Menü

Hazai és egzotikus szuperételek

Táplálékok szupererővel

Home » Gasztro és Sport » Hazai és egzotikus szuperételek - 12.2016

Ha az egészséges táplálkozás a téma, a szuperételek egész biztosan említésre kerülnek. Különösen gazdagok értékes tápanyagokban, táplálják a testet és javítják a közérzetet.

Energiabombák a hazai termelőktől

Ha superfoodokról van szó, a többségnek egyből az egzotikus magok és bogyós gyümölcsök jutnak eszébe. Pedig a szomszéd gazdánál is sok olyan élelmiszert találunk, melyek átlagon felüli tápanyag-tartalommal rendelkeznek. A regionális termények nagy előnye, hogy gyorsan beszerezhetőek, és alapját képezik az általunk szívesen készített ételeknek. A nagymama receptjeit is az eredeti hozzávalókból készíthetjük el, nem kell rajtuk változtatni. Ezért a hazai superfoodokra alapuló étrendet könnyű megkomponálni és egyszerű a mindennapokba beilleszteni.

Lenmag:  

Főleg az emésztésserkentő tulajdonságáról ismert. Ezenfelül még jó pár plusz pont jár neki magas omega-3 zsírsavtartalmáért és koleszterinszintre gyakorolt kedvező hatásáért.

Csíra:

A csírák szervezetre gyakorolt pozitív hatása kiemelkedő, mert csírázás során a vitamin-, és ásványianyagtartalom a sokszorosára növekszik. Ezért van a csírában annyi értékes tápanyag. Ami nagyon fontos: minél rövidebb időn belül és a lehető legfrissebben fogyasszuk őket.

Savanyú káposzta:

A savanyú káposztában megtalálhatók olyan rendkívül hatékony mikroorganizmusok, melyek az immunrendszerünk építőkövei és a szervezet védelmében játszanak fontos szerepet. Ezenkívül vitamindús, vasat tartalmaz, valamint zsírmentes és alacsony energiatartalmú.

Dió:

Nem véletlen, hogy a diót az „agy táplálékaként“ szokták emlegetni. A benne található telítetlen zsírsavak nemcsak a koleszterinszintet szabályozzák, de védik a szívet és a véredényeket is. Mindezen felül magas a fehérjetartalma, amely a vegánok számára teszi igazán értékes élelmiszerré.

Búzafű:

A búzafű a megérlelt gabonához képest jelentősen több tápanyagot tartalmaz, a benne lévő vitaminok és ásványi anyagok listája lenyűgöző. Gyulladáscsökkentő hatású és hólyagfertőzések kezelésére is szívesen alkalmazzák.

Méz:

Igaz a hír, a méz nagy része cukor, de összetételének köszönhetően könnyen emészthető. A méz számos előnyös tulajdonsága közül említésre méltó magas vitamin-, ásványianyag-, valamint antioxidáns-tartalma. Ráadásul ahogy azt a kutatók is újra és újra megerősítik, természetes antibiotikum.

Cékla:

A vas és a folsav, melyek a vörösvérsejtek képződését segítik elő, bőségesen megtalálhatók a céklában, ennek köszönheti ez a növény a super food címet. Ezenkívül vértisztító hatású, vitaminban és ásványi anyagokban is gazdag, valamint zsírszegény. Színét a betain adja, amely a sejtszöveteket és véredényeket védi.

Egzotikus tápanyagbombák

A változatos táplálkozás igen fontos. Az egzotikus szuperételek arra inspirálnak minket, hogy a receptjeinket egy kis kreativitással megreformáljuk, merjünk megszokott ételeink sokszögéből kilépni és végre valami újat kipróbálni. A hazai tápanyagbombákhoz hasonlóan támogatják a szervezetet, fitté tesznek és javítják a közérzetet. A javaslatunk: kombinálja a hazai alapanyagokat az egzotikumokkal, nemcsak mert meglepő ízharmóniát tudunk elérni azzal, ha ételeinkben együtt használjuk őket, hanem azért is, mert tápanyag koncentrációjuk gyakran optimálisan kiegészíti egymást.

Kókuszdió:

A kókuszvíz a hawaiiak szerint „a menny frissessége“ és ennek megfelelően pozitív tulajdonságait is szívesen emlegetik. A kókusztej nagyon tartalmas, az elektrolitokban gazdag kókuszvíz tisztítja a veséket és az olaja vírusölő hatású laurinsavat tartalmaz.

Acai bogyó:

Mindenekelőtt jelentős B-vitamin forrás, de emellett számos ásványi anyag, sok fehérje, növényi rost és értékes zsírsavak bújnak meg az acai pálma gyümölcsében. A sejtek megújulásában és a szabad gyökök megkötésében is fontos szerepet játszanak.

Goji bogyó:

A Kínából származó goji bogyó manapság a legismertebb szuperételek egyike. Vitaminok, ásványi anyagok, élelmi rostok és nyomelemek – a bogyó nem csupán rendkívüli tápanyagforrás, de megőrzi fiatalságunkat is.

Gránátalma:

A gránátalma magjai igazi immunrendszervédő nagyágyúk, mert rengeteg antioxidánst tartalmaznak. C-vitamintartalmuk is kiemelkedő. Íze nagyon aromás, savanykás.

Chiamag:

A chiamag természetes antibiotikumként fejti ki pozitív élettani hatását, mivel erős antioxidánsokat tartalmaz. Mindemellett omega-3 zsírsavforrás, valamint magas fehérjetartalma miatt a sportolók ideális tápláléka is lehet.

Gyömbér:

A gyömbér pozitív tulajdonságainak listája igen hosszú: görcsoldó, gyulladáscsökkentő, emésztésserkentő és csíraölő hatása a legkiemelkedőbb. Ezenkívül utazási rosszullét esetén is bevethető.

Aloe vera:

Napégésre vagy sebgyógyításra, de az irritált bél gyógyítására is alkalmas ez a csodanövény. Mindemellett segít a problémás bőr, a test különböző gyulladásainak és a túlsavasodásnak kezelésében.

Mentés

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk