Active Beauty
Szedjük fel!

Vegyük fel a kesztyűt a szemét ellen

Szedjük fel!

Mi tűnik fel először az éledező természetben? Apró virágok törnek a fény felé, a nap sápadt fénye előcsalogatja a tulipánokat, a magokban már mozgolódik az élet. Minden készen áll, hogy rügyező, zöldülő hátteret kapjunk kirándulásainkhoz, közösségi médiás képeinkhez, de tennünk kell azért, hogy ezt az ajándékba kapott, élő „díszletet” megőrizzük.

Mert ha alaposabban körbenézünk, szemet szúrhat, amit már nem annyira szeretnénk megmutatni fotóinkon: a bokrok takarásából lebbennek fel az elhajított újságpapírok, műanyag flakonokat görget a szél, s fák ág-bogába akadt nejlonzacskók hirdetik az emberi felelőtlenséget.

Friss levegő, gyönyörű panoráma és eldobott műanyag palackok az ösvény közepén? Sajnos gyakori jelenet ez, ezért is döntött úgy a dm, hogy nemzetközi környezetvédelmi akciót indít, s saját kollégáival és vásárlóival indít harcot a szemét ellen. Sok nagyszerű kezdeményezés és civil projekt tűzte ki célul, hogy megtisztítsa környezetünket, így a drogéria is szemétszedő akciókat hirdet 2020 szeptemberére, s mindenkit arra buzdít, saját környezetünkben tegyük meg, amit lehet.

Ahogy otthonunkban zavar minket a rendetlenség, a szemét láttán is erőt vesz rajtunk a tenni akarás: lehajolni, felvenni, rendet tenni. Ne merengjünk el azon, hogy a világban felhalmozódó szeméthegyeket nincs erőnk megmozdítani, kezdjünk neki, ha lehetőségünk adódik! A föld örül minden segítő kéznek. S ha a természet nagytakarítását összekötjük egy közösségi élménnyel, akkor még nagyobb kedvvel vethetjük bele magunkat a szemét eltüntetésébe.

6 SZUPERHATÉKONY ILLÓOLAJ VEGYSZEREK HELYETT

A dm szeptember 19-én Budapesten szervez szemétszedést szakmai együttműködő partnerekkel, a PET Kupa csapatával, a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségével és a NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt.-vel. Vidéki városokba is meghirdetnek majd szemétszedő akciókat, amelyekbe helyben tevékenykedő civil szervezetek is bekapcsolódnak. A szemétszedő akciók részletei a dm.hu oldalon lesznek elérhetők.

A legelső lépés a hulladék elleni harcban: megelőzés

Ehhez egyéni lépéseinkkel is hozzájárulhatunk: tudatos fogyasztással, annak átgondolásával, hogy mire van valójában szükségünk. Azzal, ha tartós fogyasztási cikkeket vásárolunk, ha az elromlott holmit megjavíttatjuk, ha megosztjuk egymással erőforrásainkat, ha tárgyak helyett élményt és együtt töltött időt ajándékozunk, ha kerüljük a túlcsomagolt termékeket. A hulladék csökkentése kompromisszumokkal, új szokások bevezetésével, kényelmetlenséggel járhat. Kezdjük kicsiben! Nézzük meg, mely termékeknek újrahasznosított a csomagolása, mely termékek helyettesíthetők környezetbarát változattal. A szemetet gyűjtsük szelektíven, hiszen ezzel is sokat tehetünk azért, hogy a hulladék visszakerüljön a körforgásba, s a használtból új születhessen. Az újrahasznosításban rejlő potenciál óriási: ha a hulladékot gondosan kezeljük, belőle újra csomagolást állíthatunk elő.

Tudta, hogy a dm klímasemlegesített termékcsaládot fejleszt?

A klímaváltozás kellős közepén a dm vállalatként fontosnak tartja, hogy fenntartható kereskedelmi gyakorlattal járuljon hozzá ahhoz, hogy környezetünk a jövő generációk számára is élhető maradjon. A cég klímasemlegesített termékcsalád fejlesztésén dolgozik, a cél, hogy a lehető legalacsonyabb CO2-kibocsátással járó, éghajlati szempontból semlegesített dm márkás termékeket fejlesszenek ki.

A fejlesztés során a termékek teljes életciklusát megvizsgálják, vagyis a nyersanyagok kinyerésétől a termék gyártásáig, a szállításig megnézik, hogy az életciklus mely részénél keletkezik a legnagyobb kibocsátás, de az egyéb környezeti hatásokat is figyelembe veszik. A nem elkerülhető hatásokat pedig kompenzálni szeretnék. Olyan klímasemlegesítési projekteket választanak, amelyek a leginkább alkalmasak az ökológiai egyensúly helyreállítására. Hogy ez mit jelent? Ha például a termék életciklusa a vizeket terheli, akkor olyan projektet támogatnak, amely az élővizek megtisztítását célozza.

A cél a lehető legkisebb ökológiai lábnyom elérése, annak is kompenzálása, olyan termékek létrehozása, amelyek mindenki számára megkönnyítik a környezettudatos választást. Vásárlóikkal közösen szeretnének haladni ezen az úton. Olyan klímavédelmi projektben gondolkodnak, amelynek mindenkit érintő célja van. Ha a fogyasztó saját életének környezeti hatását csökkenti, saját vásárlásainak, életmódjának CO2-kibocsátását átgondolja, és hétköznapjait fenntarthatóbbá teszi, akkor közösen nagy eredményeket lehet elérni.

5 CSINÁLD MAGAD KÖRNYEZETBARÁT LÉGFRISSÍTŐ

Fültisztító pálcika papírból?

A dm saját márkás termékeinek fejlesztésénél a fenntarthatóság eddig is kiemelt szempont volt. A kartoncsomagolásoknál nagymértékben újrahasznosított anyagokat használnak vagy felelős erdőgazdálkodásból származó friss rostokat alkalmaznak, ezek FSC-tanúsítvánnyal rendelkeznek. A műanyag csomagolóanyagokban az újrahasznosított anyagokat a lehető legnagyobb arányban alkalmazzák, 98%-ban újrahasznosított anyagot tartalmaznak az alverde flakonok, s legalább 50%-ban újrahasznosított anyagot tartalmaznak az alverde tubusok.

  • Az ebelin pamut fültisztító pálcikák 100% organikus pamutból készülnek, és a pálcika műanyag helyett FSC-tanúsítvánnyal rendelkező papírból készül.
  • Fából készült alverde fogkefe: FSC-tanúsítvánnyal rendelkező bükkfából készül, fenntartható erdőgazdálkodásból származó alapanyagokkal. A sörték akár 100%-ban szerves és megújuló nyersanyagokból, ricinusolajból készülnek. A csomagolás újrahasznosítható.
  • A dmBio csokoládék komposztálható belső fóliával készülnek, megújuló nyersanyagokból.
  • A SEINZ. márka esetén a tusfürdők és samponok csomagolásai minimum 94% újrahasznosított anyagot tartalmaznak. A SEINZ. a Plastic Bank támogatója. Minden eladott termék után ezt a szervezetet támogatja a dm. A szervezet a fejlődő és a feltörekvő országokban serkenti a hulladékok összegyűjtését és ártalmatlanítását, segítve, hogy az emberek pénzhez, oktatáshoz jussanak a műanyaghulladék összegyűjtése által.