabban odafigyelnünk. Fontos, hogy mellőzzük az előre csomagolt, kész salátákat, az előre felaprított gyümölcsöket, ugyanis ezek olyan kórokozókat tartalmazhatnak, melyek árthatnak a magzatnak. Csak olyan gyümölcsöt és zöldséget együnk, amit előtte alaposan megmostunk.

6 ŐSZINTE TANÁCS ÚJDONSÜLT ANYUKÁKNAK

Hús és hal

A húsban és a halban rengeteg a fehérje, továbbá olyan fontos anyagokkal látnak el minket, mint a vas és a jód. A nyers vagy hidegen füstölt termékek fogyasztása azonban tilos, így le kell mondanunk például a sushiról, a tatár beefsteakről és a füstölt lazacról. Ezek mindegyike olyan veszélyes kórokozókat tartalmazhatnak, melyek betegségekhez, korai összehúzódásokhoz, akár vetéléshez is vezethetnek. Belsőségeket szintén ajánlott ritkábban ennünk, hiszen például a májban rengeteg káros anyag – például nehézfém – lehet.

Szintén ajánlott az olyan halak fogyasztását mellőzni, melyeknek magas lehet a higanytartalma. Ezek közé tartozik a kardhal és a merlin. Ha szeretjük a tengeri ízeket, akkor inkább együnk főtt, párolt vagy sült lazacot, heringet, szardíniát, makrélát.

Tejtermék és tojás

Egy várandós nő szervezetének rengeteg kalciumra van szüksége, amit többek közt különféle tejtermékek fogyasztásával tudunk bevinni, a tojásos ételekkel pedig vasat és folsavat. Nyugodtan együnk sok pasztörizált tejből készült sajtot, mint például a parmezán. A húsok és halakhoz hasonlóan ezeknél az élelmiszereknél is az a fontos, hogy ne nyersen fogyasszuk azokat. Ne igyunk pasztörizálatlan tejet, ne együnk nyers vagy félig nyers tojást, illetve olyan ételeket, melyek ezeket tartalmazzák – ilyen például a tiramisu.

MIÉRT SÍR A BABA?

Folyadék

Naponta 2-3 liter folyadék, pontosabban víz fogyasztása ajánlott. Természetesen ne igyunk alkoholt, hiszen az komoly károkat okozhat a magzat idegrendszerében. Ezen kívül kerüljük a kinintartalmú italokat, ugyanis ezek hatására beindulhatnak az összehúzódások. A koffeinnek szintén lehet ilyen hatása, ennek ellenére engedélyezett a napi 1 vagy 2 kávé fogyasztása, amíg a napi koffeinbevitel nem haladja meg a 300 milligrammot.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk