Menü

Egészséges müzli

A dm-nél minden megtalálható, ami egy jó immunerősítő müzlihez szükséges

Home » Életmód » Egészség » Egészséges müzli - 03.2021

A müzli hamar eltelít, gyorsan elkészül és még jó íze is van. De ahhoz, hogy egészséges legyen, szükséges néhány speciális összetevő.

Az egészség nem életkor kérdése, nagyon fontos tényező a jó immunrendszer. Ezt mindenki -– függetlenül attól, hogy idős vagy fiatal – meg tudja erősíteni. A megfelelő táplálkozás a reggelinél kezdődik. A dm ínycsiklandó müzlijei verhetetlenek! Felfedjük, mire fontos figyelni a választás során.

ÍGY FOGYJ CSALÁNNAL

EZ A 8 DOLOG TEHETI IGAZÁN EGÉSZSÉGESSÉ A MÜZLIT

  1. Cukor: a kevesebb néha több

A cukor nem tesz jót egészségünknek, ezt mindenki tudja. Amit azonban csak nagyon kevesen tudnak, hogy egyes müzlik tele vannak cukorral. Akár csokoládés, akár karamellás, egyes fajták kis cukorbombának tűnhetnek, néhány viszont egészségesnek bizonyulhat, de valójában ugyanúgy tartalmaznak cukrokat.

Mindig vessünk egy kritikus pillantást az összetevők listájára. Az olyan elnevezések, mint a szőlőcukor, afruktóz, a malátacukor, a kukoricakeményítő, a gyümölcscukor, a szacharóz, a maltóz vagy a glükóz mind feldolgozott cukortípusok. Minél kevesebbet tartalmaz ezekből egy müzli, annál jobb.

  1. Élelmi rostok az egészséges bélflóra érdekében

Az egészség a bélben kezdődik, a müzli pedig nagyban hozzájárulhat ennek eléréséhez, különösen akkor, ha magas a rosttartalma és valódi immunhatása van. Élelmi rost főleg a diófélékben és a magokban található, például lenmagban vagy útifűmagban. Ami a gabonát illeti, ez mindig a fajtától függ, a zabpehely és a búzakorpa rostokban gazdag. Ha fel szeretnéd turbózni a kész müzlikeveréked, egyszerűen adj hozzá az egészhez egy extra adag lenmagot vagy zabpelyhet.

Egy kis tipp: a dm-nél nemcsak normál, azaz egész lenmagok vannak, hanem tört lenmag is. A törött héjat a test még hatékonyabban tudja felhasználni. Ha a müzlidet rendkívül egészségessé akarod tenni, minden nap keverj egy vagy két teáskanál tört lenmagot a reggelidbe.

  1. A joghurt jó baktériumokat szolgáltat

A joghurt minden müzli jó kiegészítője lehet, mivel a benne található tejsavbaktériumok támogatóan hatnak az emberi bélflórára. Egyébként ennek nem feltétlenül kell különleges probiotikus joghurtnak lennie. A közönséges natúr joghurt is elegendő baktériumtenyészetet tartalmaz, de mindenképpen figyelj oda a cukortartalomra: a belek inkább a cukrozatlan natúr termékeket részesítik előnyben.

Jó, ha tudod: A natúr joghurtból származó tejsavbaktériumok természetes úton bontják le a laktóz egy részét, így kis mennyiségű natúr joghurtot még a laktóz-intoleráns emberek is elviselhetnek.

  1. Mérd ki jól az édes müzlit

A dm-ben is vannak csokoládé ízű gabonafélék és egyéb édes összetevőjű müzlik. Fontos, hogy az édes müzlikeverékeket nem ajánlott nagy mennyiségben fogyasztani. Különösen a gyermekek élvezik ezt a fajta reggelit, ezért mindig csak kis adagot porciózz nekik!

  1. Feltétek az egészség és a finom íz jegyében

Legyen szó aszalt gyümölcsről, kakaóporról, magról vagy diófélékről, a feltétek nemcsak a müzlit teszik ízletesebbé, hanem extra vitaminbombaként is szolgálhatnak. Különösen a szárított gyümölcsök tartalmaznak nagy mennyiségű C-vitamint. A csipkebogyó por igazi bennfentes tipp, hiszen rendkívül gazdag vitaminokban (főleg C-vitaminban), és pillanatok alatt összekeverhető bármilyen müzlivel. A diófélék és a magok fontos B-vitaminokat, valamint cinket tartalmaznak.

BARACK-KÖRTE-BERKENYE PAVLOVA-TORTA

  1. Friss gyümölcs: egészséges és tartalmas

A szárított gyümölcsök vitaminokban gazdagok, de sok fruktózt is tartalmaznak. Ez a fruktóz másképpen hat az anyagcserére, mint a fehér cukor (ipari cukor), így hosszabb ideig telít el. Ugyanakkor a cukortartalom miatt az aszalt gyümölcs elég magas kalóriával rendelkezik, és mivel a gyomorban a jóllakottság érzése nem az energia sűrűségétől, hanem az elfogyasztott ételek mennyiségétől függ, általában több aszalt gyümölcsöt eszünk, mint friss gyümölcsöt. Ezért ideális esetben a szárított gyümölcsöket kis mennyiségben használd, vagy kombináld azokat friss gyümölccsel, például, almával, ananásszal, banánnal vagy bogyós gyümölccsel.

  1. Nem elég laktató?

Ha már a jóllakottságról beszélünk: a kalóriákkal számolni egy kicsit bonyolult, hiszen a tudomány ma már tudja, hogy nem minden kalória azonos. A protein, azaz a fehérje szinten tartja az inzulinszintet, és így biztosítja a tartós jóllakottságot. Ha úgy érzed, hogy egy adag müzli után nem vagy eltelítődve, vagy gyorsan éhesnek érzed magad utána, akkor a legjobb, ha egy adag túrót vagy joghurtot keversz a müzlihez.

  1. Az olajok még egészségesebbé tehetik a müzlit

Kimutatták, hogy az omega-3 olaj pozitív hatással van az immunrendszerre. A tengeri hal ezen egészséges zsírok egyik legfontosabb forrása. De ne aggódj, emiatt senkinek sem kell heringet ennie reggelire, mivel bizonyos növényi olajok is gazdagok omega-3-ban, és jól társíthatóak bármilyen müzlivel. Különösen a lenmagolaj – a dm-ben is kapható –, amely a müzlinek diós ízt ad. Ugyanez vonatkozik a kender- és a dióolajra.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk