Active Beauty
Stresszoldás házilag – NYEREMÉNYJÁTÉK

8 elengedhetetlen összetevő hozzá

Stresszoldás házilag – NYEREMÉNYJÁTÉK

A stressz sajnos egyre inkább szerves része a szürke hétköznapoknak, és egyre több embernél figyelhetők meg a kiégés jelei. Annak érdekében, hogy ezt elkerüld, meg kell tanulnod lazítani. Ehhez hoztuk el a nélkülözhetetlen hozzávalókat.

#1 – Tekints másképp a stresszre
A pozitív gondolkodás elengedhetetlen ahhoz, hogy lecsökkentsd a stresszszinted. Vannak élethelyzetek, amelyeken egyszerűen nem tudsz változtatni, még ha ki is hajtod magad. Ilyenkor a belátás sokkal jobb, mint az idegeskedés. Inkább fókuszálj arra, mennyi mindent sikerült elérned és elintézned, ahelyett, hogy amiatt emésztenéd magad, amire nincs ráhatásod.

#2 – Meditálj
A meditáció abban segít a testednek, hogy megnyugodjon és kikapcsoljon. Ennek eléréséhez már az is elegendő, ha naponta pár perc erejéig lazítási technikákat gyakorolsz. Ezeknek köszönhetően érezhetően csökken majd a benned felgyülemlett stressz. Jó választás erre a jóga, az autogén tréning és a progresszív izomrelaxáció is.

#3 – Próbálj meg lazítani
Egy forró fürdő gyertyafényben és halk zenével szintén ellazít. Ezt a hatást ráadásul könnyedén fokozhatod célzottan stresszoldó fürdőadalékokkal – például olyan fürdősóval, ami esszenciális rozmaringolajjal és vízmenta kivonattal kényeztet. Azok a fürdőolajok is jó választásnak bizonyulnak, melyek pacsuliolajat és szantálfa kivonatot tartalmaznak, de bátran vesd be a citromfüvet is, hiszen az is nyugtató hatású.

#4 – Pihenj aktívan
Egy nehéz nap után a legtöbben csak arra vágyunk, hogy lefeküdjünk a kanapéra, és elpihenjünk. Ez azonban nem a legjobb módszer a stressz csökkentésére, ugyanis az aktív kikapcsolódással sokkal jobb hatást érsz el. Menj el biciklizni, futni, csatlakozz be egy fitnesz órába, vagy csak sétálj egyet a friss levegőn. A tested ekkor automatikusan ellazul, a fejed pedig kiszellőzik.
 
#5 – Étkezz egészségesen
Gondoltad volna, hogy a táplálkozási szokásaid is hatással vannak a stresszszintedre? Ezért is érdemes kerülnöd a túl cukros és zsíros ételeket, ugyanis ezek nemhogy csökkentenék a vérnyomásodat, épp feltornásszák azt. Inkább válassz energiában gazdag élelmiszereket, friss zöldséget és gyümölcsöt, mellé pedig igyál sok folyadékot – leginkább vizet vagy zöld teát.

#6 – Légy offline
Az okostelefonunk manapság állandóan velünk van, ami igencsak megnehezíti a kikapcsol(ód)ást. Ha valóban lazítani szeretnél, tudatosan tartsd távol magadat az internettől, a hírektől és a közösségi oldalaktól. Ez a digitális szünet pozitív hatással lesz a közérzetedre és a mentális jóllétedre egyaránt.

#7 – Aludj jól
Az elegendő és pihentető alvás szintén elengedhetetlen a jó közérzet szempontjából. Alapvetően a bioritmusodtól függ, hogy mennyi alvásra van szükséged, de általában a 7-8 óra számít ideálisnak. Ezen kívül törekedj arra, hogy minden este közel azonos időben feküdj le, és zárj ki minden zavaró tényezőt a hálószobából – éjszakára például hagyd a nappaliban a telefonodat.

#8 – Lélegezz mélyeket
A légzés ugyan teljesen automatikus, sok esetben azonban rossz technikát követ. Ahhoz, hogy meg tudj nyugodni, gyakorolnod kell, hogyan kell helyesen levegőt venned. Ebben tud segíteni az úgynevezett 4-7-8 technika:
  1. A nyelved hegyét a hátulról nyomd neki a metszőfogaknak.
  2. Egy sóhajjal együtt fújd ki a levegőt a szádon keresztül.
  3. Zárd össze a szádat és az orrodon keresztül vegyél levegőt. Ekkor számolj el lassan 4-ig.
  4. Tartsd bent a levegőt, és számolj el 7-ig.
  5. Ezután ismét fújd ki a levegőt a szádon át, és közben számolj 8-ig.
Ezt a gyakorlatot naponta háromszor ismételd meg, lehetőleg egy nyugodt helyen, ahol senki sem zavar meg.
 

Játssz velünk! 

Töltsd ki 2022. szeptember 11-ig a lent található űrlapot, és válaszolj helyesen a feltett kérdésre, hogy tiéd lehessen a képen látható KNEIPP ajándékcsomag!

 

A nyereményjátékát szabályzatát és az adatkezelési tájékoztatót itt éred el. 

EREDMÉNYHIRDETÉS


A játék lezárult. Mindenkinek köszönjük a részvételt. Rengeteg helyes megfejtés érkezett, alább az 5 szerencsés nyertes, akit e-mailben is értesítünk:

- J.P. Henriett, Dombóvár
- P. Andrea, Dunakeszi
- T. Melinda, Balatonföldvár
- V. N. Violetta, Mosonmagyaróvár
- Sz. Emma, Budakalász


 


 
Az űrlap nem érhető el, a nyereményjáték véget ért.