Menü

5 tanács a leégés megelőzésére

Kerülje el a bajt!

Home » Szépség » 5 tanács a leégés megelőzésére - 05.2018

Annak ellenére, hogy számtalan helyen olvashatunk, hallhatunk a napozás veszélyeiről szóló figyelmeztetéseket, nem kell teljesen lemondanunk a napfürdő nyújtotta örömökről. Amellett, hogy a napfény indítja be szervezetünk D-vitamin termelését, boldogabbá és nyugodtabbá is tesz minket. A leégés azonban igen káros és kellemetlen jelenség, így hoztunk 5 tanácsot, melyeket betartva Ön is önfeledten élvezheti a nyaralást és a napsugarak jótékony hatásait.

 Tartsuk be a szabályokat!

Az egyik fő fényvédelmi fáma, hogy 11 és 16 óra között kerüljük a direkt napfényt. A fénysugarak ilyenkor a legerősebbek, tehát ekkor a legkárosabb is bőrünk napfénnyel való találkozása. Ne engedjük el magunk akkor sem, ha felhős az idő, mivel a káros UV-sugarak nagy százaléka átszűrődik a felhőtakarón. Ha árnyékban tartózkodunk is figyeljünk oda a védelemre, mivel – különösen vízparton – a homokról, vízről és egyéb világos, fényes felületekről visszaverődő fény is égethet.

Nem minden a divat

Bár divatosabb és kényelmesebbnek tűnő megoldás a minimális bőrfelületet takaró fürdőruhák, strandruhák és shortok viselése a nyári időszak és a vakáció alatt, jobb, ha nem kizárólag ilyen darabok mellett tesszük le a voksunkat. A fényvédelem egyik leghatékonyabb módja a megfelelő, nagyobb bőrfelületet védő ruhaneműk viselése. Direkt napfényben való tartózkodás alatt törekedjünk mindig kalap és UV-szűrővel ellátott napszemüveg használatára, strandoláskor pedig, ha tehetjük, vigyünk magunkkal napernyőt.

NAPOZÁS UTÁN

Fényvédő készítmények és naptejek

A különböző fényvédő krémek elengedhetetlen eszközei a leégés elkerülésének. Hatásuk akkor a legeredményesebb, ha 30 perccel a napfénnyel való érintkezés előtt már bekenjük magunkat, így hagyva időt a készítmény felszívódásának. Figyeljünk oda a megfelelő faktorszámú és kiszerelésű termék kiválasztására: vegyük figyelembe bőrtípusunkat, és a termék használatának körülményeit is a döntésnél. Praktikus lehet egy spray kiszerelésű termék mellett dönteni, hiszen azt nem szükséges kenegetni, palackjaikat úgy tervezik, hogy minden szögből könnyen használható legyen, sőt az ilyen fényvédők beszívódási ideje is sokkal kedvezőbb kenhető társaikénál.  A naptejeket ajánlott 2-3 óránként újra felvinni bőrünkre – különösen nyaralás és kirándulás idején -, hiszen az izzadással, fürdőzéssel leoldódhat és lesúrolódhat bőrünkről a védelmet biztosító termék. A vízálló kifejezés ne vezessen meg minket, fürdőzés után minden esetben applikáljuk újra a napkrémet. Ne feledkezzünk meg ajkaink védelméről sem: az azon lévő hámréteg is leéghet, így keressünk fényvédő faktorszámmal ellátott ajakápolót rá.

 

A fényvédő kiválasztásakor bőrtípusunkat és a használat körülményeit is vegyük figyelembe!

Készüljünk belülről is!

Belülről is felkészíthetjük szervezetünk a napfürdőzésre: ezt minél több antioxidáns bevitelével tehetjük meg. Mivel az antioxidánsok akadályozzák a szabadgyökök képződését, egyben csökkentik sejtkárosító hatásukat, mérséklik a leégés és a bőrrák kockázatát is. Fontos antioxidánsaink az A-, C- és E-vitaminok, a béta karotin, a cink és a réz is. A boltok polcain könnyű szerrel találhatunk E-vitaminnal dúsított fényvédő krémeket és napozás utáni készítményeket is, ezek plusz hidratálást nyújtanak bőrünknek. Ha szoláriumozással készítenénk fel bőrünket a nagyobb mértékű napfénnyel való érintkezésre, ne felejtsünk el speciális krémet használni, melyekben a barnulásunkat segítő összetevők mellett egyéb hidratáló és bőrápoló anyagokat is találunk. Az antioxidánsokon kívül a lazacban vagy olívaolajban nagy mennyiségben fellelhető Omega-3 zsírsav az a tápanyag, mellyel fokozhatjuk szervezetünk ellenállóképességét a napfénnyel szemben, sőt, az agyműködésünkre is jótékony hatással van.

MIT TEGYÜNK, HA MÁR BEKÖVETKEZETT A LEÉGÉS?

Azért a víz az úr

Végül, a nyári időszak alatt semmiképpen se feledkezzünk meg a kellő mennyiségű vízfogyasztásról! Napi 2,5-3 liter folyadékot mindenképp igyunk meg, de testalkatunktól, egyéni tényezőinktől függően akár többre is szükségünk lehet. A kellő mennyiségű folyadékbevitel segíti fenntartani bőrünk hidratáltságát, de még barnaságunk megőrzésében is szerepet játszik.

NAPVÉDELEM MINDEN KORBAN

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk