Menü

Hogyan tarthatjuk edzésben az agyunk?

Többet ésszel, mint erővel

Home » Életmód » Hogyan tarthatjuk edzésben az agyunk? - 11.2017

Ahogy egyre idősebbé válunk, egyre inkább érezhetjük azt, hogy az agyunk már nem vág olyan gyorsan, mint régen. De mégis mit tehetünk annak érdekében, hogy ezt a folyamatot lelassítsuk vagy visszafordítsuk? Szerencsére van megoldás, most rögtön hetet is mutatunk.

Sétáljunk naponta 3 kilométert!
Már eleve a fizikai aktivitás is hasznos, ugyanakkor sétálás közben felfedezhetjük környezetünket, agyunkat új ingerek és információk érik, amelyektől folyamatosan dolgozik. A sétálás vagy más rendszeresen végzett sport a későbbiek során akár 60 százalékkal is csökkentheti az időskori demencia kialakulását.

FÓKUSZBAN A CSONTOK

Ne keressünk rá mindenre!
Vajon tényleg az internet butítana el minket? Nos, ez attól függ, hogy mire használjuk. Mivel a keresőprogramokban azonnal választ kaphatunk mindenre, ezért kevesebbet gondolkodunk. Ahelyett tehát, hogy mindenre automatikusan rágugliznánk, használjuk az agyunkat, próbáljunk meg rájönni a válaszokra, vagy ha nagyon nem megy, keressük néha könyvekben a megoldást.

Tanuljunk idegen nyelvet!
Egy idegen nyelv tanulása által a legtompábbnak vélt agy is újra éles lehet. Egy svéd tanulmány szerint a felnőttkorban megkezdett nyelvtanulás által az agy bizonyos részei fejlődni kezdenek – azok a részek, amelyek a memóriáért és a gondolkodásért felelősek.

TIPPEK A KÖNNYŰ ELALVÁSÉRT

Fogyasszunk olívabogyót és csonthéjas gyümölcsöket!
A mediterrán vidékeken élők idős korukban is különösen aktívak szellemileg, és nem véletlenül! Egy 2015-ös kutatás szerint ez annak köszönhető, hogy az ottaniak rengeteg olívabogyót és különböző magvakat fogyasztanak, amelyeknek magas az E-vitamintartalmuk. Az E-vitamin pedig nagyon fontos az agyunk számára!

Jógázzunk!
A jóga nem csak arra jó, hogy tökéletesen átmozgasson minket, számos kutatás igazolja, hogy a memóriánkat is javíthatja ez a mozgásforma. Egy 2014-es tanulmány például arra is rámutatott, hogy a jóga mint kiegészítő terápia még az Alzheimer-kórban szenvedő páciensek memóriavesztését is visszafordíthatja.

Aludjunk jól!
Minél több kütyü van a hálószobánkban, annál valószínűbb, hogy az álmunk nem lesz zavartalan. Éppen ezért kell minden okoseszközt és a televíziót is kizárnunk innen, hogy agyunk kellőképpen kipihenhesse magát az éjszaka folyamán.

Egyszerre csak egy dologgal foglalkozzuk!
Bár a multitasking nagyon divatos dolog manapság, valójában mégsem olyan hasznos. Ha egyszerre két-három, vagy még több feladatot próbálunk végezni, akkor az agyunk valójában egyikre se tud igazán koncentrálni – így pedig teljesítőképessége is csökken.

MentésMentés

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk