Active Beauty
Szülési fájdalmak

Így készülj fel rá

Szülési fájdalmak

Minden nő tart a szüléstől, hiszen köztudottan fájdalommal jár. De már azzal is sokat segítünk magunkon, ha csökkentjük ezeket a félelmeket, ennek pedig leghatékonyabb módja, ha megpróbálunk felkészülni a szülésre, illetve az azzal járó fájdalomra. Erre hoztunk pár tippet.

Gátmasszázs
A szülési fájdalom enyhítésére szuper módszer a gátmasszázs, amit már a terhesség 34. hetétől végezhetsz. Természetesen ezt csak azután tedd, hogy egyeztettél a nőgyógyászoddal vagy szülésznőddel. A masszázsnak köszönhetően sokkal rugalmasabb lesz az érintett testtájék, egyúttal nagyobb lesz annak az esélye, hogy nem lesz szükséges a gátmetszés. Sok nőnek már az is csökkenti a szülési fájdalmaktól való félelmét, hogy úgy érzi, fel tud készülni a történésekre.
A masszázshoz egy speciálisan erre a célra kifejlesztett olajat ajánlott beszerezned, de ezt akár helyettesítheted kakaóvajjal, olívaolajjal, E-vitamin olajjal vagy sima növényi olajjal is. A masszázst a hüvelykujjaddal kell végezned.
 

A TERHESSÉG FURCSA MELLÉKHATÁSAI



Hipnózis
Az utóbbi években egyre elterjedtebb a hypnobirthing, amelynek köszönhetően a nők sokkal jobban tudják kezelni a szülési fájdalmakat. Ennek a technikának a célja, hogy a nők a szülésnél olyan nyugalmi állapotba kerüljenek, amelyben nem élik meg annyira intenzíven a fájdalmakat. Ehhez speciális légző-, relaxációs- és vizualizációs gyakorlatokat kell megtanulni. A hypnobirthing hatékonyságát egyébként már tudományosan is bizonyították.
 
Légzőgyakorlat
A szülés során nagy szerepe van a helyes légzésnek, hogy a gyermekedet és magadat is el tudd látni a szükséges oxigénmennyiséggel. Sőt mi több, a tudatos légzés a fájdalom enyhítésénél is segíthet. Ennek gyakorlásához feküdj az oldaladra, a fejedet pihentesd egy párnán, a térdeit pedig kényelmesen húzd fel. A kezeidet helyezd a hasadra, majd tudatosan figyeld, hogy mi történik az orroddal, a bordáiddal és a medencéddel be-, illetve kilégzés során. Most az orrodon keresztül vegyél mély levegőt, és érezni fogod, ahogy nagyobbodik a hasad. A levegőt tartsd benn 2-3 másodpercig, majd lassan fújd ki a szádon keresztül. Minél többször gyakorlod, annál jobban fog menni.
 

APÁS SZÜLÉS



A fájdalom elviselése
Nagyon fontos, hogy megtanuld elviselni a fájdalmat. Próbáld meg 1 percen át kitartani a következő gyakorlatot: ülj a sarkaidra, a kezeidet tedd a csípődre. Amikor az orrodon keresztül beszívod a levegőt, akkor emelkedj a térdeidre, a szájon át történő hosszú kilégzéskor pedig ülj vissza a sarkaidra. Ezt nyugodtan ismételd meg többször. Ez a feladat a fájások során fellépő energiavesztességet szimbolizálja, továbbá pozitív hatással van az idegekre és a kitartásra.