Menü

Így tartsuk meg az önfegyelmünket, hogy elérjük a kívánt alakot

5 tipp, hogy tartani tudjuk a diétát

Home » Szabadidő » Tippek és trükkök » Így tartsuk meg az önfegyelmünket, hogy elérjük a kívánt alakot - 10.2019

Bármilyen diétába is kezdünk, a sikeresség kulcsa a kitartás és az önfegyelem. Persze ez jól hangzik, de megvalósítani egyáltalán nem ilyen egyszerű. Ehhez adunk most hasznos tippeket.

1. Ellenőrizzük, van-e vitaminhiányunk

Mielőtt bármilyen diétába kezdenénk, érdemes vérképet csináltatunk, hogy meggyőződjünk róla, nincs-e valamilyen ásványi anyag -, vagy vitaminhiányunk. Ha ugyanis kiderül, hogy valamiből hiányt szenved a testünk – például szelénből, cinkből, magnéziumból vagy D-vitaminból –, akkor azért nem fogunk tudni fogyni, és azért sóvárgunk majd csokoládé és más kalóriadúsabb étel után, mert a szervezetünk szeretné pótolni valahogy a hiányt. Az agyunk pedig egészen addig azt a jelzést küldi a testünknek, hogy egyen még többet, amíg helyre nem áll az egyensúly.

SZTÁROK DIÉTATIPPJEI

2. Legyen napirendünk

A napirend rengeteget segít abban, hogy könnyebben vegyük a diéta során az akadályokat. Ha bevezetjük a napi ötszöri étkezést – három nagyot és két kicsit –, ezek időpontját fixáljuk, és ehhez tartjuk is magunkat, sokkal könnyebb lesz a fogyókúra. A testünk ugyanis hozzászokik ehhez, és az étkezések előtti időszakban elkezdi termelni az ételek megemésztéséhez szükséges enzimeket. A napirendhez hozzátartozik a fekvés-kelés időpontjának betartása is: még hétvégén is próbáljuk ehhez tartani magunkat és ne csússzunk szét, mert az teljesen felborítja a bioritmusunkat, ennek pedig az lehet a következménye, hogy többet és rendszertelenebbül fogunk enni.

3. Aludjunk eleget

Bizonyított tény, hogy aki nem alszik eleget, több kalóriát vesz magához napközben az alvásdeficit ellensúlyozására. Sokan panaszkodnak arra, hogy amikor késő éjszakáig fent vannak, rájuk tör a farkaséhség és az esti nagy falási rohammal tönkreteszik mindazt, amit napközben elértek. Törekedjünk arra, hogy a napi 8 óra alvás lehetőleg mindig meglegyen, és éjfél előtt ágyba kerüljünk. Ezzel máris sokat tettünk annak érdekében, hogy a diétánkat sikerre tudjuk vinni.

4. Ne állítsunk lehetetlen célokat magunk elé

Először is, legyünk türelmesek a testünkkel. Sokkal egészségesebb és hosszútávon tartósabb marad az elért eredmény – vagyis nem kúsznak vissza a leadott kilók –, ha lépésről lépésre haladunk, és nem drasztikus módszerekkel próbálunk két hét alatt megszabadulni a feleslegtől. Szakértők szerint érdemes olyan diétába kezdeni, ami tudjuk, hogy tartható. Kezdésként váljunk meg az olyan, szervezetünk számára teljesen felesleges ételektől, mint a cukor és a fehér liszt. Igyuk a kávénkat édesítés nélkül és a fehér zsemléről váltsunk teljes kiőrlésű croissant-ra. Emellett kezdjünk el sportolni heti 2-3 alkalommal. Már ez a változtatás is nagyon látványos lesz, nem mellesleg még tartható is.

TIPPEK, HOGY SZOKJUNK LE AZ ESTI NASSOLÁSRÓL

5. Fogjunk össze másokkal

Nincs is jobb motiváció annál, mint amikor nehéz periódusokban egymást támogatva tűzünk ki közös célokat a barátnőinkkel, kollégáinkkal, családtagokkal. Ha a párunkat is sikerül rávenni az életmódváltásra, már nyert ügyünk van, ha pedig még barátok is csatlakoznak a „kihíváshoz”, sokkal könnyebb lesz az étrend megtervezése és a sportolás is. Hiszen mindent lehet együtt csinálni.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk