Menü

Törődjünk önmagunkkal!

Így őrizzük meg mentális egészségünket

Home » Életmód » Törődjünk önmagunkkal! - 03.2017

Bár az, hogy foglalkozzunk önmagunkkal, elég egyértelműnek tűnik, a gyakorlatban azonban nehézségekbe ütközhetünk. Mivel mindenki más és más, ezért másféleképpen törődik önmagával. Egyeseknek ez azt jelenti, hogy odafigyelnek arra, hogy rendszeresen eljárjanak az edzőterembe. Mások viszont azzal ápolják a lelküket, hogy a kedvenc dalaikat hallgatják és online shoppingolnak. Bármelyik csoportba is tartozunk, a lényeg, hogy szánjunk időt arra, hogy csak magunkkal foglalkozzunk, hiszen ez elengedhetetlen a testi-lelki harmónia megteremtéséhez. Az alábbi listában mindenki találhat kedvére való tippet!

Írjuk ki magunkból a félelmeinket!
Ehhez a rettentően egyszerű módszerhez csak egy toll és egy papír kell. Vezethetünk naplót is, de egy-egy cetlire is leírhatjuk mindazt, ami aggaszt vagy azt, ami bánt minket. Ezáltal nemcsak megkönnyebbülünk, de attól is megkíméljük magunkat, hogy számunkra kellemetlen dolgokat másokkal kelljen megosztani. A teleírt cetliket akár el is égethetjük – ezzel szimbolizálva azt, hogy eltüntetjük ezeket a problémákat az életünkből.

Vonuljunk vissza a barlangunkba!
Mindig jól jön, ha van az életünkben egy saját kis biztonságos helyünk. Egy hely, ahol csend van és béke, ahol komfortosan érezzük magunkat és ahová visszavonulhatunk, ha nehéz időszakon megyünk keresztül. Ennek a helynek nem kell különlegesnek vagy hatalmasnak lennie – lehet, hogy éppen az egykori gyerekszobánk az vagy mondjuk a szőnyeg a nappaliban a kandalló előtt. Hiszen nincs abban semmi rossz, ha néha úgy érezzük, el szeretnénk bújni a világ elől. Különösen akkor nincs benne semmi rossz, ha ezt az időt önmagunkra szeretnénk szánni.

Mondjunk nemet!
Talán egyértelmű, miért fontos, hogy megtanuljunk nemet mondani, mégis sokszor nagyon nehéz kimondani ezt a hárombetűs szót. De gondoljuk csak végig, hányszor mondtunk igent, amikor valójában az agyunk és a szívünk is azt súgta, hogy nem? Pedig sokszor a ‘nem’ a legjobb dolog, amit a mentális egészségünkért tehetünk. Akár visszautasítunk egy ismerőst, aki már megint kölcsönt kér tőlünk, akár nemet mondunk egy partira, amihez semmi kedvünk, jusson eszünkbe: magunkkal teszünk jót, ha nemet mondunk!

Kapcsoljunk ki – mindent!
2017-ben szinte teljességgel lehetetlen megszabadulni a technika vívmányaitól. Bármerre megyünk, bármit csinálunk, az életünk részei az okoskészülékek, az applikációk és a közösségi oldalak. Ezzel nincs is semmi gond, ám van úgy, hogy besokallunk. A rengeteg információ és az állandó interakció károsan hathat a mentális egészségünkre. Szóval az, ha időnként kikapcsolunk az életünkből minden kütyüt, nemcsak megnyugtató, de egészséges is.

Együnk valami finomat!
Még egy olyan mindennapos tevékenység, mint egy kedvelt étel elfogyasztása is jó hatással lehet a mentális egészségünkre. Egy jó nagy gombóc a kedvenc fagyinkból vagy egy hatalmas harapás egy szaftos hamburgerből, és a kedvünk látványosan jobb lesz.

Mentés

Mentés

Mentés

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk