Active Beauty
Túlsúly szülés után

Beszéljünk róla őszintén

Túlsúly szülés után

Végre megszületett a kisbabád, de a plusz kilók nem tűntek el? Nincs semmi ok a pánikra, hiszen ez egy teljesen normális jelenség. Gondolj csak bele, hogy a tested az elmúlt 9 hónapban teljesen átalakult, így érthető, hogy nem tud azonnal visszaváltozni.
 

Szétnyílt hasizom

Ne ostorozd magad!
A legtöbb nő elvárja a testétől, hogy mielőbb úgy nézzen ki, mint a várandósság előtt. Szülés után sokan megriadnak, amikor nem azt a testet látják viszont a tükörben, amire számítottak. Amikor aztán néhány héttel a szülés után megpróbálják beleerőszakolni magukat a kedvenc farmerükbe, kétségbeesnek, hogy nem járnak sikerrel. Ez a stressz és nyomás, aminek ilyenkor kiteszed magad, teljesen felesleges. Ne a címlapokon szereplő hírességeket próbáld utánozni, akik a szülés után pár héttel ismét kockás hassal pózolnak a strandon. Gondolj csak bele, hogy ők mennyi segítséget kapnak nem csak az újszülött ellátásánál, hanem alakjuk visszaszerzésénél is: főznek rájuk, testkezeléseket kapnak, személyi edzőjük, saját orvosuk, dietetikusuk van. Mellette pedig a Photoshop a legjobb barátjuk.
A nők akarva-akaratlanuk stresszelik magukat a szülés utáni alakjukkal kapcsolatban, pedig sokkal inkább arra kellene koncentrálniuk, hogy mekkora csodában van részük, és mennyire hálásak lehetnek a testüknek! Hidd el, vissza fogod kapni a 9 hónappal korábbi énedet, ha odafigyelsz magadra, a testedre, a lelkedre és az egészségedre. Annak érdekében, hogy normális tempóban, túlhajszolás nélkül nyerhesd vissza az alakodat, hoztunk pár tippet.
 
Mikor kezdheted el a sportolást?
Mivel a hormonháztartásodnak is vissza kell állnia a várandósság előtti állapotra, továbbá a medencédet és a hasizmodat is megviselte a szülés, tényleg fontos, hogy időt adj magadnak. Ez azt jelenti, hogy az első 6-8 hétben ne próbálkozz sporttal. Azokat a plusz kilókat pedig, amik rajtad vannak, a tested a szoptatásra raktározta el. Ezért ebben az időszakban inkább az egészségeddel foglalkozz, és csak kíméletes fogyókúrákkal próbálkozz!
Intenzív edzést csak a szülés után 2 hónappal ajánlott elkezdened, akkor is csak fokozatosan, hiszen csak ekkor terhelhetők biztonsággal a hasizmok és a medence. A sportot az alábbi 3 lépésben érdemes visszavezetned a mindennapjaidba:
  1. Mielőtt ismét edzeni kezdesz, egyeztess a nőgyógyászoddal a hasizmaid állapotáról.
  2. Ha nagyon türelmetlen vagy, akkor otthon kezdd el a belső hasizmod edzését. Ennek legegyszerűbb módja, ha többször óvatosan behúzod a köldöködet. Eleinte még semmit sem fogsz tapasztalni, de később már érezni fogod, hogy ennél a mozdulatnál a medencéd is befeszül.
  3. Ha zöld utat kaptál az orvosodtól, akkor próbáld ki az olyan speciális hasizom edzéseket, amelyek segítik azok regenerációját.


Gyógynövények a női méh egészségéért

Fogyás a szülés után
A szülés utáni fogyásnak 3 oszlopa van:
  • Étkezés
  • Edzés
  • Jó közérzet

Étkezés
Az egészséges, tápanyagokban gazdag étkezés elengedhetetlen. Egyél sok zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű termékeket, fehérjében gazdag ételeket, magokat, csökkentsd a cukorbevitelt, és kerüld gyorséttermi menüt.

Edzés
Menj el jógázni, próbáld ki az állóképességedet növelő sportokat, de akár a súlyzós edzés is jó választás lehet – persze csak óvatosan erősíts az izmaidat. Minél több izmod van, annál több energiát égetsz el, hiszen több üzemanyagra van szüksége a szervezetednek.

Jó közérzet
Csak olyan tevékenységeket végezz, melyeknél jól érzed magad, hiszen nem az önsanyargatás a cél. Mindenféleképp kerüld az olyan programokat, amelyek stresszelnek és nyomasztanak.

Ha betartod ezeket a tippeket, akkor biztos lehetsz abban, hogy szépen, lassan vissza fogod nyerni az alakodat. De ami ennél sokkal fontosabb: az odáig vezető úton is jól fogod érezni magadat a bőrödben.