Menü

6 tiltólistás munkahelyi beszédtéma

Tabutémák a főnökkel és a kollégákkal

Home » Életmód » 6 tiltólistás munkahelyi beszédtéma - 12.2017

A munkahelyen a munkának van helye, és semmi másnak. Oké, ez így talán túlzás, de vannak bizonyos dolgok, amelyekről jobb nem beszélni a kollégáinkkal, és pláne nem a főnökünkkel. Hogy melyek is ezek? Íme itt van hat ilyen téma!

ÍGY IKTASSUNK BE MINIEDZÉSEKET A NAPJAINKBA

Az, hogy jelentkeztünk egy másik állásra
Még ha izgatottak is vagyunk a dolog miatt, ez egy olyan téma, amit nem kellene a többiek orrára kötni – különösen abban az esetben, ha a cégen belül pályáztunk meg egy másik pozíciót. Ez az információ ugyanis nemcsak egy pletyka alapja lehet, de könnyen eleshetünk a vágyott új állástól vagy éppen a jelenlegi pozíciónktól. Szóval ha állásinterjú miatt előbb le kell lépnünk a szokásosnál, és egy munkatársunk megkérdezi, hová megyünk, akkor egy kegyes hazugsággal koptassuk le.

Az, hogy milyen politikai nézeteket vallunk
A politika mint beszédtéma mindig nehéz ügy – mindenkinek megvan a maga véleménye, és képtelen elfogadni azt, ha valaki másképp vélekedik. Sőt mi több, az emberek hajlamosak a politikai nézetek szerint beskatulyázni másokat! Éppen ezért jobb nem politizálni a munkahelyen, a „kire szavazol a következő választáson?” kérdést pedig egy egyszerű „még nem tudom”-mal elütni.

Az, hogy milyen vallási nézeteink vannak
A politizálásnál talán még veszélyesebb téma a vallás, hiszen ezt az emberek még személyesebb ügyként kezelik. Annak érdekében, hogy senkit se sértsünk meg, jobb teljesen mellőzni a vallás témakörét – így garantáltan politikailag korrektek maradhatunk.

ÚJ MUNKAHELY, ELSŐ NAP – TUTI TIPPEK!

A szexuális életünk részletei
Vannak, akik még a barátaiknak sem számolnak be arról, hogy mi történik a hálószobájukban, és vannak, akik még a kollégáiknak is részletekbe menően mesélnek róla. Ha Ön az utóbbiak közé tartozik, akkor azt javasoljuk, hagyjon fel ezzel a szokásával, mert ez egyszerűen az a téma, ami nem a munkahelyre való. Ráadásul rettentően ronthatja a megítélését!

A rossz véleményünk a főnökünkről, egy munkatársunkról vagy egy ügyfelünkről
Minden bizonnyal mindenki munkahelyén van legalább egy ember, akitől a falra tudna mászni, de a róla alkotott véleményünket jobb megtartani magunknak. Ha ugyanis panaszkodunk valakiről, az nem csak rá, de ránk is rossz fényt vethet ­– ráadásul ezeket az információkat ellenünk is felhasználhatják.

A magánéleti drámáink
Persze nem azt mondjuk, hogy nem szabad megemlíteni, ha szakítottunk, ha a gyermekünkkel történt valami vagy ha a felső szomszéd csőtörése miatt beázott a plafonunk. Sokkal inkább arra akarunk kitérni, hogy ha valaki folyton drámázik valamin, az milyen visszás érzéseket kelthet a többi dolgozóban. Főnökünk pedig azt is gondolhatja, hogy még a magánéleti gondjainkkal sem tudunk megbirkózni, akkor mi lehet a munkahelyi problémákkal? Na így tuti nem fogunk előrébb lépni a karrierünkben.

MentésMentés

MentésMentés

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk