Menü

Boldogan a rossz időben is

Tippek az őszi depresszió ellen

Home » Életmód » Psziché » Boldogan a rossz időben is - 09.2018

Eljött az ősz, és vele megérkezik a sokszor szomorkás, borult idő, amikor szinte mindig csepereg az eső és a nap is egyre korábban nyugszik le. Ilyenkor sokunkat elér a szezonális depresszió, amikor minden szürkének, monotonnak és kilátástalannak tűnik. Cikkünkben összeszedtünk azonban 5 tippet, hogy az idei ősz a lehető legboldogabban teljen.

  1. Testmozgás

Ne várjuk meg a szilveszter éjjelt, hogy elhatározásra jussunk az edzést illetően. Az ősznél nincs is jobb időszak arra, hogy belevágjunk valamilyen sportba – télen úgyis mindig a hidegre fogjuk majd, hogy nem jutunk el a konditerembe. És egyébként is: a depressziónak az egyik leghatékonyabb természetes megelőzési módja a rendszeres mozgás. Ha nem szeretnénk beugrani a mély vízbe, és holnap kondibérletet váltani, akkor kezdjünk bele nyugodtan otthon egy 20 perces jóga vagy fitnesz videó segítségével.

5 KÖNYV ŐSZRE, AMELY VISSZAREPÍT A NYÁRBA

  1. Mozduljunk ki!

A friss levegő nem csak egészségünkre, de elménkre és mentális állapotunkra is pozitív hatással van. Ezért ha ki szeretnénk kerülni az őszi nyomottságot, bátran mozduljunk ki minél többször. Menjünk el az őszi vásárokba, kiránduljunk hétvégén, vagy esténként tegyünk egy kört a közeli parkban. A hatás rögtön érezhető lesz: vidámabbak, feldobottabbak és nyugodtabbak leszünk tőle.

  1. Törődjünk magunkkal!

A szürke hétköznapok során is jusson eszünkbe, hogy nem csak a munkával, a családdal és a kötelességekkel kell törődnünk, hanem magunkkal is. Ezt bármilyen, nekünk jóleső módon megtehetjük, de elfeledkezni róla semmiképpen sem szabad. Gondoljuk át legalább hetente egyszer: ’Mi lenne az, amitől ma boldogabb lennék?’ Ha az egy manikűr, akkor induljunk a szépségszalonba, ha egy finom vacsora a kedvenc éttermünkben, akkor foglaljuk is az asztalt, ha egy forrófürdő, kezdjük is engedni a vizet. Az apró örömök igazán sokat javíthatnak hangulatunkon, főleg, ha heti rendszerességgel érnek minket.

MILYEN MUNKÁHOZ MILYEN SPORT ILLIK?

  1. Elégítsük ki testünk szükségleteit!

Napi 5 órát alszunk, éjszaka még otthon is dolgozunk, reggelizni elfelejtünk, majd a munkahelyen délután bekapunk valami cukros péksüteményt, hogy legyen energiánk végigcsinálni a napot, aztán gondolkozunk, hogy miért érezzük magunkat állandóan fáradtnak és rosszkedvűnek. Testünk szükségletei sokkal nagyobb hatással vannak mentális jólétünkre, mint azt gondolnánk. Az őszi-téli időszakban pedig fokozottan figyelnünk kell rá, hogy mindent megadjunk neki, amire szüksége lehet. Tartsuk észben a vitamin- és tápanyagbevitel fontosságát, étkezzünk változatosan, aludjunk, amennyit csak lehet, és igyunk elegendő folyadékot. Ha ezekre odafigyelünk, a változást már egy-két hét alatt érezni fogjuk.

  1. Dobjuk fel a környezetünket!

Egy kis szín csodákra képes, különösen az egyre sötétedő napok alatt. Ruházzunk be egy-két színesebb dekorációs elemre lakásunkban és irodánkban egyaránt. Meglátjuk, milyen jó érzés lesz rájuk pillantani a hideg, ködös szürkeségben.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk