Menü

Hogyan sportoljunk gyerekkel?

Fitten a családban

Home » Gasztro és Sport » Sport » Hogyan sportoljunk gyerekkel? - 09.2018

Kis gyermekes anyakánt igencsak nehéz odafigyelni a megfelelő testedzésre. Ez nem meglepő persze, hiszen amíg gyerkőcünkre folyton vigyázni kell, hozni-vinni mindenhova, addig a postára is nehéz eljutni, nemhogy az edzőterembe. De van bármilyen módunk arra, hogy fittek maradjunk, és vigyázzunk alakunkra egy kisgyermek mellett?

Mozduljon az egész család!

Ha napirendünk engedi, jó ötlet, ha az egész család mozog egy kicsit. Tartsunk minden nap közös sétát vacsora előtt vagy után. Persze először lehet, hogy bonyolult lesz összehozni, vagy fárasztó lesz elindulni, de pár hét után könnyedén meg lehet szokni az új családi programot. Azért, hogy gyermekeink ne unják meg az új mozgást pillanatok alatt, válasszunk mindig más útvonalat, vagy tegyük érdekessé kedvenc ösvényünket azzal, hogy egyes pontjain beépítünk valamilyen vicces feladatot. Az egyik sarkon meg kell keresni a kertekben kószáló macskát, a másikon fel-le kell szaladni 10 lépcsőfokon a házak között, esetleg a parkban végig kell menni az ösvényen, de csak a fehér kövekre szabad rálépni. Az érdekes feladatok mókássá teszik a kiruccanásunk, sőt, ha pontozzuk a feladatokat, még versenyt vagy családi bajnokságot is rendezhetünk.

JÁTÉKOS MOZGÁS GYEREKEKNEK

Szombat esti láz

Fantasztikusan mulatságos mozgásforma, ha családi diszkózást tartunk otthon. Tekerjük fel a zenét, húzzuk el a függönyöket, sőt ha lelkesek vagyunk, szerezzünk be valami menő fényeszközt is, és mehet a boogie! Egyes gyerekek akár 2-3 órán keresztül is nagyszerűen elvannak, ha táncolhatnak, ha pedig mi is lelkesen csináljuk, igazi kalóriaégető testedzésben lehet részünk. Egy-egy ilyen este lőtt fotó vagy videofelvétel pedig igazi kincse lesz majd a családi emléktárnak.

Babakocsi kocogáshoz

Ha még valóban kicsi a gyermek, nekünk viszont nagyon hiányzik a testmozgás, fontoljuk meg, hogy beruházunk egy futó babkocsira. Ha előtte teljesen más mozgásformát gyakoroltunk, ódzkodhatunk kicsit a futás ötletétől, azonban többek szerint is elég könnyen meg lehet szokni. És az sem mellékesen, hogy míg mi lehetőséget kapunk egy kis mozgásra, addig babánk egy új kaland részese lehet. A futás közbeni ringatózás sok gyerkőcöt álomba húz, ez pedig tökéletes esély pár nyújtó vagy erősítő gyakorlat becsempészésére is.

MIÉRT FONTOS A NYÚJTÁS?

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk