Active Beauty
Itt az ideje, hogy kipróbáld a trendi sportokat, mint a szobabiciklizés, a padel, a piloxing, a barre-edzés és a terepfutás

Most kipróbálunk öt trendi sportágat

Itt az ideje, hogy kipróbáld a trendi sportokat, mint a szobabiciklizés, a padel, a piloxing, a barre-edzés és a terepfutás

Nem kell minden trendet követni, de érdemes tájékozódni arról, melyek az új trendsportok. Talán van közöttük olyan, ami megtetszik. Hiszen a sportnak mindenekelőtt egy feladata van, hogy élményt nyújtson. És számtalan kocogással vagy jógaórával eltöltött év után itt az idő, hogy végre valami újat kipróbáljunk.
 

Az alábbi öt trendi sportág igazán feldobja a hangulatodat

1. Teremkerékpározás: trendsport az állóképesség fejlesztéséért.

Kedved lenne egy kimerítő kerékpártúrához, de az időjárás közbeszól? Nem baj! Az új trendi sportágakkal, mint a spinning és a teremkerékpározás, otthon, szárazon is tekerhetsz egy jót. Akár egyedül otthon, vagy másokkal együtt a Spinning stúdióban, a teremkerékpározás jól megizzaszt, hiszen a lábak folyamatos mozgásban vannak. Így a mozgás folyamata egyenletesebb, viszont megerőltetőbb, mint a hagyományos kerékpározás esetében, amikor vannak üresjáratok és fékezési fázisok. Amíg az effektív erőnléti edzések során a láb- és fenékizmainkat erősítjük, hallgathatunk közben zenét (pl. egy sport playlistet) vagy – ha egy kissé lazább edzéshez van kedvünk – nézhetjük a kedvenc sorozatunkat is.

2. Padel: A trendi csapat sportok között a favorit

Egy biztos: számtalan új trendi sportág úgynevezett hibridsport – tehát olyan sport, amely két vagy több sportot kombinál. Ez érvényes a padel esetében is, amely a tenisz és a squash kombinációja. Általában párosban játsszák, és Spanyolországban, Portugáliában, valamint Dél-Amerikában rendkívül népszerű. A dinamikus és kihívást jelentő sportágat egyesben is ki lehet próbálni. Az úgynevezett padel-boxban játsszák, amely egy plexivel körülvett, mini teniszpálya (íme egy áttekintés Ausztria összes padel-pályájáról). A padelütő nem húrozott, hanem lyukacsos az ütőfelülete.
 

3. Piloxing: hollywoodi trendsport

Izmot épít, feszesít, és hozzásegít az álomtest eléréséhez: a pilxing a csoportos intervall edzés, a pilates és a boksz kombinációja (itt olvashatsz arról, miért egyre népszerűbb a boksz a nők körében). A pilates által ihletett gyakorlatok erősítik a mélyebb izomcsoportokat. A fitnesz-boksz elemeivel kombinálják, amelyek fejlesztik a mozgékonyságot. A piloxing edzés hatékonyságát speciális, súlyzós kesztyűkkel fokozzák.
 

4. Barre edzés: legyél fitt balerina-edzéssel

A barre az egyik új trendi sport, amely tetőtől talpig megdolgoztatja és ennek megfelelően formálja a testet. A balettrúd mellett végzett intenzív edzés kombinálja a balett elemeket a pilatesszel és a jógával. A gyors és lassú mozdulatok keveréke rendkívül hatékony, és – mint megannyi trendi sportág – az Egyesült államokból származik, ahol rendkívül népszerű a modellek és az influencerek körében. Mivel a barre edzés különösen a mélyebb izomcsoportokat edzi, egy egység rendkívül megerőltető. 

A ritmusos kísérőzene rendkívül szórakoztatóvá teszi a barre edzéseket, és fejleszti a ritmusérzéket, valamint a koordinációt. Különleges felszerelésre nincs szükség, elegendő egy csúszásmentes zokni és a szűk ruházat (a tartáshibák gyorsabb felismeréséhez). A többi felszerelést biztosítják a speciálisan felszerelt edzőtermek, amelyek barre edzést kínálnak.
 

5. Terepfutás: a legkedveltebb trendi szabadtéri sport

Az elmúlt években számtalan fitnesz rajongó hódol a szabadtéri sportoknak. De a szokásos kocogás helyett a parkban, a terepfutás a természetben való futásról szól. Nincs forgalom és aszfaltút – ezek ennek a trendi sportnak a különlegességei, amelyek megkülönböztetik a városi futástól. Ezenkívül a terepfutást a gyönyörű környezet, az egyenetlen felület és az emelkedők leküzdése teszi változatossá. Kezdők számára fontos: a hagyományos futócipő nem alkalmas ezekre a körülményekre. Tehát érdemes egy pár terepfutó-cipőbe befektetni. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy aki nem a kijelölt ösvényeken fut a hegyekben, annak gondoskodnia kell a saját biztonságáról, fel kell tudnia mérni a saját erejét, és tiszteletben kell tartania a természetet. Az Osztrák Alpesi Szövetség ezzel kapcsolatban tájékoztatást nyújt és tanfolyamokat biztosít.
 

A tudatosság és a fenntarthatóság egyre fontosabbá válik

Néhány évvel ezelőtt még rendkívül trendinek számított a sporttal kapcsolatos célokat és teljesítményt fitnesz alkalmazásokkal nyomon követni, és számokkal mérhetővé tenni. Most viszont két olyan trend került előtérbe, amelyek az élet más területein is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak: az odafigyelés és a fenntarthatóság.
Az „itt és most”-ban való lét, a testtudat és a harmónia segít a hétköznapokat hátrahagyni és flowba kerülni. Az odafigyelés a fitneszben azt is jelenti, hogy a negatív érzések esetén – mint az elégedetlenség egy vélt „túl lassú” futás miatt – magunkba forduljunk, és rájöjjünk arra, hogy a kívánt teljesítményt ma miért nem sikerült elérni, és ez miért zavar bennünket annyira – és végül mégiscsak elfogadni, majd pozitív érzéssé átalakítani.
A környezettudatosság is egyre fontosabbá válik számtalan sportkedvelő számára. Az, hogy mennyire tud valaki környezetkímélő módon sportolni, mindenekelőtt három tényezőtől függ: Hosszú utat kell megtennem ahhoz, hogy odaérjek? Sok felszerelésre van szükségem? Szükséges a sporthoz egy bizonyos infrastruktúra, mint például egy sportlétesítmény?