Menü

5 hatékony módszer a kellemetlen lehelet ellen

Mindig frissen

Home » Szépség » 5 hatékony módszer a kellemetlen lehelet ellen - 09.2018

A rossz lehelet igencsak kínos pillanatokat tud okozni, főleg egy munkahelyi szituációban vagy egy randi alkalmával. De persze a mindennapok során sem a legjobb, ha kellemetlenül kell éreznünk magunk miatta. Cikkünkben összeszedtünk 5 hatékony tippet, hogy mindig, mindenhol frissen jelenhessünk meg.

A legegyszerűbb lépés

Az elsőre beugró, józan ésszel adott tanács, hogy gyakrabban mossunk fogat, és ne feledkezzünk el többször fogselymet használni. A fogak felületére rakódott lepedék ugyanis vonzza a baktériumokat, melyek a rossz lehelet előidézői. Emellett persze a fogak közé szorult ételmaradékok sem segítenek a helyzeten – ezektől tudunk megszabadulni egy alapos fogselymezés során. Figyeljünk oda azonban arra, hogy a túl erős, túl gyakori fogmosás a védőréteg ledörzsölésével ronthat fogaink állapotán, így inkább gyengéden bánjunk a fogkefével, ha többszöri fogmosásra váltunk.

RAGYOGJON AZ A MOSOLY!

Öblögetés

A fogkrémen kívül a különféle szájöblítőknek is pozitív hatása van szájhigiéniánkra, és nagyban hozzásegítenek a baktériumok elleni hatékony védelemhez. Egy mentolos íz extra frissességgel is szolgál, ha a rossz lehelet ellen küzdünk. A választott szájvizet használjuk minden nap, hogy hosszútávú megoldást nyújtson.

 

kellemetlen lehelet

Ételek

A kellemetlen szájszag egyik leggyakoribb okozói az elfogyasztott ételek. Nyilván a hagymáról és fokhagymáról mindenki tudja, hogy rossz leheletet hagy maga után, és ezt sajnos a fogmosás sem tünteti el nyom nélkül. A szagokat okozó anyagok ugyanis vérkeringésünkbe kerülve tüdőnkbe is bejutnak, így kilégzéskor még órákig érezhető hatásuk. Emiatt az egyetlen megoldás, hogy ezeket elkerüljük, ha friss leheletet szeretnénk. Egy napközbeni harapnivaló vagy uzsonna alkalmával is – főleg ha munkahelyen vagyunk– inkább a kevésbé savas, szagtalanabb opciót válasszuk. Pár falat keksz vagy valamilyen enyhén sózott, semlegesebb ízű termék előnyösebb, mint egy bőven fűszerezett hagymás chips vagy péksütemény, ha vigyázni szeretnénk leheletünk frissességére. Ha mégis olyan ételt ennénk, ami kényelmetlenséget okoz később, alaposan öblítsük ki utána szájbelsőnket – így legalább az ételmaradékoktól megszabadulhatunk. Ha lehetőségünk van rá, együnk valamilyen frissítő hatású dolgot is a szagosabb ételek után – pár levél petrezselyem vagy menta, esetleg egy alma is sokat segíthet a helyzeten. Vagy jöhet egy frissítő szájspray.

ÉP FOGAK A TERHESSÉG ALATT IS

A nyelvről se feledkezzünk meg!

A reggeli és esti fogmosásnál legközelebb jusson eszünkbe a nyelvünk is, mivel ez is a szájüregünkben szaporodó baktériumok egyik kedvenc helye. Tisztítsuk meg a nyelv felületét is fogkefénkkel, vagy ha az kényelmetlen, vegyünk erre a célra árusított nyelvtisztítót (elektromos fogkefék esetében nyelvtisztító fejet).

Cukorka helyett rágó

Az ebéd utáni mentolos cukorka helyett váltsunk inkább cukormentes rágógumira! Ezzel legalább nem segítjük a szájunkban található, cukorimádó baktériumokat, és még a fogainkat sem rontjuk vele. Sőt, a rágózás serkenti a nyáltermelődést, amely a leghatékonyabb természetes védekezőeszköz a savak, baktériumok és a fogszuvasodás ellen.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk