Active Beauty
Interjú Sipos Fannival

„Egy jó futás után sokkal hatékonyabb vagyok”

Interjú Sipos Fannival

Sipos Fanni jó ideje dolgozik futóedzőként, és támogatja tudásával, tapasztalatával a mindig többre vágyó, lelkes sportolókat.

Gyerekkorod óta része az életednek a sport. Mit gondolsz, miért épp a futás lett számodra az igazi?

Futni 18 éves korom környékén kezdtem el, amikor már egyre nehezebb lett összeegyeztetni a mindennapjaimat a csoportos edzésekkel. A futás nagyobb szabadságot ad, mint sok más sport. Nem kell máshoz alkalmazkodni, akkor indulsz el, amikor időd engedi. Az elején nem volt nagy eszközigénye sem, tényleg csak egy jó cipő kellett. Gyorsan lehetett érezni a fejlődést, így sikerélményt adott. Ma pedig, ha nem megyek el futni, már rossz a közérzetem. Egy jó futás után sokkal hatékonyabb és jobb fej is vagyok (nevet). Vigyázni kell, mert függőséget okoz.

INTERJÚ ARYEE CLAUDIA DEDEIVEL

 

Sokan úgy gondolják, hogy a futás pont nem egy olyan sport, amihez feltétlenül edző szükségeltetik. Szerinted mivel lehetne őket meggyőzni arról, hogy egy versenyre való felkészülés során mégis érdemes szakemberhez fordulni?

Nem gondolom, hogy mindenkinek kell edzésterv. A futás egyik szépsége, hogy szabadon futsz, ahogy aznap épp jólesik. Van, aki egy nehéz munkanap stresszét egy laza kocogással, míg más egy erős tempózással veti ki magából. Azonban ha mindig csak egy tempót futunk – azt, ami jólesik –, az nem fog fejlődést hozni. Ezért aki fejlődni szeretne, annak javaslom, hogy vegyen igénybe szakemberi segítséget. Egy külső szem nagyon sokat tud hozzátenni a teljesítményünkhöz. Plusz, ha tudod, hogy valaki monitorozza az edzéseid, s van, akitől visszajelzést kapsz, akkor sokkal nagyobb motivációval tudsz belevágni az edzésekbe.

INTERJÚ HÁFRA NOÉMIVEL

Egy versenyre való felkészülés utolsó fázisában mire érdemes különösen figyelni?

Sokan a felkészülés utolsó 1-2 hetében akarják bepótolni az elmaradt edzéseket, így fáradtan állnak a rajthoz – ez nem jó. Egy jól felépített edzéstervben az utolsó 1-2 hétben már visszavesszük a terhelést, hogy a sportoló kipihent lábakkal indulhasson a versenyen. Figyeljünk, hogy kiegyensúlyozottan étkezzünk, szánjunk időt az evésre. Napi többször kis étkezésekkel jobban fel lehet tölteni a glikogénraktárakat, mint ha egy 3 fogásos vacsorával telítenénk el magunkat.

Hogy látod, a vírushelyzet ideje alatt inkább visszaesett a futók száma, vagy éppen hogy nőtt?

Én úgy látom, hogy inkább nőtt, azzal, hogy bezártak a konditermek, az embereknek más mozgásforma kellett. A homeofficeban a napi lépésszám erősen visszaesett, így az embereknek kilométerhiánya van. Nagyobb igény van kimenni a szabadba a négy fal közül, és sokan úgy látom, hogy ezt nem csak sétával, de futással töltik ki.